Yamaha TDR by Mietek1335

Witam wszystkich ! chciałbym wam przedstawić mój obecny motorek, jakim jest Yamaha TDR 125. Mam ją od marca, jak na razie jestem z niej zadowolony.

PRODUCENT: Yamaha
MODEL: TDR
ROK: 1997
POJEMNOŚÆ : 125 ccm
SILNIK: 2T
MOC: 26km* (?)
WAGA: 135 kg
RODZAJ PALIWA: PB
MAX. MOMENT OBROTOWY: 18 Nm przy 6500 obr/min,
UKŁAD DOLOTOWY: Seria
UKŁAD WYDECHOWY: Odblokowany
ZAWIESZENIE: ‘gwint’
UKŁAD HAMULCOWY: SERIA
KOŁA: 18’ i 17’
PLANOWANE ZMIANY :
- wymiana stożka na serie filtr (zrobione)
- opony na ulicę (zrobione)
- kierunkowskazy
- lusterka
- akumulator (zrobione)

TDR jest po remoncie silnika, poprzedni właściciel zrobił. Nowe klocki hamulcowe, olej itp. Silnik jak wiadomo chłodzony cieszą.

Aktualnie :



Opony ‘nowe’:



Dzień po zakupie :




inne:




Jak widać nic poza oponami, skróceniem błotnika się nie zmieńiło.

Fajny sprzęcik :slight_smile:
Jak ci to lataż

Średnio. Tak do 120km/h max… Przyśpiesza żwawo, ale jak kiedyś czytałem że niby DT latają z trzeciego biegu na koło… Nie, nie u mnie.
Co mogę zrobić by było dużo lepieją Myślę zobaczyć w weekend zawór, zostawić otwarty i odłączyć go, dobry pomysł ? Mam świadomość że dołu nie będzie.

A czujesz w ogóle ten zawór? Działaż

Nie wiem czy coś więcej zawór ci da. Właściwie, co egzemplarz to inaczej, także “a nuż widelec”…

Moja leciała też te 120-125km/h licznikowe, czy zawór działał normalnie, czy go otwierałem “manualnie” na stałe… :wink:

Ale moto i tak super wspominam

Fajna maszynka :stuck_out_tongue: Takiego bydlaka na 50 rejestrowac :smiley: ach

Jeszcze co do

DT latają z trzeciego biegu na koło


to może Rudy coś powie…

Ale trzeba wziąć pod uwagę np. ok 20kg więcej TDRki, rozłożenie masy, rozstaw kół itd itd itd… :smiley:

I zastanawiam się, co się dzieje z temperaturą. Ostatnio w ‘trasie’ prawie przy czerwonym polu stała wskazówka… To normalne ? Dodam jeszcze, że pali na dotyk, czy zimna czy ciepła tak samo.

Temperatura powinna tak w ok. 1/4 skali być z tego co pamiętam…

Lepiej sprawdź to :wink:

Jak było chłodniej to ciągle trzymała pion, zrobiło się ciepło i dochodzi do czerwonego pola… Co robić ? ; (

Sprawdź płyn w chłodnicy, termostat, czujnik temperatury (jakby co, pasuje od Tico)…

Moja też się grzała po remoncie, oddałem do mechanika bo sam nie mogłem sobie z tym poradzić, to był taki “w szopie” mechanik i jeszcze nie chciał powiedzieć co zrobił… No ale moto się już nie grzało później :smiley:

Płyn jest i do tego nowy ;p
W sobotę zobaczę, jak nie dam rady to podejdę jeszcze do mojego mechanika :slight_smile:
Normalne jest to, że pali mi z 9l? Bo wcześniej ktoś jej stożek założył, ja kupiłem ori puchę z filtrem i może gaźnik wymaga regulacji, ale nie wiem bo wkręca się ładnie i wgl, dziwne.

Raczej niet…

Moja tyle paliło jak się okazało, że na tłoku pierścienia brak :wink: A tak to w granicach 5,5l/100km paliła

no moja dt tez coś takiego, z reguły zbiornik 10 litrów wystarczał na jakieś 160-170km i wiadomo coś w baku zawsze zostaje

Ja na zbiorniku chyba 143km zrobiłem, no i chwilę na rezerwie.
Ostatnio na 2l zrobiłem dokładnie 23,6km. No ale manetka ciągle na max. Zawsze gdy trzeba rezerwę włączyć to jadę od razu na orlen :slight_smile:

Może to kwestia stożka… Ale to musisz sprawdźić…

Mi koło 8l wzięła jak niedomagała i do tego była pałowana po Czeskich górach…

Ale chyba jeśli było by coś nie tak to by nie paliła na dotyk. Stoi tydzień, porodzę do niej, kranik, ssanie, przekręcam kluczyk i strzał. I ‘cyka’ :slight_smile:

Nie wiem do końca jak to z tymi gaźnikami więc może będzie teraz herezja, ale

stożek = więcej powietrza = potrzeba więcej paliwa = trzeba wrzucić większa dyszę, podnieść/opuścić iglicę (nie pamiętam) = większe spalanie :wink:

Btw, temp powinna być tak - http://db.tt/qJqa1H7W

Teraz jest seria, a wszystko jest pod stożek. Iglicę sprawdźę .
Nie no u mnie zawsze jest połowa albo więcej… W ekstremalnych sytuacjach nawet przy blisko czerwonego pola.
Podlecę do mechanika i mi zrobi :slight_smile: Ewentualnie odpowietrzę układ, śrubka przy pompie wody ?

Tego nie pamiętam, wybacz :smiley: