Yamaha DT 125 - tuning.

Witam.

Nie długo będę posiadał Yamahę DT 125 Enduro z roku 2004+, starsze mnie nie interesują.

No i jak wyczytałem w internecie to ma ona 28 koni i waży 120kg więc to trochę mało żeby poszaleć w cięższym terenie a sam wazę 80kg. Więc 200kg + 28 koni to za mało wg. mnie, ale może się mylę.

Czytałem trochę o tuningu i znalazłem sportowe wydechy do DT 125.

http://yamahadt.cenebit.biz/topics29/dt-125-tuningowe-uklady-wydechowe-vt14.htm

Który byłby najodpowiedniejszy ? Chciałbym uzyskać 130km/h realne, bdb przyspieszenie, no i w terenie to by się przydał ,kop" czyli żeby była mocna.

Jeszcze myślę nad gaźnikiem od Yamahy TZR Belgarda 32mm albo 34mm, ale gdzie taki dostanę ?


Ile koni bym uzyskał z takim zestawem. Informuję, że nie interesują mnie cylindry 170ccm itp, bo wiadomo wtedy tłok idzie jak benzyna ;D

Co do tego gaźnika i wydechu warto jeszcze dokupić, aby poprawić osiągi i moc ?



Pozdrawiam.

Guziec napisał:

No i jak wyczytałem w internecie to ma ona 28 koni i waży 120kg więc to trochę mało żeby poszaleć w cięższym terenie a sam wazę 80kg. Więc 200kg + 28 koni to za mało wg. mnie, ale może się mylę.


- mają 22kM
- ważą trochę ponad 120kg :)
Ja ważę trochę mniej od Ciebie ale mi ta DT wystarcza jak na początek :)
Mówie Ci ... te 22kM to pozornie mało bo nie jest ona też zrobiona na v-max tylko na moc ... jak to terenówki :)

Czytałem trochę o tuningu i znalazłem sportowe wydechy do DT 125.


Z tych co tam są to jedynie bym się zastanawiał nad: Athena, Arrow, DEP, Gianelli :)
Reszta to raczej mało znane firmy...
Po prostu szukaj na allegro tych firm i raczej uda Ci się coś wychaczyć :)
Ja mam Gianelli i jestem zadowolony ... całkiem inaczej pracuje silnik, a po otwarciu zaworu wydechowego to po 8tyś. jest potwór nie motor ;) Jakby dostał drugi silnik :P

Guziec napisał:

Chciałbym uzyskać 130km/h realne, bdb przyspieszenie, no i w terenie to by się przydał ,,kop" czyli żeby była mocna.


130km/h uzyskasz na serii :)
Przyspieszenie i moc też nawet starcza no ale można wymienić bo trochę to daje ;)

Guziec napisał:

Jeszcze myślę nad gaźnikiem od Yamahy TZR Belgarda 32mm albo 34mm, ale gdzie taki dostanę ?


Poszukaj na jakichś sklepach internetowych (albo allegro ale to używany raczej), a na pewno znajdziesz ;)

Guziec napisał:


Ile koni bym uzyskał z takim zestawem.


Z nowym wydechem i gaźnikiem myślę, że pod 30 powinno dochodzić :)

Guziec napisał:

Informuję, że nie interesują mnie cylindry 170ccm itp, bo wiadomo wtedy tłok idzie jak benzyna ;D


Ojtamm ... wrzucisz Wossnera albo Vertexa i Ci starczy na 15-20k km ...

Guziec napisał:

Co do tego gaźnika i wydechu warto jeszcze dokupić, aby poprawić osiągi i moc ?


Do DT 125 jedynie wydech, gaźnik i cylinder ... nic więcej nie zrobisz :) Chyba, że inny silnik wrzucisz ;P

A no i chyba liczysz się z tym, że po wrzuceniu gaźnika większego spalanie będziesz miał na poziomie 10l przy zabawie ? :)

Aha dzięki za odpowiedź. Widzę, że Ty tez masz Detetkę :smiley:

Tylko ciekawe czy ten gaźnik od Belgardy będzie pasował. Na allegro znaleźć nie mogę.

Kurczę to ona ma tylko te 22km ? Słabo trochę w sumie nigdy nie jeździłem to nie wiem jak to jest.


A gdzie kupiłeś ten wydech Gianelli ? Czy był on jak kupowałeś moto ?

A to jaki wydech bym musiał kupić żeby był on pod v-max, żeby szybciej się zbierał do tych 140-145km/h, aha no i żeby do tych 130km/h szybko się zbierał a nie jak seria.

Guziec napisał:

Tylko ciekawe czy ten gaźnik od Belgardy będzie pasował. Na allegro znaleźć nie mogę.


