Siemka :) W markecie jest promocja na ten model skutera czyli Tores Fresco, wiem, że jest to połączone z zippem więc piszę w tym dziale. Chciałem kupić go jutro, ale najpierw, chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś to ma, jak to się sprawuje, jakie są osiągi, jak to jest z blokadami po ilu mi je zdejmą i czy tracę wtedy gwarancje, jakie są dokładne dane techniczne, bo szukałem i na wielu stronach jest różnie. Jakby ktoś mógł mi udzielić tych wszystkich informacji to był bym wdzięczny. A i jeszcze jedno, bo nie wiem czy dobrze rozumiem, Toros jest połączone z zippem czyli też jest składane w Chinach ?? I czy części od zippa będą tutaj pasować i przy wymianie np. rolek nie stracę gwarancji ?? Proszę o szybką odpowiedź. :)
Toros Fresco? Na prawdę niezły skuterek. Kolega ma od roku i przejechał na nim już ponad 7000 km i na razie jest bezawaryjny.
Blokadę ściągał jedną i jedzie mu coś koło 70 km/h.
Spalanie? Nie wiem dokładnie, ale ponoć mało mu pali (nie tak jak mój, który po przejechaniu 174 km spalił ponad 7 litrów).
Jakim cudem Twój kolega ma go od roku jak to jest model z tego roku ??
Rly? Chwila zaraz sprawdzę...
A no fakt... Sorki, kolega ma Zipp'a, ale coś innego jednak.
Przepraszam za mój błąd.
Spk :) nic się nie stało. A ktoś odpowie mi na resztę pytań bo już juto po niego jadę, a wolałbym wiedzieć przed zakupem.
Mogę Ci najwyżej podać dane techniczne skutera:
Silnik: Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność: 49,9 ccm
Moc maksymalna: 4KM przy prędkości obrotowej 7500 min/1
Zasilanie: Gaźnik
Akumulator: 12V/7Ah
Podwozie: Rama z rury stalowej
Zawieszanie przednie: Widelec teleskopowy
Zawieszanie tylne: Podwójny element resorująco-tłumiący
Hamulec przedni: Hydrauliczny tarczowy
Hamulec tylny: Bębnowy mechaniczny
Opona przednia: 120/70-12
Opona tylna: 130/70-12
Pojemność zbiornika paliwa: 6l
Masa własna pojazdu: 106 kg
Skrzynia biegów: Automatyczna
Homologacja drogowa: 2-osobowa
Wyposażenie: standardowe
Czujnik dzwoniącego telefonu
Gdzie kupujesz? W markecie? Mam z Tesco "najgorszego" Routera Bassę i na razie nie narzekam... Wiem wiem... Mam dopiero niecałe 200km i po 1000 mi się zacznie psuć, ale...:
Mam sąsiada (starszy człowiek, coś koło 50 lat), który kupił Bassę 2 tyg przede mną i już ma prawie 3000 km...
Jakoś także nie narzeka, pali mu mało itp.
Witam.
Mam torosa fresco z marketu i jest OKI jak na razie. Przejechałem przez niecały miesiąc ok.1200km. Jest duży i wygodny.
Witam!
Jestem posiadaczem Torosa fresco od niedawna w związku z tym mam pytania do Bardziej doświadczonych posiadaczy a mianowicie; Czy jest to normalne że kiedy załączam światła drogowe (druga pozycja na prawej manetce ) załączają się małe żarówki te same co do świateł postojowych czy jest to jakaś usterka? Po drugie jakie są w nim blokady? Oraz ile ok km należy zrobić aby dobrze dotrzeć silnik i jak ?
Witam.
Z tymi światłami to normalne bo są zasilane prosto z magneta czyli zaświecą ci się jak będzie silnik chodził. blokada jest na module (czujnik prędkości tylnego koła). Z dotarciem to jest różnie , jedni mówią że 500km inni że 1500km.
Bardziej chodziło mi czy do drogowych nie powinny zapalić się duże żarówki, bo mi zapalają się te od postojowych (oczywiście na zapalonym ) ?
Tak Powinny się zapalić te duże żarówki razem z małymi (postojowe). Może masz coś nie tak. Może jakiś kabel się rozłączył albo przełącznik nie łączy.
W takich skuterach często tak bywa. Niekiedy trzeba samemu dużo rzeczy poprawić.
elektronik napisał:
Witam.
Z tymi światłami to normalne bo są zasilane prosto z magneta czyli zaświecą ci się jak będzie silnik chodził. blokada jest na module (czujnik prędkości tylnego koła). Z dotarciem to jest różnie , jedni mówią że 500km inni że 1500km.
Ja mialem kabelek ktory blokowal sprzeglo rozlaczylem go i jade teraz jakies 55-60 czy wymiana modulu doda kilka km/h?
Moduł u mnie nie jest zablokowany. Musisz wyregulować napęd i gaźnik.
U mnie była jeszcze zablokowana pompka przyspieszenia.
elektronik napisał:
zablokowana pompka przyspieszenia.
A co to takiego ? o.O
Witam!!! Posiadam torosa gp 500 to taka sama buda jak fresco jest to fajny duży i wygodny skuter silniczek 4t jest nawet ekonomiczny około 2,5 litra na 100km. Z tymi światłami to taki patent że zapalają się dopiero jak silnik pracuję, jest to bardzo dobre bo światła są wyłączane razem z zapłonem i nie trzeba pamiętać o ich włączaniu przełącznikiem. Ja osobiście polecam ten skuter, zwłaszcza dla osób wysokich.
Kapuchon napisał:
elektronik napisał:
zablokowana pompka przyspieszenia.A co to takiego ? o.O
Poczytaj. Pomaga trochę przy ruszaniu.
Na czym niby ta blokada na pompce w gaźniku ma polegać ?
AraS napisał:
Na czym niby ta blokada na pompce w gaźniku ma polegać ?
Na niczym. Przecież nie pisałem że miałem blokadę na pompce tylko że miałem zablokowana pompke. Po prostu nie działała bo widocznie przy montażu skutera u importera została zablokowana blaszka popychająca pompkę. Poprawiłem to i teraz już działa tak jak powinna.
Ale nie jest to żadna blokada.
Czyli gdzie ten skuter ma blokady dokładnie ?? Po ilu mi je zdejmą ?? Słyszałem że po 300 już zdejmują jedną, jaką ??
P.S już kupiłem go, ale czekam na rejestracje jeszcze.
Podłącz z powrotem ten kabelek. Jak zrobisz 1000 - 1500km (dotarcie) to możesz go odpiąć. Ten skuter ma tylko ograniczenie prędkości na module , właśnie ten kabelek. Po odpięciu trzeba wyregulować napęd i gaźnik i można jeździć dalej. W serwisie zaśpiewali mi za zdjęcie blokad przeszło 250zł, czyli dużo. Więc sam musiałem szukać.
Ile masz przejechane?.