witam, chciałbym zwiększyc pojemnosc w moim skuterze, silnik 139QMB, znalazlem cos takiego: http://moto.allegro.pl/skuter-gy6-4t-cylinder-100-cm-glowica-tuning-139qm-i2405493664.html.
Chcialem sie dowiedziec, czy tylko to wystarczy, czy musze cos jeszcze pozmieniac i dokupic...
z gory dziekuje za pomoc.
Kolego popatrz na rozmiary, a następnie zastanów się jak chcesz to zamontować? Otwór na tuleję mocującą w silniku 139qmb ma 51mm średnicy, a w tym zestawie tłok ma średnicę 50mm. Może się mylę, ale moim zdaniem nie wejdzie bez rozwiercania karterów.
ok, to moze ktos poleci mi zestaw za rozsadna cene, taki, zeby pasowal do silnika 139qmb
czy ktos mi pomoze?
aabdul napisał:
czy ktos mi pomoze?
Ty naprawdę szukasz 100ccm? Przecież to padnie za chwilę (a raczej wał napędowy) i będziesz narzekał na "chińską tandetę".
Jeśli szukasz 80ccm sprawdź aukcję w moim podpisie.
szukam generalnie wiekszej pojemnosci, ale nie znam sie, dlatego zadalem pytanie na forum, jesli mi dobierzesz odpowiedni zestaw, to bede wdzieczny
aabdul napisał:
szukam generalnie wiekszej pojemnosci, ale nie znam sie, dlatego zadalem pytanie na forum, jesli mi dobierzesz odpowiedni zestaw, to bede wdzieczny
Nie wiem czego oczekujesz od zwiększonej pojemności, jakich osiągów?
Można dać większy cylinder, dyszę gaźnika i wszystko to ładnie wyregulować. Nie trzeba koniecznie zmieniać głowicy na większą, za z 50-tki też daje radę.
Z doświadczenia wiem, że wymiana cylindra na 80 (72) nie wiele daje, zwłaszcza w chińczykach :)
Jak dobrze zestroisz to co masz to w zupełności Ci wystarczy.
po zmianach oczekuje predkosci okolo 80km/h a jezeli chodzi o przyspieszenie to nie chce byc blokada-spowalniaczem na swiatlach, kiedy sie zapali zielone swiatelko... nie chce z niego robic "potwora" :-)
maxell napisał:
Z doświadczenia wiem, że wymiana cylindra na 80 (72) nie wiele daje, zwłaszcza w chińczykach :)
Jak dobrze zestroisz to co masz to w zupełności Ci wystarczy.
Jakiś konkretny przykład "nie wiele daje" możesz przytoczyć?
aabdul napisał:
po zmianach oczekuje predkosci okolo 80km/h a jezeli chodzi o przyspieszenie to nie chce byc blokada-spowalniaczem na swiatlach, kiedy sie zapali zielone swiatelko... nie chce z niego robic "potwora" :-)
Zmiana cylindra to dobry pomysł. I 80cm (72cm) to do codziennej jazdy dobry wybór. Jeśli chcesz coś porządnego, zinteresuj się częściami od Naraku. Ich cylinder to całkiem dobry sprzęt za rozsądną cenę.
Jeśli Cię zainteresowałem, zajrzyj na poniższą stronę:
http://www.skuterfan.pl/cyinder-72cm-do-4t-naraku,id39.html
Do tego wariator Naraku HS Racing. Podkreślam Racing, ponieważ może się mylić z Naraku HS który jest przeznaczony do mniejszych pojemności.
A jeśli brak Ci pieniędzy, to WM Motor też jest niezłe, tyle że wymaga delikatnego traktowania i przeglądów częstszych niż w przypadku droższych marek.
Koniecznie zapoznaj się z poradnikami dotyczącymi wymiany cylindra.
Napisz jaki masz przebieg na tym silniku, bo od tego warto zacząć, żeby się nie okazało, że za chwilę wał trafi.
Za te pieniądze kupisz większy cylinder, WM motor 51mm z głowicą z wielkimi zaworami, i o dziwo ten cylinder z tłokiem WM motor chodzi świetnie, mam od wiosny na takim właśnie cylku przelatane ponad 12tys km i śmiga jak ta lala, moc jest wystarczajacą, przyspieszenie wystarczające, Vmax GPS 86km/h ale pomiar z wideorejestratora policyjnego to 94km/h (nie wiem któremu pomiarowi wierzyć, podobno wideorejestrator jest dokładniejszy od GPS. Taki zestaw pasuje do silnika jak ulał i nic nie trzeba przerabiać. Problemem jest wariator, nie daje rady, seryjny wariat z łaską wychodził 8 tyś km ale to z łaską bo od 6 tys km były problemy a przy 8 tyś rozleciał sie w piz.... Nie polecam wariatora WM motor, bo to szajs wyrywa tulejkę tą ze środka wariatora, w silniku 50ccm może i ten wariator chodzi ale w silniku 90ccm daje mu tydzień i tuleja która jest wprasowana w wario będzie miała taki luz że wariator będzie szedł w poprzek i będzie niszczył paski, po tygodniu jazdy miałem tak rozpierdzielony wariator że załatwiał nowy pasek na odcinku 20km, Jak dla mnie seryjny wariator jest lepszy do 90ccm niż ten WM motor, Do seryjnego wariata musisz jeszcze zmienić ślizgi, pasują polini a są wykonane z tak dobrego materiału że mi szczęka opadła, seryjne nie są w stanie przejeździć 2 dni a na polini pomykam juz wiele tys km i są w dobrym stanie a kosztuja raptem 10zł.A tak w ogóle to najlepiej zainwestować w firmowy cały wariator i nie bedzie problemów. No i pasowało by wrzucić jakis lepszy pasek , ja latam na BANDO i nawet może być jak na pasek od kolegi ze sklepu po znajomości za 40zł.
Skok tłoka w silniku 139qmb to 41mm. Zaproponowany zestaw daje więc pojemność 80cm3. Należy również zwrócić uwagę na tłok. Ma wklęsłe denko. Jeśli ma być moc, to musi być sprężanie-szukaj czegoś z wypukłym denkiem. Może coś takiego http://moto.allegro.pl/cylinder-z-glowica-90-ccm-4t-czterosuwa-wilga-vapo-i2390046519.html Tłok wypukły i do tego 51mm co daje 83cm3 pojemności. Nie ma w zestawie wałka rozrządu, a nie mam pojęcia jak to będzie chodzić na seryjnym. Nie wiem czy taki zestaw się sprawdzi, gdyż nie sprawdzałem tego osobiście. Czeka mnie to dopiero jesienią, choć i tak pewnie zakończzy się na przeszczepieczepie 157qmj.
A jak ma zamiar zostawić starą głowicę, to jak wsadzi wypukły? Gość się nie określił przecież;)
Ta jasne niech wsadzi ncy 52mm i po dotarciu, albo przed nawet niech w hurtowni się zaopatrzy w półksiężyce itp. bo rozrusznik nie da rady;)
Na denko nie zwróciłem uwagi i tak jak Stiopa napisał trzeba brać wypukły tłok i zmienić głowicę na dedykowaną do dużego cylindra i jak ma to chodzic to niech chodzi a nie stęka i gra na nerwach, wałek będzie pasował choć może byc tak że trzeba będzie nakrętki kontrujące szpilki do regulacji luzu zaworowego dać od spodu dźwigienki bo po ustawieniu zaworów okazuje się że nie ma na co nakręcic nakrętki z góry bo szpilka jest wkręcona głębiej i z góry nie ma juz na co nakrecic kontry. Rozrusznik jakoś daje radę ale lekko nie ma , a w niskich temperaturach szczególnie gdy na dworze jest lekko ponizej zera i olej jest zimny to faktycznie elektryczny rozrusznik nie da rady przełamać silnika, a za pomocą kopki ktoś mikrej postury też go nie przełamie bo stanie na kopce i będzie na niej wisiał a silnika nie obróci:) To jedna taka niedogodność. Ale za to ten silnik ciągnie kiedys robiliśmy z gościem test skuter 139qmb 90ccm skuter warzy 110kg i stary motorower z przeszczepionym silnikiem 139FMB 110ccm (podobno 9KM to miało) a cały motorower warzy 60kg i skuter odstawia taki motorower na odcinku 300metrów o trzy długości skutera może nie wiele ale motorowerek waży tylko 60kg i ma silnik 110ccm i naprawdę ciężko na ten motorower znaleźć zawodnika, wiem że robił sprint z jakąś Yamahą 80ccm manual 2T i zapytałem go czy lepiej ta yamaha się zbiera to odpowiedział że yamaha to tylko więcej jedynie huku narobiła , ale czy wygrał czy przegrał dosłownie nie powiedział po minie wyglądał jak by połkną ta yamaszkę, a jak było to się szczegułów nie dopytywałem
A może kupić airsala i zostawić starą głowicę - ja bym tak zrobił(w zależności od przebiegu).
Jeśli chodzi o cyla 52mm, to już to przerabiałem, u mnie nawet nie miał siły dobrze kręcić, był kopany ostro po czym poszły w ch.j 3 półksiężyce i reszta...
to moze podsumujmy, bo juz sie pogubilem...
jezeli chodzi o przebieg, to wynosi on 2000km...
co musze zrobic, zeby polepszyc jego osiagi, tak jak chce, czy mam wymienic tylko cylinder i tłok, czy calą głowice z wałkiem? od razu mowie, ze mam ograniczone fundusze na to...
aabdul napisał:
co musze zrobic, zeby polepszyc jego osiagi, tak jak chce, czy mam wymienic tylko cylinder i tłok, czy calą głowice z wałkiem? od razu mowie, ze mam ograniczone fundusze na to...
Jeśli masz ograniczone fundusze, to zacznij od cylindra z tłokiem. Seryjna głowica może być użyta z większym cylindrem, więc jej wymianę można odłożyć na później.
Te "ograniczone fundusze" to jakaś konkretna kwota?
okolo 300 zł naczesci, a w wymianie pomagac bedzie kolega...
jaki cylinder? 80, 90, 100? i to wcale nie oznacza pojemnosc, prawda?