Może będziesz musiał trochę poprzerabiać ale bez przesady oczywiście :)
Króciec na pewno inny ;p

Kurczę to ona ma tylko te 22km ? Słabo trochę w sumie nigdy nie jeździłem to nie wiem jak to jest.


Jak już mówiłem ... pozornie mało :)

Guziec napisał:

A gdzie kupiłeś ten wydech Gianelli ? Czy był on jak kupowałeś moto ?


Dostałem do moto :)

A to jaki wydech bym musiał kupić żeby był on pod v-max, żeby szybciej się zbierał do tych 140-145km/h, aha no i żeby do tych 130km/h szybko się zbierał a nie jak seria.


To nie skuter, żeby było tak, że dany wydech daje v-max, a inny przyspieche ;)
Tu są biegi :)

Czyli co mi taki sportowy wydech daje ? Athena, Gianelli, Arrow etc.

Szkoda, że nie ma jakiegoś zestawu tuningowanego do DT, chociażby taki gaźniczek 34mm ;D. Wszystko trzeba przerabiać ;/

  1. Co do gaźnika popatrz na allegro jakieś tzr balgardy na części i kup od razu z kruccem będzie miej zabawy.
    2. Wydech hmm… Napewno da ci “kopa” v max tez zalezy od wydechu moto i ustawien
    Moim zdaniem wydeszek i 34 gaźnik i masz potworkas malego ;D 140-150 powinien poleciec wtedy na seryjnych przelozeniach

To tak z 28-30 koni by miał co nie ? ;D

No tak …

Podam ci przyklad. Yamaha TDR 125 ma kolo 22KM a TDR Belgarda ktora ma gaźnik 34mm, w pelni odblokowany uklad wydechowy odblokowany modul no i rzecz jasna wiekszy kruciec bo wiekszy gaźnik ma okolo 30-35KM :wink:

Oj Daniel >_<
Pomiećszałeś wszystko i piszesz kompletne bzdury …

TDR to jest turystyczny tak jakby … jest tam ten sam silnik co w DT - 22kM

TZR - ścigacz - jakoś 31kM (chyba)
TZR Belgarda - TZR-ka tyle, że po fabrycznym tuningu :slight_smile: - 36kM (jakoś tak)

TDR Belgarda tez jest Rudy :wink: widzialem gdzieś kiedys :wink: tyle ze ma tylko silnik od belgardy na 100% widzialem ;]

To mi ją pokarz ;d

http://www.google.pl/search?hl=pl&amp;client=firefox-a&amp;rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&amp;hs=vrH&amp;q="tdr+belgarda&amp;btnG=Szukaj&amp;lr=

Generalnie nie ma tam żadnych konkretów … ale dobra mniejsza z tym

A co powiecie o KTM EXC ? :smiley:

Lekki, 42kuce, homologacja. Czego chcieć więcej ? :smiley:


Ciekawe co ile tłok idzie, ile pali ?

Tłok ?
2x na sezon przy amatorskiej jeździe wystarczy :slight_smile:
Spala mało - koło 10-tki :slight_smile:

Tam jest ten sam silnik co w KTM SX 125 (cross) więc jest żyła, że hoho :slight_smile:

Ty w ogóle miałeś prędzej jakieś moto, że się od razu chcesz na 40koni rzucać ?

Jak nie miałeś to kup lepiej DT bo ci na pewno wystarczy, zdobędziesz trochę umiejętności i kasy to możesz się przesiadać.
A co do tej Dt to potwierdzam że ładnie chodzi.

A nie prościej i lepiej kupić SUZI 350, a nie kombinujesz z jakąś wyżyłowaną do granic możliwości 125’ką? Ze 125 nie zrobisz szatana, a jeżeli nie miałeś do czynienia z takimi sprzętami, to długiej kariery motonity ci nie wróżę… :slight_smile:

Tak. Rieju mam. 9 kucy, ale daje radę po lasach itp. Jest wysoki to fajnie się lata.

A to KTM SX to jest cross bez homologacji i pewnie odchudzony ?

A KTM EXC jest cięższy, ale z homologacją ?

No a ile taki tłok wystarczy w EXC ? Chodzi mi o przebieg km przy średniej jeździe i czasami przy dawaniu w piz** :smiley:

I jeszcze jedno pytanie. Co jest mocniejszego od DT 125, ale nie wyżyłowanego jak te KTM czyli żeby tłok wytrzymał minimum 5 tyś km.

up: Ale ja mam A1 i 16,5latek.

Guziec napisał:

Co jest mocniejszego od DT 125, ale nie wyżyłowanego jak te KTM czyli żeby tłok wytrzymał minimum 5 tyś km.


przy ktm to raczej możesz zapomnieć bo co jak co ale silniki ktm są jedne z bardziej wyżyłowanych :573: