Zmiana cylindra

Cześć mam seryjny cylinder w yamaha neos i zamierzam kupić cylindr 70cc no i nie wiem co kupić nie mam jeszce dobrego doświadczenia w mechanice bo nie zmienialem nigdy cylindra no i proszę was o pomoc co wy byście doradzili w zakupie

moim zdaniem jeżeli chcesz żeliwo to Malossi Sport lub Polini Sport (oba 70). Mają moc ok.9 KM więc do jazdy codziennej w sam raz. Ale sam cylinder tej mocy nie da, trzeba zainwestować w wydech i najlepiej gaźnik, nie zapominając o całej przekładni, w której znajduje się: wariator, sprzęgło, dzwon sprzęgła, pasek i przełożenia(ale ich przy tuningu klasy sport się nie się wymienia[chyba że będziesz robił full sport ale wątpię])

są również cylindry aluminiowe (głównie Stage6) np. S6 Sport Pro i S6 Racing(ale ten będzie podchodził leciutko pod klasę MidRace)
alu są zazwyczaj mocniejsze od żeliwa ale nie da się ich szlifować, a przy złym docieraniu szybko mogą ulec zniszczeniu

podsumowując, moim zdaniem najlepszym wyborem byłby Malossi Sport, ponieważ mam zaufanie do produktów tej firmy. Jest on wystarczająco mocy i żywotny jak dla przeciętnego skuterzysty :wink:

Edit
jest jeszcze S6 Streetrace ale to też alu :slight_smile:

Ja szykuje motor do stuntu wario juz mam polini wydech hebo no i teraz cylinder chce zeby mial siłe

Potwierdzam, wiktor bardzo fachowo wyjaśnił sprawę. Dodam od siebie żebyś nawet nie wyskakiwał z propozycjami “hej, a ja widziałem na allegro cylinder 70 za 200 zł, a wy mi każecie kupować też 70 za 500 czy 600zł”. Tamte cylindry to o kant dupy można potłuc. Ja wolałbym kupić cylinder żeliwny czyli malossi albo polini, ponieważ w przypadku zatarcia, co nie tak trudno zrobić, naprawa czyli szlif kosztuje 30zł a tłok około 150-180zł. W przypadku cylindra aluminiowego (nicasilowego) w zasadzie nie ma możliwości naprawiania. Można wtłoczyć nową tuleję nicasilową, ale jest to droższa operacja niż kupienie nowego cylindra i nie robi się tego.

[ Dodano: 04-01-2010, 14:58 ]
Do stuntu raczej polecają cylinder polini.

wiktor24 napisał:

Edit
jest jeszcze S6 Streetrace ale to też alu :-)



To jest żeliwo!! A wracając do tematu do stuntu najlepszy polini sport;) Ciągnie z najniższych obrotów;)

można odczuc cylinder polini a malossi czy to to samo czy tylko inna firma

siwy_fact napisał:

To jest żeliwo


soreczki, mój błąd ;)

tak, do stuntu polecają Polini :->

polini ciągnie bardziej od dołu a moc porównywalna :-)

To są dwa różne cylindry, różne kąty otwarcia inaczej ciągną wgl jak byś jechał na tym i na tym to zupełnie inaczej idzie;)

cena polini zawsze tansza niz malossi okolo 100 zł dlatego wolal bym polini no ale jak się nie sprawdźi

nie ma bata, polini musi śmigać. zobacz ile ludzi stuntuje na tym i chodzi :->

No chłopie jak wszyscy do stuntu polecają polini to chyba się sprawdza :wink:

a do normalniej jazdy na szybkosc i moc jaki ? bo do stuntu mowicie ze polini

to już zależy od reszty (wydech ,gaźnik, wario itp ) :slight_smile:

każdy cylinder ci da mocy, przyspieszenia, i predkości
główna zasada jest tak by przed zakupem cylindra dobrać do niego odpowiednio
gaźnik, wydech ( zależy też jaki czy ma być na moc przy wysokich obrotach [tutaj klasyfikujemy wydechy zawijane] bądź na wysoką moc i momęt obrotowy przy starcie [ tutaj klasyfikujemy wszystkie wydechu LeoVince SP3 itp. które wyglądem przypominają oryginał] )
oraz przełożenia tudzież wybór masz ogromny.
Osobiście jeździłem na aerox’ie z cylindrem Polini, gaźnikiem 19mm, kominem LeoVince Sp3 ( to co pod pokrywą to już nieważne) i powiem że efekt był masakryczny, skuter od samego początku jechał jak szalony, przy wyższych prędkościach dostawał zadyszki (ok. 65-75), ale do stuntu takim czymś to jest poprostu miód

pierdolicie farmazony , zaraz zaczniecie gadać jaka świeca jest najlepsza do stuntu , do stuntu może być najwyżej stelaż i peg , a reszta to ćwiczenia i tyle…

No tak ale mając jakiś tuning jest łatwiej … tzn. odpowiedni tuning bo gdyby wziąć Snake’a i cylinder biorący od góry to nici ze stuntu …

no my mu już chyba temat wyczerpaliśmy, niech wybierze co chce :->
a do stuntu neosem to by starczył sam wydech i ogień z treningiem :wink:

cylek biorący od góry to nici ze stuntu



pierdolisz moj niby ciagnie od góry a idzie jak powalony :D

widzę że klolega chce i do stuntu i do v-max … to ja bym na twoim miejscu brał S6 Sport Pro jest on najmocniejszy w klasie Sport jest to alu czyli według mnie do stuntu lepszy bo ma lepsze chłodzenie… do tego wydech jakiś który ciągnie od dołu Polini FR3, Laser x-pro i jest też wiele innych nie wiem jak to jest właśnie w przypadku tego Hebo ale zapewniam cię po założeniu Stage6 Sport Pro byś był bardzo zadowolony nawet na kominie Hebo a jak nie chcesz alu tylko żeliwo to Polini Sport i na nim też można bardzo ładnie postuncić :roll:

Wojtuś :* kupuj Streetrejsa tak jak ci siwuś mówił chyba że małossiego bo jest bardziej popularny i dłużej na rynku od s6 i jest lepszy od Poliniego ale znowu najdroższy z tych 3