Witam.
Piszę do Was z prośbą…o złożenie zestawu do TGB R50X.
Wydatki…coś około 3000 zł - fajnie by było, gdyby ktoś zaproponował coś za 2000 zł.
Chciałbym tak stuningować (tak to się pisze ? ) skuter, aby cały czas był lepszy od innego, nawet po “zwykłym tuningu”.
Silnik 2T, AC.
Teraz tak…słyszałem, że najlepiej byłoby wymienić silnik… - nie wiem.
Zostawiam to Wam.
Najbardziej byłbym zadowolony z 80 ccm.
I teraz tak…nie chcę części z najwyższej półki, z kosmicznymi cenami…stanowczo wybieram części z BARDZO dobrej półki, o rozsądnych cenach.
Także…nawet jak coś się będzie zbliżało do 4000zł, można napisać (chociażby z ciekawości )
////////////////////***//////////////////
I teraz druga część…Jedno pytanie.
Co należy zrobić, aby mój TGB R50X był szybszy, z lepszym przyśpieszeniem, większą mocą, większym V-max’em od Peugeota JetForce’a (2008r.)?
Bardzo dziękuję za wszelką pomoc.
Jeżeli potrzebna jest większa ilość informacji - proszę o info na PW (edytuje posta).
Jeżeli chcesz być szybszy to proponował bym swapa (wymiane silnika) na silnik 125 p/g
Jeżeli chcesz swapa na 50 to również proponuję p/g. Jeżeli do silnika piaggio dołożysz jakieś wario i wydech twój skuter już będzie miał dość ładne osiągi i powinien dać radę peugeotowi (możliwe że sam silnik p/g już by dał rade o ile by nie był zajechany)
Po tym co napisałeś sądzę iż masz jakiś kompleks wywołany tym, że kolega na jetForcie objechał.
Kompleksów nie mam, zapewniam
Co do tematu…
O jakiś zestaw konkretnie mogę tutaj poprosić? Jakby się komuś chciało to wypisać, byłbym bardzo wdzięczny, ale nie wiem co mogę dać w zamian ^^ Oprócz “pomógł” chyba niewiele
Mogę tylko wypisać co mnie interesuje, a Wy zaproponowalibyście tylko firme i model…
Cylinder (80 ccm) :
Wał :
Wydech :
Wariator :
Sprzęgło :
Dzwon :
Łożyska :
Gaźnik :
Pasek :
Chodzi o to, aby wszystko było ze sobą zgrane…i pasowało do tego TGB R50X (2T, AC)
Proponowali mi SWAP - ale zaś są komplikacje z kołem, czy będzie pasował do ramy itd…
Można prosić o wyjaśnienie skrótu p/g ?
p/g - piaggio/gilera
Dzięki
EDIT
Nie znajdę tutaj nikogo, kto by mi pomógł?
Jak nie to mi napiszcie (chociażby na PW) - “nie licz na to forum” i po sprawie :roll:
_
Axel napisał:
Proponowali mi SWAP - ale zaś są komplikacje z kołem, czy będzie pasował do ramy itd...
kolego jak moze koło do ramy nie pasowac...przecież prezykrecasz je do silnika a nie do ramy :roll:
Czesci do tgb proszę bardzo:
www.mieloch.pl
www.skutercentrum.pl
www.skuterdoktor.pl
ewentualnie www.allegro.pl
jak znajdziesz cos to pisz w tym temacie czy dobre wybrałes a my ci wtedy odpowiemy...
Cylinder (80 ccm) : Cylinder Polini Race 80cc (mam nadzieję, że będzie “ok” w AC )
Wał : Wał korbowy Hebo Racing HPC Minarelli leżące 12mm (albo 10 mm-nie wiem)
Wydech : LeoVince ZX chrom Italjet / TGB (niestety w opisię pisze, że “Najlepiej pasuje do oryginalnych cylindrów i Sport 50ccm” - czyli nie będzie działał jak należy przy 80 ccm ?)
