Witam.
Nie długo będę posiadał Yamahę DT 125 Enduro z roku 2004+, starsze mnie nie interesują.
No i jak wyczytałem w internecie to ma ona 28 koni i waży 120kg więc to trochę mało żeby poszaleć w cięższym terenie a sam wazę 80kg. Więc 200kg + 28 koni to za mało wg. mnie, ale może się mylę.
Czytałem trochę o tuningu i znalazłem sportowe wydechy do DT 125.
http://yamahadt.cenebit.biz/topics29/dt-125-tuningowe-uklady-wydechowe-vt14.htm
Który byłby najodpowiedniejszy ? Chciałbym uzyskać 130km/h realne, bdb przyspieszenie, no i w terenie to by się przydał ,kop" czyli żeby była mocna.
Jeszcze myślę nad gaźnikiem od Yamahy TZR Belgarda 32mm albo 34mm, ale gdzie taki dostanę ?
Ile koni bym uzyskał z takim zestawem. Informuję, że nie interesują mnie cylindry 170ccm itp, bo wiadomo wtedy tłok idzie jak benzyna ;D
Co do tego gaźnika i wydechu warto jeszcze dokupić, aby poprawić osiągi i moc ?
Pozdrawiam.
Guziec napisał:
No i jak wyczytałem w internecie to ma ona 28 koni i waży 120kg więc to trochę mało żeby poszaleć w cięższym terenie a sam wazę 80kg. Więc 200kg + 28 koni to za mało wg. mnie, ale może się mylę.
- mają 22kM
- ważą trochę ponad 120kg :)
Ja ważę trochę mniej od Ciebie ale mi ta DT wystarcza jak na początek :)
Mówie Ci ... te 22kM to pozornie mało bo nie jest ona też zrobiona na v-max tylko na moc ... jak to terenówki :)
Czytałem trochę o tuningu i znalazłem sportowe wydechy do DT 125.
Z tych co tam są to jedynie bym się zastanawiał nad: Athena, Arrow, DEP, Gianelli :)
Reszta to raczej mało znane firmy...
Po prostu szukaj na allegro tych firm i raczej uda Ci się coś wychaczyć :)
Ja mam Gianelli i jestem zadowolony ... całkiem inaczej pracuje silnik, a po otwarciu zaworu wydechowego to po 8tyś. jest potwór nie motor ;) Jakby dostał drugi silnik :P
Guziec napisał:
Chciałbym uzyskać 130km/h realne, bdb przyspieszenie, no i w terenie to by się przydał ,,kop" czyli żeby była mocna.
130km/h uzyskasz na serii :)
Przyspieszenie i moc też nawet starcza no ale można wymienić bo trochę to daje ;)
Guziec napisał:
Jeszcze myślę nad gaźnikiem od Yamahy TZR Belgarda 32mm albo 34mm, ale gdzie taki dostanę ?
Poszukaj na jakichś sklepach internetowych (albo allegro ale to używany raczej), a na pewno znajdziesz ;)
Guziec napisał:
Ile koni bym uzyskał z takim zestawem.
Z nowym wydechem i gaźnikiem myślę, że pod 30 powinno dochodzić :)
Guziec napisał:
Informuję, że nie interesują mnie cylindry 170ccm itp, bo wiadomo wtedy tłok idzie jak benzyna ;D
Ojtamm ... wrzucisz Wossnera albo Vertexa i Ci starczy na 15-20k km ...
Guziec napisał:
Co do tego gaźnika i wydechu warto jeszcze dokupić, aby poprawić osiągi i moc ?
Do DT 125 jedynie wydech, gaźnik i cylinder ... nic więcej nie zrobisz :) Chyba, że inny silnik wrzucisz ;P
A no i chyba liczysz się z tym, że po wrzuceniu gaźnika większego spalanie będziesz miał na poziomie 10l przy zabawie ? :)
Aha dzięki za odpowiedź. Widzę, że Ty tez masz Detetkę ![]()
Tylko ciekawe czy ten gaźnik od Belgardy będzie pasował. Na allegro znaleźć nie mogę.
Kurczę to ona ma tylko te 22km ? Słabo trochę w sumie nigdy nie jeździłem to nie wiem jak to jest.
A gdzie kupiłeś ten wydech Gianelli ? Czy był on jak kupowałeś moto ?
A to jaki wydech bym musiał kupić żeby był on pod v-max, żeby szybciej się zbierał do tych 140-145km/h, aha no i żeby do tych 130km/h szybko się zbierał a nie jak seria.
Guziec napisał:
Tylko ciekawe czy ten gaźnik od Belgardy będzie pasował. Na allegro znaleźć nie mogę.
