Tak więc przyszła pora aby pokazać wam mój nowy sprzęt ![]()
Jest to Yamaha TDM850 z 1994 roku ![]()
Trochę danych technicznych:
Dane techniczne:
model 1991-1995
Silnik:
czterosuwowy, dwucylindrowy chłodzony cieczą, rozrząd DOHC, 5 zaworów na cylinder, pojemność skokowa 849ccm, średnica x skok 89,5 x 67,5mm, stopień sprężania 9,2:1, moc maksymalna 77KM @ 7500rpm, moment obrotowy 78Nm @ 6000rpm, 2 gaźniki Mikuni BDST 36mm, rozruch elektryczny, akumulator 12V-10Ah, zapłon CDI, alternator 350W, sucha miska olejowa,
Przeniesienie napędu:
pierwotne koła zębate 1,72, końcowe łańcuch rolkowy o-ring 2,47, skrzynia biegów 5-stopniowa I-2,85, II-1,85, III-1,32, IV-1,07, V-0,90, mokre sprzęgło wielotarczowe,
Podwozie:
rama otwarta boczna, spawana ze stalowych wytłoczek, zawieszenie przednie teleskopy 41mm, skok 160mm, zawieszenie tylne dwuramienny wahacz stalowy z centralnym elementem, skok 140mm, hamulec przedni podwójna tarcza 298mm, zacisk czterotłoczkowy, hamulec tylny pojedyncza tarcza 245mm, zacisk dwutłoczkowy, ogumienie przód 110/80-17, tył 150/70-17,
Wymiary i masy:
długość 2175mm, wysokość 1260mm, szerokość 795mm, wysokość siędzenia 795mm, rozstaw osi 1475mm, prześwit 160mm, kąt główki ramy 65, masa sucha 199kg, masa z paliwem 231kg, zbiornik paliwa 18,0l, rezerwa 4,5l,
Osiągi: prędkość maksymalna 200km/h, przyspieszenie do 100km/h 4,0s, średnie zużycie paliwa 7,5l/100km,
Teraz coś ode mnie:
Moto jak wygląda - każdy widzi
Spory jest, ale zaskakująco łatwo się go prowadzi. Jedynie manewry postojowe sprawiają nieco trudności i wymagają dużo siły. Radzi sobie wspaniale na dziurawych polskich drogach i po leśnym szutrze też elegancko jedzie ![]()
TDM kupiłem 3 maja stała 40 km ode mnie w miejscowości Jarocin. Zarejestrowana w Polsce od 11 miesięcy, sprowadzona ze Szwajcarii.
Dałem za nią 3800 zł, przebieg 44 tyś km równe było.
Ogólnie moto trzeba trochę dopieścić. Na pewno ściągnę wszystkie plastiki i wszystko wyczyszczę i przejrzę, ale małował ewentualnie będę dopiero zimą. Teraz tylko szybkie przygotowanie sezonu takie jak wymiana oleju i filtra, ewentualnie filtra powietrze i świec oraz reg gaźnika (to nie wiadomo bo jechać jedzie tyle co producent mówi a nawet ciut więcej i zbiera też się równo)
Ogólnie moto jest w dobrym stanie technicznym i wizualnym. Wymaga odrobiny dopieszczenia i będzie mjut maszyna.
Silnik jest suchutki, nigdzie nie stuka nie puka chodzi cicho. Napęd jest w stanie 3+. Opona z tyłu nowa, z przodu będzie do wymiany lada tysiąc km. Klocki hamulcowe wszystkie idealne.
Z wad to nie działa obrotek (mam nadzieję, że jest sprawny tylko coś nie łączy), łączenie kolektorów z tłumikami jest nieszczelne (wina obejmy chyba) i silnik czasami gaśnie na wolnych obrotach.
Ponoć był wcześniej naprawiany regulator i było ok i teraz jakby usterka powróciła.
Wychacze kogoś w okolicy na forum o tdm i podjadę się zamienić aby to sprawdźić
Na szybko podniosłem trochę obroty śrubka od wolnych i już nie gaśnie ![]()
Amortyzator drgań na zębatce ten gumowy już jest dosyć zużyty.
Masakrycznie ciche wydechy ![]()
Raczej więcej wad nie widzę ![]()
Z zalet to hmm moc xD świetne prowadzenie, pierwszorzędna wygoda, super heblunek.
Więcej zalet poznam pewnie dopiero podczas użytkowania ![]()
Więcej też będę w stanie napisać jak ogarnę cały motór i zobacze co się kryje pod plastikami.
Aaa i żadnych poważnych gleb nie zaliczył, przynajmniej nic na to nie wskazuje.
Plastiki są oryginalne, niemalowane, niespawane.
Poprzedni właściciel przyznał się do dwóch paciaków i ponoć 1 był po Szwajcarze.
Aha i jeszcze wyczaiłem ze moto ma grzane manety hans bericke
tylko ze ktoś ujebał kable przy samych manetkach. Nie wie ktoś czy da się to reanimować ?
bo szkoda takich firmówek żeby się zmarnowały ![]()
Ogólnie to chyba wszystko ![]()
Kilka fotek tutaj i reszta do obejrzenia na bikepics
http://bikepics.com/members/kruczek/94tdm850/
wooow…
Teraz to zaszalałeś
Wszystko fajne tylko przednia owiewa mi nie pasię te lampy ;/ zrób coś z tym…
nie da się z tym nic zrobić.
za pikne one nie sa ale taki urok tego moto i juz. motocyklisci podchodza do tdm nawet w starszej budzie z szacunkiem
na nowsza bude z tymi ladnymi swiatlami mnie nie stac.
Wyczesane moto, pierwsza fota robi wrażenie, taki agresywny jest.
Znaczy może nie tyle agresywny co potężny, ale świetne moto moim zdaniem.
Przyjemna TDM ;p jej młodszy brat/siostra to chyba TDR
Wujek mój ma taki sprzęt. Bardzo fajny jest no i komfort jazdy bardzo dobry ;pp
No Krukol, w końcu przestałeś ujeżdżać te 50ccm xD
łądny sprzęcik ![]()
odpierdziel to tak jak pedżota i będzie luksus ;d
raczej takiego tuna nie będzie w tdmce
ale na pewno ja troszkę dopieszcze
i w zime pomaluje na cacy ![]()
Super sprzęcik jest
A z tymi manetkami, to rozbierz ja, podłącz nowe dłuższe kable(a sterownik jest, bo jak nie, to trzeba dorobić) i popytaj na necie, jak podłączyć. Poza tym nie widzę problemu ![]()
nie jest to złe, jak się światła świecą to na pewno dużo lepiej wygląda.
Ta pierwsza fota wygląda jak dres wychylający łeb z tekstem “chcesz wpier***l ?” ![]()
fajna fajna
ale to rÓsHofFe krzesło za nią lepsze! :evil:
Piękna maszyna chyba wygodnie się na niej siedzi no i jest czym cisnąć
Trochę ten bak dziwnie tak wysoko podniesiony wygląda a później spadek i kanapa bardzo nisko ![]()
No, nareszcie będziesz miał czym jeździć do sklepu po bułki ![]()
i do kosciola ![]()
i na wspólne słuchanie audycji radia maryja xD
bardzo ładna maszyna :), moim zdaniem nie opłaca się jej małować :P. Gratuluję sprzęta! Ja jak zrobię prawko to będę polować na pegaso 650 ![]()
Courte napisał:
Gratuluję sprzęta! Ja jak zrobię prawko to będę polować na pegaso 650 :-)
Nie mogłeś wcześniej powiedzieć?! Mój nauczyciel od angola chce sprzedać i powiedział, że jak mu kupca znajdę, to mi 4. postawi :P A fajną ma tą Pegaso, bo ze wszystkimi bajerami w super stanie :D
To taka mała dygresja była :P
O kurde :DD Fajne takie cuś
Polatał by ![]()
Rzeczywiście, bardzo do TDR podobne :> gratki emo adminie xD
TDR jest podobna do TDM a nie na odwrót znafcy.
zrobili małe na podobieństwo dużego bo zagrabanicą tdm była bardzo popularna ![]()