Turbo Sprężarka w skuterze

Mam takie pytanie czytałem w internecie że niby są turbo sprężarki do skuterów czy to prawda. I jakie są tego koszty?

Weź nie przesadzaj z turbo do skutera by ci ten silniczek rozwaliło ;D

Ale ja nie chce kupić tylko się pytam czy naprawdę coś takiego jest.

Pewnie można wstawić. Silnik jak każdy inny (tyle że mały).
Koszt małej nowej sprężarki to 5000 -7000zł więc nie opłacalne do przeciętnego skutera.

ew proponuje doładowanie dynamiczne, koszt niewielki ale i przyrost mocy mniejszy.

Tanim, skutecznym ale i strasznie destrukcyjnym sposobem jest dodanie np nitro ew całkowita zmiana paliwa.

k313 napisał:

Pewnie można wstawić. Silnik jak każdy inny (tyle że mały).
Koszt małej nowej sprężarki to 5000 -7000zł więc nie opłacalne do przeciętnego skutera.
ew proponuje doładowanie dynamiczne, koszt niewielki ale i przyrost mocy mniejszy.
Tanim, skutecznym ale i strasznie destrukcyjnym sposobem jest dodanie np nitro ew całkowita zmiana paliwa.

Co to jest doładowanie dynamiczne?

I te doładowanie dynamiczne stosuje się do 2t i do 4t czy tylko do 4t?

Z tego co wiem to jest taki wynalazek Peugeot Jetforce 125 compresor , ale w skuterze 50 ccm to chyba nie ma seryjnych turbin , ale na pewno są patenciarze , którzy takie coś wsadzili , tylko po co? Moja yamaha neos 2t nie ma żadnego tuningu i jestem zadowolony z przyśpieszenia i maxymalnej prędkości ok. 75-80 kmh , a ważę 100 kg .Jest tylko odblokowana , a jeśli ktoś chce żeby skuter jeździł szybciej i miał większego kopa to moim skromnym zdaniem trzeba kupić większy bo jest też bezpieczniejszy.Ludzie tuningują skutery , a nie pamiętają o tym , że sama prędkość to nie wszystko bo jeszcze do kompletu muszą być HAMULCE! Jak miałem Kingwaya Colibra a to jest chyba to samo co Inca Street to jak za mocno nacisnąłem przedni hamulec to baaardzo łatwo było podrapać się o asfalt lub maskę czyjegoś samochodu. W przypadku większych motorów to są lepiej wyważone i nie jest już tak łatwo wylecieć przez kierownicę co nie znaczy , że to nie możliwe.Więc warto chyba przemyśleć czy to jest opłacalne i bezpieczne.

Coliber oraz Street to znaczna różnica wielkości :twisted:

Inca waży 112 kg a koliber z 80-90? To różnica chyba jest.

http://www.youtube.com/watch?v=JqLK3lHMmd0 WTF

Niby się da ale....Wydech zbyt słaby aby turbina osiągneła odpowiednie obroty,a co za tym idzie wtłoczyła powietrze do cylindra pod odpowiednim ciśnieniem.W skuterze 50cmm to tylko taki gadżet który nic nie daje poza zwiększeniem masy skutera :).

Po prostu nie ma odpowiednio małego turbo , od 125 ccm szłoby spasować z olbrzymim doładowaniem , ale wtedy trzeba inny gaźnik założyć i wgl dużo roboty ,a dużą założyć - da się ale efekt będzie sraczkowaty ( sraczkowaty dlatego , że ucieknie przez wąskie sito skuteczności )

Lepiej dać większy cylek i nie kombinować :D

A Francuzi z Peugeota mają w ofercie Satelisa z sprężarką fabrycznie montowaną w wersji Kompresor lub RS 125cm.A na Allegro widziałem też model Speedlight z takim czymś 50cm.Tylko myślę sobie jakie są w Polsce koszta naprawy jak ci taki kompresor padnie?Myślę że mało kto w ogóle to naprawi jak zdechnie.

W silniku 2T sprężarka (kompresor) ma za zadanie zapewnić odpowiednie ciśnienie powietrza by mógł odbyć się wtrysk benzyny. Oczywiście są jeszcze inne sposoby na doładowanie silnika 2T ale na tą chwilę żaden z nich nie jest stosowany w jakimkolwiek skuterze ani nie są dostępne komponenty do zbudowania takiego zestawu.

W silniku 4T można założyć turbosprężarkę ale to wiąże się z koniecznością chłodzenia oleju który musi smarować również turbinę. Sama turbina musi być odpowiednio mała by mogła działać z tak małym silnikiem.
Kompresor za to napędzany jest od wału korbowego silnika i spręża powietrze powodując lepsze napełnianie cylindra.
W obu przypadkach potrzebny jest wtrysk benzyny do kolektora ssącego (gaźnik nadciśnieniowy, wtrysk mechaniczny, wtrysk elektroniczny.

Najtańszą opcją jest zakup silnika produkcji Peugeota w wersji 125 compressor o włożenie go w ramę. Silnika taki ma około 25 KM.

Wiem że temat stary jak świat,do rzeczy miałem okazje całkiem nie dawno montować takie cudo do gy6 zysk mocy 10-15% więc kwestia tego czy się opłaca[z wyglądu fajny bajer lecz kusi on do częstych kontroli przez funkcjonariuszy] a co do doładowania dynamicznego skuter osiąga zbyt male prędkości by coś dało link 2
http://www.aliexpress.com/item/Turbo-kits-Mini-Electric-TURBO-TURBOCHARGER-SUPERCHARGER-KIT-Free-Shipping/519068599.html
http://motokaren.wordpress.com/2014/07/09/doladowanie-dynamiczne-glebszy-oddech-wiekszy-power/

Działa to serio? Nie rozdupcy tego silniczka?

paci, w jaki sposób odbywa się montaż tego? mogę poprosić o zdjęcia? potrzebny jest do tego stożek?

NIE DA SIE
electric turbo bulbulatorem uzyskać takie nadciśnienie w dolocie żeby mówić o jakimkolwiek doładowaniu silnika i/lub wzroście mocy.
wydajność tego komputerowego wiatraczka w bajeranckiej obudowie jest ZA MAŁA.
Kiedyś to liczyliśmy- taki wiatraczek pozwala uzyskać 0,02 bar na wolnych obrotach a przy jakimkolwiek otwarciu przepustnicy jest restrykcją a nie pomocą

bez przesady dawać daje ale znikomy przyrost jak napisałem ok 10%.
izdebski12 stożek jest potrzebny turbinkę zakładasz na gaźnik a stożek na nią podłączasz kable zgodnie z instrukcją i wio.Tylko czy warto wydać 500zl moim zdaniem nie lepszym wyjściem jest porting kanałów dolotu i wylotu.
https://www.youtube.com/watch?v=OJn8Rb3-fBU
https://www.youtube.com/watch?v=3p04jtpsAaI

Czyli się średnio opłaca? Czuć ten nagły przyrost mocy jak w samochodzie?