Wariator : Wariator Hebo Competition Plus Minarelli (długie/albo krótkie - nie wiem)
Sprzęgło : Sprzęgło Stage6 Racing Torque Control Piaggio d.107mm
Dzwon : Dzwon sprzęgła Stage6 WingCooler Team Minarelli 107mm
Łożyska : (jest razem z wałem)
Gaźnik : Gaźnik Dell’orto 21mm - Stage6 Racing Black Edition
Pasek : Pasek Polini Kevlar Evolution DNA
Wszystko to do ORYGINALNEGO silnika (AC, 2T)
Wychodzi 3800 zł… na pewno jakieś części nie będą pasowały, dlatego jak będe poprawiał “listę”, wybiorę przy okazji coś tańszego
Bardzo proszę o sprawdzenie tego (czy wszystko kompatybilne - a raczej na pewno nie) i czy nie przesadziłem z cenami…chodzi mi zwłaszcza o informacji, gdybym był taki przypadek, że wał nie potrzebny aż tak drogi, bo reszta go nie wykorzysta itp.
Leo Vince zx jest za słaby do tego. To wydech do serii. Może yasuni R, nie wiem czy do 4T znajdziesz yaśka.
Kevlara nie kupuj, raczej wzamcniany.
Kowal napisał:
nie wiem czy do 4T znajdziesz yaśka.
Axel napisał:
Silnik 2T, AC.
Przecież napisał że to 2T :->
Axel, jak masz kesz to bierz Yasuni R ;-)
Jeśli Jet Force jest seryjny to z 80ccm dasz mu radę ale jeśli twój seryjny i tamten no to ciężko będziesz miał i to zależy czy w Jet Force są zdjęte wszystkie blokady których jest aż 7 !! ale na serwisach zdejmują tylko 2-3 te podstawowe Bo Jet Force nie ma silnika takiego jest w innych pugach dopiero teraz w Speedfight3 są montowane te oto silniki… a są one bardzo dobre bo pełnym odblokowaniu i wyregulowaniu… i to bardzo dobre !! aerox z minarelli horizontal przykładowo nie ma szans I nie wiem czemu wszyscy myślą że silniki pugów są słabe … może SF2 ale jest też dobry a przecież Jet Force ma całkowicie inny silnik!!
Założysz cyl Polini Race 80ccm jeśli tak się uparłeś na tą pojemność i wydech typu Yasuni C16 i Jet nie będzie miał szans :roll: no chyba że tamten ma 70ccm to będziesz miał problemy i to ci może nie wystarczyć
zależ na jaki byś się cyl zdecydował … jeśli np. na Malossi Sport 70ccm to weź Laser x-pro w testach z tym cylem wypadł lepiej niż Yasuni R
Axel napisał:
Cylinder (80 ccm) : Cylinder Polini Race 80cc (mam nadzieję, że będzie "ok" w AC )
Wał : Wał korbowy Hebo Racing HPC Minarelli leżące 12mm (albo 10 mm-nie wiem)
Wydech : LeoVince ZX chrom Italjet / TGB (niestety w opisię pisze, że "Najlepiej pasuje do oryginalnych cylindrów i Sport 50ccm" - czyli nie będzie działał jak należy przy 80 ccm ?)
Wariator : Wariator Hebo Competition Plus Minarelli (długie/albo krótkie - nie wiem)
Sprzęgło : Sprzęgło Stage6 Racing Torque Control Piaggio d.107mm
Dzwon : Dzwon sprzęgła Stage6 WingCooler Team Minarelli 107mm
Łożyska : (jest razem z wałem)
Gaźnik : Gaźnik Dell'orto 21mm - Stage6 Racing Black Edition
Pasek : Pasek Polini Kevlar Evolution DNA
Kolego czytaj trochę opisy tych części...przecież ty nie masz silnika p/g ani minarelli :roll: a watpie, zebys dostał te co wypisałeś...tłumnik dostaniesz na pewno i wał top racing
Yasuni R jest 2x droższe… :shock:
No ale dobra.
