Witam wszystkich ! chciałbym wam przedstawić mój obecny motorek, jakim jest Yamaha TDR 125. Mam ją od marca, jak na razie jestem z niej zadowolony.
PRODUCENT: Yamaha
MODEL: TDR
ROK: 1997
POJEMNOŚÆ : 125 ccm
SILNIK: 2T
MOC: 26km* (?)
WAGA: 135 kg
RODZAJ PALIWA: PB
MAX. MOMENT OBROTOWY: 18 Nm przy 6500 obr/min,
UKŁAD DOLOTOWY: Seria
UKŁAD WYDECHOWY: Odblokowany
ZAWIESZENIE: ‘gwint’
UKŁAD HAMULCOWY: SERIA
KOŁA: 18’ i 17’
PLANOWANE ZMIANY :
- wymiana stożka na serie filtr (zrobione)
- opony na ulicę (zrobione)
- kierunkowskazy
- lusterka
- akumulator (zrobione)
TDR jest po remoncie silnika, poprzedni właściciel zrobił. Nowe klocki hamulcowe, olej itp. Silnik jak wiadomo chłodzony cieszą.
Aktualnie :
Opony ‘nowe’:
Dzień po zakupie :
inne:
Jak widać nic poza oponami, skróceniem błotnika się nie zmieńiło.
Fajny sprzęcik
Jak ci to lataż
Średnio. Tak do 120km/h max… Przyśpiesza żwawo, ale jak kiedyś czytałem że niby DT latają z trzeciego biegu na koło… Nie, nie u mnie.
Co mogę zrobić by było dużo lepieją Myślę zobaczyć w weekend zawór, zostawić otwarty i odłączyć go, dobry pomysł ? Mam świadomość że dołu nie będzie.
A czujesz w ogóle ten zawór? Działaż
Nie wiem czy coś więcej zawór ci da. Właściwie, co egzemplarz to inaczej, także “a nuż widelec”…
Moja leciała też te 120-125km/h licznikowe, czy zawór działał normalnie, czy go otwierałem “manualnie” na stałe…
Ale moto i tak super wspominam
Fajna maszynka Takiego bydlaka na 50 rejestrowac ach
Jeszcze co do
DT latają z trzeciego biegu na koło
to może Rudy coś powie…
Ale trzeba wziąć pod uwagę np. ok 20kg więcej TDRki, rozłożenie masy, rozstaw kół itd itd itd…
I zastanawiam się, co się dzieje z temperaturą. Ostatnio w ‘trasie’ prawie przy czerwonym polu stała wskazówka… To normalne ? Dodam jeszcze, że pali na dotyk, czy zimna czy ciepła tak samo.
Temperatura powinna tak w ok. 1/4 skali być z tego co pamiętam…
Lepiej sprawdź to
Jak było chłodniej to ciągle trzymała pion, zrobiło się ciepło i dochodzi do czerwonego pola… Co robić ? ; (
Sprawdź płyn w chłodnicy, termostat, czujnik temperatury (jakby co, pasuje od Tico)…
Moja też się grzała po remoncie, oddałem do mechanika bo sam nie mogłem sobie z tym poradzić, to był taki “w szopie” mechanik i jeszcze nie chciał powiedzieć co zrobił… No ale moto się już nie grzało później
Płyn jest i do tego nowy ;p
W sobotę zobaczę, jak nie dam rady to podejdę jeszcze do mojego mechanika
Normalne jest to, że pali mi z 9l? Bo wcześniej ktoś jej stożek założył, ja kupiłem ori puchę z filtrem i może gaźnik wymaga regulacji, ale nie wiem bo wkręca się ładnie i wgl, dziwne.
Raczej niet…
Moja tyle paliło jak się okazało, że na tłoku pierścienia brak A tak to w granicach 5,5l/100km paliła
no moja dt tez coś takiego, z reguły zbiornik 10 litrów wystarczał na jakieś 160-170km i wiadomo coś w baku zawsze zostaje
Ja na zbiorniku chyba 143km zrobiłem, no i chwilę na rezerwie.
Ostatnio na 2l zrobiłem dokładnie 23,6km. No ale manetka ciągle na max. Zawsze gdy trzeba rezerwę włączyć to jadę od razu na orlen
Może to kwestia stożka… Ale to musisz sprawdźić…
Mi koło 8l wzięła jak niedomagała i do tego była pałowana po Czeskich górach…
Ale chyba jeśli było by coś nie tak to by nie paliła na dotyk. Stoi tydzień, porodzę do niej, kranik, ssanie, przekręcam kluczyk i strzał. I ‘cyka’
Nie wiem do końca jak to z tymi gaźnikami więc może będzie teraz herezja, ale
stożek = więcej powietrza = potrzeba więcej paliwa = trzeba wrzucić większa dyszę, podnieść/opuścić iglicę (nie pamiętam) = większe spalanie
Btw, temp powinna być tak - http://db.tt/qJqa1H7W
Teraz jest seria, a wszystko jest pod stożek. Iglicę sprawdźę .
Nie no u mnie zawsze jest połowa albo więcej… W ekstremalnych sytuacjach nawet przy blisko czerwonego pola.
Podlecę do mechanika i mi zrobi Ewentualnie odpowietrzę układ, śrubka przy pompie wody ?
Tego nie pamiętam, wybacz