Siemasz,
Właśnie wróciłem po dłuuugiej wędrówce z reala.
Zakupiłem Torosa F16. Przyszedłem do sklepu o 8:30. 30 minut facet szukał dokumentów od niego i sam zakup. Od 9 do 10 babka robiła mi fakturę vat.. Kolejka do informacji aż do nieba. Wyjechałem z reala o godzinie 10:10. Nie dało rady odpalić skutera. Nalałem benzyny za 20 zł i już zaczął powoli odpalać. Gasł na wolnych obrotach. Potem z reala ciągnąłem go przez 4 KM, przez ścieżki dla pieszych, bo bez rejestracji jechać mi nie wolno. Dojechałem do "bocznych dróg" i śmiga.
Jeszcze nie zdjąłem blokad. Dochodzi mi do 50km/h i nagle zostaje przy tej prędkości. Skuterek już nie gaśnie na wolnych obrotach, mam już zrobione nim 8 km. I teraz pytanka:
Jak go docierać? Kiedy mam wymienić oleje itd.? Jak zdjąć blokady, aby leciał mi 70?
Jest to mój pierwszy pojazd na paliwo. PIERWSZY. Więc nie dziwcie się, że zadaje takie noobowskie pytania. Teraz idę sobie nim pośmigać do spożywczego. Potem zrobię filmik i wstawie tutaj.
jak go docierać w pełnym zakresie obrotów ale NIE PRZEGRZEWAĆ SILNIKA!
nie katować na maxa przez 5km to ma byc płynna jazda od 0 po mału ruszamy do 45km/h i jesli to jest 4t to puszczamy gaz a w 2t po mału ujmujemy i tak na przemian (a i tak każdy ma swoją teorie docierania)
olej to już jest rożnie niektórzy po pierwszych 50km wymieniają bo to jest taki okres spasowania pierścieni i opiłki drobne są już w oleju ale w książce serwisowej po 300km potem po 1000 itp w instrukcji masz napisane co ile się wymienia oleje
co do blokad to zrób najpierw 1500km i dopiero blokady ściągnij po okresie docierania
Wymienianie oleju po 50km to wg mnie głupota.
Oryginalnie do skutera jest lane coś tam z teflonem technicznym (nie wiem dokładnie co to dokładnie) i on zapewnia lepsze docieranie. Po wymianie oleju po tych 50km tracimy ten teflon i wtedy docieramy go na zwykłym oleju. Jednak po coś chyba ten dodatek dają, no nie?
ale po tych 50km jest naprawdę dużo syfu jak ktoś ma kasę i będzie dbał to może sobie wymienić wyobraz sobie jak te opiłki ci latają po całym obiegu przez 300km ale to już jak tam sobie kto chce
belebele napisał:
Wymienianie oleju po 50km to wg mnie głupota.
Oryginalnie do skutera jest lane coś tam z teflonem technicznym (nie wiem dokładnie co to dokładnie) i on zapewnia lepsze docieranie. Po wymianie oleju po tych 50km tracimy ten teflon i wtedy docieramy go na zwykłym oleju. Jednak po coś chyba ten dodatek dają, no nie?
Jesteś piewien, że jest lane?
Ej słuchajcie problem jest. Bo żem se teraz czytam all co dostałem. Faktura, Gwarancja, Książeczka itd etc. I wykryłem błąd. Na papierach z homologacji itd. pisze, że kod fabryczny silnika to JJ1P39QMB, Numer silnika JJ1P39QMB120104933, Niestety babka z Reala, która wystawiła fakturę kopnęła się i wpisała na fakturze w miejsce "kod fabryczny silnika" następujące znaki: JJ1PE39QMB. Nie potrzebnie wpisała literkę E przed po P i przed 3.
I co teraz? Zarejestrują mi z takim błędem czy lecieć teraz do reala do tej baby?
no jak błąd zrobiła raczej musi poprawić
niech się jeszcze ktoś wypowie w tej kwesti
A jeszcze takie pytanie, bo jak odpalam, i pochodził przed tem trochę to od razu odpala. A jak nie chodził skuter np. przez 5 minut, to przy odpalaniu gaśnie, dopiero za 3 razem jak trochę podgazuje odpala i trzyma wolne obroty. Co może być przyczyną i jak to naprawić?
I co, zadowolony jestes z zakupu ?
Udalo Ci sie wybrac jakis nieobmacywany ?
Jak Ci sie uda wrzuc kilka fotek albo filmik :)
Wziąłem skuter ze środka. Skuterek ładnie leci, jestem z niego zadowolony. Na razie blokad nie będę ściągał, bo wtedy strace gwarancję. Ściągnę po gwarancji. Niestety ma 2 wady:
1. Przy odpaleniu trzeba trochę podgazować.
2. Fabryka składając plastiki boczne lewej strony, wkładając jeden do drugiego włożyła, tak, że zaczep plastikowy, który miał zaczepić plastik o plastik wystawał z plastików (źle włożyli). Chciałem ten plastikowy zaczep włożyć do środka, i się ułamał. No nic, ale to w niczym nie przeszkadza, nawet tego nie widać. Wsadzę filmik jak mi się komórka naładuje.
I to najwazniejsze zeby sprawial przyjemnosc !
Podejrzewam, ze to kwestia regulacji.
Mi sie kiedys w wypozyczonym Romecie XL jakos mocowanie manetki poluzowalo i mialem okolo 4 tys obrotow na wolnych wiec jak tylko zaskoczyl to od razu ruszal. Malo co w drzewo nie wpadlem :)
A plastikowe zaczepy sie niestety lubia lamac wszedzie ... w skuterach, samochodach, telefonach itd
Ok, to czekam(y) chociaz pogoda sie niestety malo skuterowa robi :/
Kupiłem folię - strasznie duża ona. Skuterek pod folią na deszczyku siedzi. Kask też se fajny sprawiłem z reala, za 130 zł, taki z szybką biały, nie to co te hełmy za 30 zł.
Ceny podskoczyły. Diablo kosztuje 1999 zł!
Wiem o tym, i dlatego wczoraj rano przybiegłem do reala jeszcze przed podwyżką. Jak przyszedłem, facet zeskanował cenę, i powiedział, że kosztuje już 1999 zł, a ja mu na to, że było za 1599 zł i za 1599 mogę wziąć. On poleciał jeszcze coś sprawdzić i mówi, że udało się, bo jeszcze nie zdążyli zmienić ceny w systemie na 1999 zł.
Zgodnie z obietnicą zamieszczam film!!!
http://youtu.be/ncbVU-kfI3s
http://www.youtube.com/watch?v=ncbVU-kfI3s
gaźnik już mu wyregulowałem i jest git
Ladny. Zazdroszcze :)
A jaki czysciutki !
A OTO MÓJ ZIPP TOROS F16 KUPIONY JAKIEŚ 3 TYGODNIE TEMU PRZBIEG OBECNY TO 264KM: http://www.youtube.com/watch?v=aEIqbu9Gy80
KOMENTUJCIE I OCENIAJCIE ;D
Oglądałem to. Fajny. A ty masz(miałeś) problemy z odpalaniem i z wolnymi obrotami?
Ej, a od czego zależy kolor spalin? W skuterach jest np. szary kolor spalin, a w tym moim jest bezbarwny. Od czego to zależy?