Rozumiem, że do mojego silnika nic z w/w rzeczy pasować nie będzie…
Części mam pomieszane z 3 przez Was wymienianych najczęściej firm.
Jaki silnik w takim razie byście mi polecali ?
Najlepiej, żeby nie trzeba było montować go razem z kołem i żeby oczywiście pasował do ramy
No i… chyba AC - nie wiem co trzeba by było zrobić, żeby działał silnik LC…
//Do modów : mam nadzieję, że taką dyskusję możemy tutaj prowadzić?
Wiem, że teraz piszemy o “jakim silniku” i trochę (chociaż chyba ustalone już jest) wydechu, ale to jest cały czas na temat…chcę złożyć zestaw
W każdym bądź razie - bardzo proszę nie usuwać postów innych użytkowników, ponieważ są dla mnie teraz cenne…
Myślę, że powinno pójść do to czy tamto.
Jeśli LC to jeszcze przewody, chłodnica, zbiorniczek, pompa, cylinder do LC(bez żeberek).
A gdybym zmieńił silnik na Minarelli z Yamahy Areox ? Byłyby jakieś problemy ?
Będzie pasował do w/w części i - przede wszystkim - do ramy ?
Axel napisał:
A gdybym zmieńił silnik na Minarelli z Yamahy Areox ? Byłyby jakieś problemy ?
Musiałbyś zamontować chłodnicę i zbiorniczek wyrównawczy ;-) Ale chodziłby na pewno lepiej :-P
Miejsca by chyba starczyło?
Czytałem już na forum, że ktoś takie rzeczy robił i mu się udało…
Tylko felgi nie są najlepsze Moje nie pasują do żadnych silników oprócz seryjnych?
//Oprócz montowania chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego wszystko ok.?
Części będą pasować?
Axel napisał:
przede wszystkim - do ramy ?
Wątpie ... byś musiał mocowania przerabiać ;}
Nie jestem w 100% pewny ale raczej tak ...
Felgę kupujesz roxową.
Żadne z w/w części nie będą pasować do oryginalnego silnikaż
Jak żadne to spróbuję ułożyć to jeszcze raz…
Jak masz TGB to szukasz części w kategori TGB a nie w jakich ci się podoba :lol: Z tego co wiem pasuje silnik minarelli bez przerabiania ramy ale trzeba elektryke przerabiać chyba Kostek_srt czy jakos tak z naszego forum wsadzil do TGB minarelli.
Cylinder : Cylinder 70 ccm Polini CORSA - Morini AC
Wał : Wał korbowy BGM EVO - Morini (starsza wersja) albo Wał korbowy Top Racing Evolution NG Morini AC (piszą tam o wytrzymałości do nawet 18 000 obrotów…jest mi potrzebne aż tyle? )
Wydech : Yasuni Carrera (przy cylindrze z Morini pisze, że “najlepiej się z nim czuje” - czyli powinien pasować, prawda?) - tam są jakieś cyferki…16,21,30…co one oznaczają? Ceny się sporo różnią między nimi…To pojemność jestą Jaka więc byłaby odpowiednia dla mnie ?
Wariator : Wariator Polini Eco Kit Morini (to “Eco” mam nadzieję nie znaczy “zorbiony z ekologicznych materiałów” ? Jak tak - odpada )
Sprzęgło : Sprzęgło Polini G2 Morini
Dzwon : Dzwon sprzęgła Morini Address, AP…
Łożyska : Łożyska wału i simmeringi SKF - HQ Eco Morini (j/w w sprawie “Eco”)
Gaźnik : Gaźnik AMAL 21 mm Morini, CPI plus ssanie ręczne (o co chodzi z “ssaniem ręcznym”? x_X )
Pasek : w komplecie z wariatorem
A coś takiego… ?
teraz znowu wyszukałes wszystkie do morini :roll: