Zrób to sam: Wymiana oleju i uszczelniaczy w lagach

Przy okazji wymiany u siebie uszczelniaczy i oleju w lagach postanowiłem podzielić się to wiedzą :slight_smile:
A więc tak zaczynamy od wyjęcia lag, nie będę opisywał jak to zrobić ponieważ w różnych skuterach może być inaczej.

Odkręcamy od dołu śrubę:

Zlewamy stary olej i wysuwamy golenie:

Ściągamy górny pierścień zgarniający:

Ściągamy zabezpieczenie uszczelniacza:

U mnie trochę się wygiął ale starajmy się żeby wyszedł prosty:

Następnie wybijamy stary uszczelniacz, wbijamy nowy, zakładamy pierścień zgarniający.
Wsuwamy goleń i odwracamy lagę śrubą do góry:

wlewamy olej (ja wlewałem amortyzol z orlena za 15zł litr, ilość oleju zależy od modelu, u mnie weszło ok. 150ml)
Po tych operacjach wkręcamy śrubę (nieraz trzeba trochę wsunąć goleń) i sprawdzamy czy dobrze pracuje, jak nie ugina się do końca to mamy za dużo oleju, jak miękko chodzi do samego końca to jest go za mało. Nie zapomnijmy że pod śrubą trzeba założyć miedzianą uszczelkę żeby nic nie ciekło.
Tak samo robimy z drugą lagą.

Myślę że trochę pomogłem tym którzy nie wiedzą jak takie coś zrobić. W moim przypadku nie trzeba jakiś specjalnych narzędzi.

Artykuł i zdjęcia są mojego autorstwa.

Możesz dokładniej powiedzieć o ilości oleju do zalaniaż?

To ma się wcisnąć do końca, tylko końcówka już ciężko??


Super poradnik, tego mi tu ciągle brakowało :smiley: Moje graty

To ma się wcisnąć do końca, tylko końcówka już ciężko??


ja tak wlewałem, a ilość oleju to zależy od skutera, ja wlewałem 150ml do lagi

Gdzieś kiedyś właśnie czytałem, że trzeba wlać idealną ilość oleju wg producenta, a nie wiedziałem ile do mnie powinno być. Teraz może spróbuję.

Jaka gęstość oleju wchodzi w grę?
mam 90kg, skut 80kg, jeżdżę głównie po mieście.

Nie mam pojęcia wlej powiedzmy 100ml i sprawdzaj ręką jak się ugina, jak jest miękki to dolewaj.

Ale jaką lepkość masz wlaną? Myślałem coś koło 10W wlać…

Co do lepkości to nie mam pojęcia bo olej kupowałem dużo wcześniej a że była mi potrzebna taka butelka to wlałem do słoika. Nie jestem pewny na 100% ale to był 10 albo 15w

kurdę, mam problemy…
Po I:
ta śrubka na imbus z dołu kręci się razem z taką tuleją w środku (jeszcze wewnątrz golenia). Jak to odkręcić??
Po II:
u mnie goleń nie wychodzi z laga! coś elastycznego go trzyma w środku, sprężyna wyszła. Może to coś z tą śrubą związane??

Polecam artykuł: http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,1976940.html

jacob555 napisał:

ta śrubka na imbus z dołu kręci się razem z taką tuleją w środku (jeszcze wewnątrz golenia). Jak to odkręcić??



Miałem podobnie w jednej ladze, użyłem klucza pneumatycznego i wszystko poszło gładko.

pozdrawiam

Ponoć po prostu trzeba ścisnąć laga, żeby zablokować tłoczysko i tyle. Ale dzięki za podpowiedź. jacob555

Wlałem inny olej (15W) i nie poznaję motoru!!

Na zakrętach sztywny jak trzeba, po bruku nie podskakuje, na dziurach nie podskakuje. Cud normalnie!!

jacob555, nie wiem, ja poprostu gdy próbowałem odkręcić śrubę mocującą zwykłym imbusem, obracała się razem z tłoczyskiem. Blokowanie samej rury teleskopowej nic nie dawało. Widocznie tłoczysko obraca się w niej dość swobodnie. Użycie klucza pneumatycznego rozwiązało sprawę w kilka sekund. Niestety do tego potrzebnt jest dość długi klucz imbusowy z nasadą 1/2’, ciężko dostępny w sklepach.


Aha, gdyby ktoś szukał : Zawieszenie w Malaguti F12 Phantom - Paioli HRF 32mm (różowe) - 80ml oleju na każdy goleń.

pozdrawiam!

Do Aprilii RS Tuono z 2003 roku ( Marrzocchi ) 220-240 ml zależy jaką twardość preferujecie

A czy da się tak samo zrobić z tylnym amortyzatorem??
Yamaha neos

Zaraz pewnie będzie “ZOBACZ DATÊ OSTATNIEGO POSTA” ale nie chciałem robić nowych tematów. :lol:

Ten temat można akurat odkopać ;p a co do twojego pytanka to nie można ;d amorek się wymienia. Nie zregenerujesz go. :smiley:

A gazowy można regulować?? sorki ale nie miałem odczynienia z gazowymi to tez się pytam :lol:

Zależy jaki ale się da :->

gazowy jest masz takie wejsc jakby od pompki to mozesz podpompowac pompka do amorow sam taki mam i po podpompowaniu zajebiscie twardy i wygodny ;]

jacob555 napisał:

Ponoć po prostu trzeba ścisnąć laga, żeby zablokować tłoczysko i tyle. Ale dzięki za podpowiedź


No właśnie próbowałem tego sposobu i nie działa i dalej nie wiem czym odkręcić (nie mam dostępu do klucza pneumatycznego)

marcin027 napisał:

nie mam dostępu do klucza pneumatycznego



a nie mozesz na stacje wulkanizacji jechać??

wez na wiertare :d daj imbusa i sruu :D