Tak więc przyszła pora aby pokazać wam mój nowy sprzęt
Jest to Yamaha TDM850 z 1994 roku
Trochę danych technicznych:
Dane techniczne:
model 1991-1995
Silnik:
czterosuwowy, dwucylindrowy chłodzony cieczą, rozrząd DOHC, 5 zaworów na cylinder, pojemność skokowa 849ccm, średnica x skok 89,5 x 67,5mm, stopień sprężania 9,2:1, moc maksymalna 77KM @ 7500rpm, moment obrotowy 78Nm @ 6000rpm, 2 gaźniki Mikuni BDST 36mm, rozruch elektryczny, akumulator 12V-10Ah, zapłon CDI, alternator 350W, sucha miska olejowa,
Przeniesienie napędu:
pierwotne koła zębate 1,72, końcowe łańcuch rolkowy o-ring 2,47, skrzynia biegów 5-stopniowa I-2,85, II-1,85, III-1,32, IV-1,07, V-0,90, mokre sprzęgło wielotarczowe,
Podwozie:
rama otwarta boczna, spawana ze stalowych wytłoczek, zawieszenie przednie teleskopy 41mm, skok 160mm, zawieszenie tylne dwuramienny wahacz stalowy z centralnym elementem, skok 140mm, hamulec przedni podwójna tarcza 298mm, zacisk czterotłoczkowy, hamulec tylny pojedyncza tarcza 245mm, zacisk dwutłoczkowy, ogumienie przód 110/80-17, tył 150/70-17,
Wymiary i masy:
długość 2175mm, wysokość 1260mm, szerokość 795mm, wysokość siędzenia 795mm, rozstaw osi 1475mm, prześwit 160mm, kąt główki ramy 65, masa sucha 199kg, masa z paliwem 231kg, zbiornik paliwa 18,0l, rezerwa 4,5l,
Osiągi: prędkość maksymalna 200km/h, przyspieszenie do 100km/h 4,0s, średnie zużycie paliwa 7,5l/100km,
Teraz coś ode mnie:
Moto jak wygląda - każdy widzi Spory jest, ale zaskakująco łatwo się go prowadzi. Jedynie manewry postojowe sprawiają nieco trudności i wymagają dużo siły. Radzi sobie wspaniale na dziurawych polskich drogach i po leśnym szutrze też elegancko jedzie
TDM kupiłem 3 maja stała 40 km ode mnie w miejscowości Jarocin. Zarejestrowana w Polsce od 11 miesięcy, sprowadzona ze Szwajcarii.
Dałem za nią 3800 zł, przebieg 44 tyś km równe było.
Ogólnie moto trzeba trochę dopieścić. Na pewno ściągnę wszystkie plastiki i wszystko wyczyszczę i przejrzę, ale małował ewentualnie będę dopiero zimą. Teraz tylko szybkie przygotowanie sezonu takie jak wymiana oleju i filtra, ewentualnie filtra powietrze i świec oraz reg gaźnika (to nie wiadomo bo jechać jedzie tyle co producent mówi a nawet ciut więcej i zbiera też się równo)
Ogólnie moto jest w dobrym stanie technicznym i wizualnym. Wymaga odrobiny dopieszczenia i będzie mjut maszyna.
Silnik jest suchutki, nigdzie nie stuka nie puka chodzi cicho. Napęd jest w stanie 3+. Opona z tyłu nowa, z przodu będzie do wymiany lada tysiąc km. Klocki hamulcowe wszystkie idealne.
Z wad to nie działa obrotek (mam nadzieję, że jest sprawny tylko coś nie łączy), łączenie kolektorów z tłumikami jest nieszczelne (wina obejmy chyba) i silnik czasami gaśnie na wolnych obrotach.
Ponoć był wcześniej naprawiany regulator i było ok i teraz jakby usterka powróciła.
Wychacze kogoś w okolicy na forum o tdm i podjadę się zamienić aby to sprawdźić Na szybko podniosłem trochę obroty śrubka od wolnych i już nie gaśnie
Amortyzator drgań na zębatce ten gumowy już jest dosyć zużyty.
Masakrycznie ciche wydechy
Raczej więcej wad nie widzę
Z zalet to hmm moc xD świetne prowadzenie, pierwszorzędna wygoda, super heblunek.
Więcej zalet poznam pewnie dopiero podczas użytkowania
Więcej też będę w stanie napisać jak ogarnę cały motór i zobacze co się kryje pod plastikami.
Aaa i żadnych poważnych gleb nie zaliczył, przynajmniej nic na to nie wskazuje.
Plastiki są oryginalne, niemalowane, niespawane.
Poprzedni właściciel przyznał się do dwóch paciaków i ponoć 1 był po Szwajcarze.
Aha i jeszcze wyczaiłem ze moto ma grzane manety hans bericke tylko ze ktoś ujebał kable przy samych manetkach. Nie wie ktoś czy da się to reanimować ? bo szkoda takich firmówek żeby się zmarnowały
Ogólnie to chyba wszystko
Kilka fotek tutaj i reszta do obejrzenia na bikepics
http://bikepics.com/members/kruczek/94tdm850/
wooow…
Teraz to zaszalałeś
Wszystko fajne tylko przednia owiewa mi nie pasię te lampy ;/ zrób coś z tym…
nie da się z tym nic zrobić.
za pikne one nie sa ale taki urok tego moto i juz. motocyklisci podchodza do tdm nawet w starszej budzie z szacunkiem na nowsza bude z tymi ladnymi swiatlami mnie nie stac.
Wyczesane moto, pierwsza fota robi wrażenie, taki agresywny jest.
Znaczy może nie tyle agresywny co potężny, ale świetne moto moim zdaniem.
Przyjemna TDM ;p jej młodszy brat/siostra to chyba TDR
Wujek mój ma taki sprzęt. Bardzo fajny jest no i komfort jazdy bardzo dobry ;pp
No Krukol, w końcu przestałeś ujeżdżać te 50ccm xD
łądny sprzęcik
odpierdziel to tak jak pedżota i będzie luksus ;d
raczej takiego tuna nie będzie w tdmce ale na pewno ja troszkę dopieszcze i w zime pomaluje na cacy
Super sprzęcik jest
A z tymi manetkami, to rozbierz ja, podłącz nowe dłuższe kable(a sterownik jest, bo jak nie, to trzeba dorobić) i popytaj na necie, jak podłączyć. Poza tym nie widzę problemu
nie jest to złe, jak się światła świecą to na pewno dużo lepiej wygląda.
Ta pierwsza fota wygląda jak dres wychylający łeb z tekstem “chcesz wpier***l ?”
fajna fajna
ale to rÓsHofFe krzesło za nią lepsze! :evil:
Piękna maszyna chyba wygodnie się na niej siedzi no i jest czym cisnąć Trochę ten bak dziwnie tak wysoko podniesiony wygląda a później spadek i kanapa bardzo nisko
No, nareszcie będziesz miał czym jeździć do sklepu po bułki
i do kosciola
i na wspólne słuchanie audycji radia maryja xD
bardzo ładna maszyna :), moim zdaniem nie opłaca się jej małować :P. Gratuluję sprzęta! Ja jak zrobię prawko to będę polować na pegaso 650
Courte napisał:
Gratuluję sprzęta! Ja jak zrobię prawko to będę polować na pegaso 650 :-)
Nie mogłeś wcześniej powiedzieć?! Mój nauczyciel od angola chce sprzedać i powiedział, że jak mu kupca znajdę, to mi 4. postawi :P A fajną ma tą Pegaso, bo ze wszystkimi bajerami w super stanie :D
To taka mała dygresja była :P
O kurde :DD Fajne takie cuś Polatał by
Rzeczywiście, bardzo do TDR podobne :> gratki emo adminie xD
TDR jest podobna do TDM a nie na odwrót znafcy.
zrobili małe na podobieństwo dużego bo zagrabanicą tdm była bardzo popularna