Tuning/Swap Jawa 50.

Hej! Posiadam Jawkę 50 niebieską ^^. Szpan nie ma co :smiley: Chciałbym z niej wykrzesać jakieś 10koni+ dałoby radę? Myślałem o swapie silnika z WSK 125, ale nie wiem czy da radę. WSK 125 posiada 7,3km dałbym jakiś zapłon z minarelli kręciłby się wtedy ponad 10tyś obr/min. Później myślałem o cylku 60ccm, ale przecież z tego będzie max 4km. Następny pomysł był taki, że jawkę zostawiam w spokoju a kupuję Simsona i robię jakiś tuning, ale jaki to nie mam bladego pojęcia. Zależy mi na jako takiej żywotności. Motorek będzie używany sporadycznie na wsi w wakacje, weekendy.

Kup sobie mz 250 albo sam silnik i zrób swap do ramy od wski i będzie spoko :slight_smile:

Witam ponownie.

Co myślicie o tym?


wał: http://www.motorpol.opole.pl/index.php?go=foto&i=oferty_foto/wal_j50.jpg&id=13-1-1219747847&master=13&sub=&typ=

cylek: http://www.motorpol.opole.pl/index.php?go=foto&i=oferty_foto/cyl_60j.jpg&id=13-1-1219747914&master=13&sub=&typ=

gaźnik, nie wiem czy warto: http://www.motorpol.opole.pl/index.php?go=foto&i=oferty_foto/gazj50.jpg&id=13-1-1219748040&master=13&sub=&typ=

korbowód: http://www.motorpol.opole.pl/index.php?go=foto&i=oferty_foto/korbj50.jpg&id=13-1-1219748337&master=13&of_str=2&from=dzial

tłumik: http://www.motorpol.opole.pl/index.php?go=foto&i=oferty_foto/1155978132zdj_cie003.jpg&id=13-1-1262155590&master=13&of_str=2&from=dzial

kolanka wydechu. Nie wiem, które kupić (jaką długość): http://allegro.pl/item895825457_nowe_kolanko_wydechowe_jawka_50_romet_ogar.html

http://allegro.pl/item880705772_jawa_50_jawka_ogar_mustang_kolanko_chrom_nowe.html

http://allegro.pl/item880706989_jawa_50_jawka_ogar_mustang_kolanko_chrom_nowe.html

http://allegro.pl/item887802819_jawka_50cm_ogar_mustang_nowe_kolanko_wydechowe.html


zębatka 13 czy jakaś innaż: http://www.motorpol.opole.pl/index.php?go=foto&i=oferty_foto/1154517526zdj_cie001.jpg&id=13-1-1186055034&master=13&from=dzial


filtt powietrza, któryś: http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=99&products_id=1848&osCsid=6cae408a24cc86db14e55e3657a54eec

http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=99&products_id=1638&osCsid=6cae408a24cc86db14e55e3657a54eec

króciec ssania: http://www.motorpol.opole.pl/index.php?go=foto&i=oferty_foto/1262169179pict0046.jpg&id=13-1-1262169211&master=13&of_str=5&from=dzial

chromowany filtr paliwa, znajdzie mi ktoś?

Optyka będzie później.


JEŚLI MACIE JAKIEŚ SUGESTIE - PROSZÊ PISAÆ. Pozdrawiam.

kup silnik od simsona i wsadź cylinder rzt 60 amal 18 mm gaźnik i wydech leovince to będzie rakieta :wink: z samym silnikiem simka ci będzie szedł koło 80 ;p i jak będziesz tuningować ten silnik nie zapomnij modyfikacji membrany :slight_smile:

A o co chodzi z tą membraną?

z tego co się orientuje to tam trzeba by trochę poprzerabiać żeby wsadzić zawór membranowy

a po co ci taki tuning , po co akurat 10km? po co swap? po co nowe chromowane kolanko?
przecież i tak będzie to używane sporadycznie, kup cz zamiast tuningu i git.

Daj przemasowi do przerobki silnik ;))

A ja bym kupił do tego silnik od rs 125 :smiley: :smiley: Na yt był filmik simson z takim silnikiem :smiley:

ale to jawka nei simson. Choc nawet na alledrogo byl romet z am6 ;)) sprubuj tak :PP

Danielson napisał:

Daj przemasowi do przerobki silnik ;))



Rozmawiałem wczoraj z Przemkiem. Powiedział żebym oddał cylinder w swoim mieście do szlifu na 60ccm (40mm), następnie bym kupił tłok dwu pierścieniowy z twardego stopu. Wysłałbym mu ten cylek, głowicę i tłok. On by mi ten cylinder jakoś przerobił, że by miał 60/3/3. Tłoku mówił, że nie warto splanować, bo będą kanały jakoś tam zrobione i, że nić nie da ten splanowany tłok przy przerobionych kanałach.

Jak dojdzie już cylinder do mnie to wszystko montuje + kupuje krótkie kolanko wydechu , czyszczę stary tłumior z nagaru + kupuje na mielochu http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=99&products_id=1848&osCsid=6cae408a24cc86db14e55e3657a54eec + poszerzony dolot króćca ssania http://www.motorpol.opole.pl/index.php?go=foto&i=oferty_foto/1262169179pict0046.jpg&id=13-1-1262169211&master=13&of_str=5&from=dzial + dysze gaziora, linki, sprężynki sprzęgła i inne duperele.

Co o tym sądzicie?

A moze silnik s51 do tego??? nie wyjdzie cie duzo ale na pewno będzie lepiej chodzilo

Będzie najprawdopodobniej taki porting + krótkie kolanko wydechu, przerobienie seryjnego wydechu, zeszlifowanie tłoka na “lustro”, powiększenie kanałów w króćcu, tłok będzie dwu pierścieniowy z twardego stopu (normalnie jest 3), taki filtr powietrza: http://sklep.mieloch.pl/product_info.php?cPath=99&products_id=1848&osCsid=6cae408a24cc86db14e55e3657a54eec.

Liczę na jakieś 70-75km/h realne z bdb przyspieszeniem. Co o tym sądzicie?

Porting:



[ Dodano: 23-01-2010, 16:45 ]
Zna ktoś może jakieś chromowane filtry paliwa, które będą pasowały?

http://moto.allegro.pl/item884971320_tuning_filtr_paliwa_chrom_siatka_tworzywo_8mm.html#gallery Może coś takiego?

No już zamówiłem tyle, że niebieski z chromem ;p

Trudno z tą jawką będzie, ponieważ tłoki są 3 pierścieniowe i najprawdopodobniej konieczne będzie zastosowania tłoka z simsona o średnicy 40mm

Będzie robione dokładnie takie strojenie:

to jak Przemek w końcu robimy? cholera najgorzej z tym tłokiem.

Przemas92, w jawce masz mało “mięsa” aby dorabiać kanały…

Wczoraj zdobyłem większą wiedzę na temat cylindra jawki i doszedłem do wniosku z wrangler lee że dorobie dodatkowe 2 okna płuczące, poszerzę okno wydechowe i podniosę okno dolotowe oraz damy tłok 2 pierścieniowy do jawki na pojemność 60cc. To będzie najrozsądniejsze rozwiązanie.

Co o tym myślicie? XAWID mówi, że nie da rady.