Zipp Quantum 125ccm 4t swap silnika i problem ze swiatłami i rozrusznikiem

Witam.
Pokusił mnie swap silnika Zipp quantum 50cmm 2t na silnik 125ccm 4t. Wszystko ładnie zrobione. Jedynie napotkałem dwa problemy: jeden bardziej poważy to bardzo słabe światła, ledwie sie żarzą poza tym cala elektryka działa, ładowanie jest. Co może byc przyczyną? Drugi problem to nie chce kręcić rozrusznikiem jedynie cos tam czasami obróci a poza tym to ciagle tylko robi tyk tyk tyk sam przekaznik. Pociągnąłęm dodatkową masę na obudowę rozurniszka ale bez żadnych rezultatów. Akumulator w pełni naladowany. Skończyły mi sie pomysły co moze byc przyczyną tych problemów....

kupiłeś cały zestaw z regulatorem napięcia czy kompletowałeś po kawałku sam?
.
btw, wymyśliłem sobie podobny zabieg w junaku 607 2T wiec mam kilka pytań
- skąd silnik i jaki
- czy tylne koło z frezami pasowało?
- siadł bez kombinowania w zawieszenie w ramie?

masz za słaby aku to i nie kręci,co do świateł to może mieć słaby prąd z cewk jak masz rezystory światel to odłącz.

Tak kupiłem cały zestaw chiński. Tzn. gaźnik, regulator napięcia, moduł zapłonowy, cewka zaplonowa. Frezy nie pasowały, mocowanie w ramie bezproblemowo po zakupie nowego wahacza. Właśnie regulator... stary miałem na 4 piny a nowy na 5 w którym są kable czerwony, żółty, różowy, czarny i zielony. Przemierzylem miernikiem i wynika że czarny to masa. Przeanalizowalem dużo schematów i na wszystkich było podobnie; czerwony - akumulator, żółty- światła, podobno różowy połączony z białym wychodzący ze skutera który odpowiada za ładowanie i kabel zielony został mi wolny. Może mam błędne podłączenie regulatora?

paci napisał:

masz za słaby aku to i nie kręci,co do świateł to może mieć słaby prąd z cewk jak masz rezystory światel to odłącz.

Jaki powinien być akumulator? Mam akumulator 12V 7Ah. Z tego co się orientuje to quantum nie posiada rezystora swiateł. U siebie też go nie zlokalizowałem.

A czemu wymieniałeś regler?Na starym powinno dzialać.

Junak np ma rezystor świateł, pod przednią czaszą.

czyli trzeba dokupić nowe koło tylne i wahacz.

Wg mnie:
- zielony to masa
- czarny to kill switch na moduł czyli gaszenie.. itd wg tego:

dalej

Na początku odpaliłem na starym ale bez podłączonych przednich swiateł i po zgaszeniu okazało się jest przepalona tylna zarówka i bezpiecznik przy akumulatorze.

Wombat napisał:

czyli trzeba dokupić nowe koło tylne i wahacz.
Wg mnie:
- zielony to masa
- czarny to kill switch na moduł czyli gaszenie.. itd wg tego:

Moduł zapłonowy mam podpięty dobrze bo odpala i dobrze chodzi bo nawet jezdziłem. Mowa o regulatorze napięcia. U mnie na regulatorze napiecia z kabla zielonego wychodzi napiecie w granicach 4V a czarny 0V czyli bedzie to masa.

masz taki regulator w 2T?

popatrz wyżej bo powoli dodawałem schematy a ty sie załapałes tylko na moduł.

Podłączę jeszcze raz stary regulator napięcia na 4 piny i poszukam rezystora swiateł ale watpię ze znajdę. A ten schemat elektryczny do typowego skutera chinskiego 4t to analizowalem kilkanascie razy i jesli podłączę stary regulator na 4 piny to wszystko sie zgadza. A co do koła i wahacza to trzeba kupic nowe. Jeszcze zależy czy masz mocowanie gorne czy dolne bo ja mam gorne to nie było problemu. Jeszcze jest kwestia wahacza koła( blacha lącząca kolo z silnikiem wzdluż tłumika) ja ją mam i tez musiałem kupić nową.

Wombat napisał:

masz taki regulator w 2T?

nie widze dobrze Twojego podpięcia z regulatora ale wydaje mi się że jest inne ja mam taki

możesz zaznaczyć na zdjęciu wa którym miejscu masz rezystor od świateł?

nie mam zdjęcia na którym go widać a teraz nie zrobie.
tu jest na schemacie - działa to tak że kiedy nie jest włączone żadne światło to prąd jest przerzucany na rezystor - bo prądnica nie może pracować bez obciążenie gdyż wtedy generuje taki prąd że łojeza :

Generalnie jeżeli masz 4 kable w przełączniku świateł to masz rezystor
- wejście zasilania
- wyjście na pozycyjne
- wyjście na długie/krótkie
- wyjście na rezystor
.

wiesz że jak klikniesz prawymna zdjęciu i wybierzesz ^otwórz w nowym oknie^ to ci wyświetli bez pomniejszeń?

jedno
http://totalruckus.com/phpBB3/viewtopic.php?f=116&t=46038
drugie
https://www.google.pl/search?q=rezystor+swiatel+skuter&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi0pob5nfDKAhUBOxoKHWYFDnEQsAQIHg&biw=1024&bih=673

Tak wiem. Ja nie mam włącznika świateł mam tylko przełącznik mijania/drogowe do ktorego dochodzą 3 kable. Światła zapalają mi się razem ze startem silnika. Tak zrobili w fabryce. Mam go od nowości i nigdy nic nie kombinowalem przy elektryce

a to faktycznie. to nie masz rezystora bo zawsze obciążasz silnik światłami.
kurde.. naprawde nie masz nic na prawej manetce oprócz rozrusznika?

paci napisał:

jedno
http://totalruckus.com/phpBB3/viewtopic.php?f=116&t=46038
drugie
https://www.google.pl/search?q=rezystor+swiatel+skuter&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi0pob5nfDKAhUBOxoKHWYFDnEQsAQIHg&biw=1024&bih=673

Ta angielską strone znalazłem wczesniej bo przeszukałem chyba każdy temat z tym związany. Ale opis kabli nie zgadza sie ponieważ ja na czarnym mam mase a nie tak jak tam na zielonym. Podłączyłem tak jest jest tam opisane tylko ze zmiana kabli czarny- zielony ale nie wnioslo nic nowego. A jak zrobię tak jak jest tam napisane to światla świeca za mocno ( tak jakby regulator nie ograniczał napięcia)

Na prawej manetce mam przełącznik ktory odcina zapłon

a możesz opisac/narysować dokładnie jak teraz masz podłączony regulator i stator?