Może będziesz musiał trochę poprzerabiać ale bez przesady oczywiście :)
Króciec na pewno inny ;p
Kurczę to ona ma tylko te 22km ? Słabo trochę w sumie nigdy nie jeździłem to nie wiem jak to jest.
Jak już mówiłem ... pozornie mało :)
Guziec napisał:
A gdzie kupiłeś ten wydech Gianelli ? Czy był on jak kupowałeś moto ?
Dostałem do moto :)
A to jaki wydech bym musiał kupić żeby był on pod v-max, żeby szybciej się zbierał do tych 140-145km/h, aha no i żeby do tych 130km/h szybko się zbierał a nie jak seria.
To nie skuter, żeby było tak, że dany wydech daje v-max, a inny przyspieche ;)
Tu są biegi :)
Czyli co mi taki sportowy wydech daje ? Athena, Gianelli, Arrow etc.
Szkoda, że nie ma jakiegoś zestawu tuningowanego do DT, chociażby taki gaźniczek 34mm ;D. Wszystko trzeba przerabiać ;/
- Co do gaźnika popatrz na allegro jakieś tzr balgardy na części i kup od razu z kruccem będzie miej zabawy.
2. Wydech hmm… Napewno da ci “kopa” v max tez zalezy od wydechu moto i ustawien
Moim zdaniem wydeszek i 34 gaźnik i masz potworkas malego ;D 140-150 powinien poleciec wtedy na seryjnych przelozeniach
To tak z 28-30 koni by miał co nie ? ;D
No tak …
Podam ci przyklad. Yamaha TDR 125 ma kolo 22KM a TDR Belgarda ktora ma gaźnik 34mm, w pelni odblokowany uklad wydechowy odblokowany modul no i rzecz jasna wiekszy kruciec bo wiekszy gaźnik ma okolo 30-35KM ![]()
Oj Daniel >_<
Pomiećszałeś wszystko i piszesz kompletne bzdury …
TDR to jest turystyczny tak jakby … jest tam ten sam silnik co w DT - 22kM
TZR - ścigacz - jakoś 31kM (chyba)
TZR Belgarda - TZR-ka tyle, że po fabrycznym tuningu
- 36kM (jakoś tak)
TDR Belgarda tez jest Rudy
widzialem gdzieś kiedys
tyle ze ma tylko silnik od belgardy na 100% widzialem ;]
To mi ją pokarz ;d
Generalnie nie ma tam żadnych konkretów … ale dobra mniejsza z tym
A co powiecie o KTM EXC ? ![]()
Lekki, 42kuce, homologacja. Czego chcieć więcej ? ![]()
Ciekawe co ile tłok idzie, ile pali ?
Tłok ?
2x na sezon przy amatorskiej jeździe wystarczy ![]()
Spala mało - koło 10-tki ![]()
Tam jest ten sam silnik co w KTM SX 125 (cross) więc jest żyła, że hoho ![]()
Ty w ogóle miałeś prędzej jakieś moto, że się od razu chcesz na 40koni rzucać ?
Jak nie miałeś to kup lepiej DT bo ci na pewno wystarczy, zdobędziesz trochę umiejętności i kasy to możesz się przesiadać.
A co do tej Dt to potwierdzam że ładnie chodzi.
A nie prościej i lepiej kupić SUZI 350, a nie kombinujesz z jakąś wyżyłowaną do granic możliwości 125’ką? Ze 125 nie zrobisz szatana, a jeżeli nie miałeś do czynienia z takimi sprzętami, to długiej kariery motonity ci nie wróżę… ![]()
Tak. Rieju mam. 9 kucy, ale daje radę po lasach itp. Jest wysoki to fajnie się lata.
A to KTM SX to jest cross bez homologacji i pewnie odchudzony ?
A KTM EXC jest cięższy, ale z homologacją ?
No a ile taki tłok wystarczy w EXC ? Chodzi mi o przebieg km przy średniej jeździe i czasami przy dawaniu w piz** ![]()
I jeszcze jedno pytanie. Co jest mocniejszego od DT 125, ale nie wyżyłowanego jak te KTM czyli żeby tłok wytrzymał minimum 5 tyś km.
up: Ale ja mam A1 i 16,5latek.
Guziec napisał:
Co jest mocniejszego od DT 125, ale nie wyżyłowanego jak te KTM czyli żeby tłok wytrzymał minimum 5 tyś km.
przy ktm to raczej możesz zapomnieć bo co jak co ale silniki ktm są jedne z bardziej wyżyłowanych :573: