Jako klon/podmarka Zipp'a ładuję wątek tutaj. Może ktoś będzie szukał opinii o tym modelu.
No więc się skusiłem i zakupiłem.
Cena była bardzo atrakcyjna 1599 zł + oddali w bonach 300 zł! (market Real)
Transport - mieści się w osobówce kombi leżąc na boku. Nic nie wyciekło :)
Wrażenia - Mało miejsca na kanapie, siedzę na samym jej końcu (mam 186 cm :) ). Jazda miodzio, nic nie trzeszczy, nic nie puka, trzeba tylko pamiętać o zamknięciu japy (dla tych co nie rozumieją "ust"). Przez małe kółka na nierównościach można się ugryźć w język. Ważę nie mało 98 kg, więc przyspieszenie ze stopu nie za ciekawe, długo wkręca się na obroty, zobaczymy może coś się jeszcze poprawi regulacją. Milej zaczyna się gdy "pszczółka" już ruszy, przy 15 km/h dostaje nagłego kopa i śmiało pomyka do 45km/h na których magicznie się "blokuje". Hamulce pomimo, iż są bębnowe (oba) spokojnie zatrzymują pierdzioła, cztery litery zjeżdżają z kanapy a ręce aż bolą od zapierania się.
To dziwne ale w tym chińczyku wszystko działa!?
Oprócz oczywiście prędkościomierza :(
Aby go naprawić wybrałem się pierdziołem na naprawę gwarancyjną do ASO Zipp/Peugeot ul. Wysockiego w W-wie. Serwisant umówił mnie dopiero za tydzień na wizytę. Pomyślałem - mam go w du... . Rozkręciłem przednie koło - oczywiście pogięta blaszka w ślimaku. Wyprostowałem ją, podgiąłem bolce, skręciłem do kupy i ............. działa. Chyba trafiłem na ewenement, GPS i prędkościomierz pokazują to samo.
I jeszcze jedna mała usterka - jakaś już polska ręka (bo ostateczny montaż odbywa się w naszym kraju), źle założyła mi opaskę na przewód przy filtrze paliwa. Efekt - szklanka paliwa na bebechach skuta i asfalcie.
Podsumowując. Chociaż bardzo sceptycznie podszedłem do kupna tego "badziewia", na chwile obecną jestem bardzo z niego zadowolony. Służy do tego do czego miał - do "niestania w korkach".
Koszt zakupu śmieszny a wreszcie nie jadę do pracy 1-1,5h, tylko 30-40 min.
I tego się będę trzymał.
Jasna cholera, jutro ma padać! Znowu trzeba wcześniej wstać i gnuśnieć w samochodowych korkach.
A tak na marginesie, jeżeli ktoś nie chce wywalać magicznych sum na niby markowy skuter, nie szuka w skuterze jedynego środka transportu, nie zamierza nim wozić rodziny czy wyjeżdżać na wakacje, to z czystym sumieniem polecam Toros el Diablo.
Specyfikacja techniczna - TOROS el Diablo
Silnik Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność 50 ccm
Moc maksymalna 3KM przy prędkości obrotowej 7500 min/1
Zasilanie Gaźnik
Akumulator 12V/4Ah
Podwozie Rama z rury stalowej
Zawieszanie przednie Widelec teleskopowy
Zawieszanie tylne Pojedynczy element resorująco-tłumiący
Hamulec przedni Bębnowy mechaniczny
Hamulec tylny Bębnowy mechaniczny
Opona przednia 3,00-10
Opona tylna 3,00-10
Pojemność zbiornika paliwa 5l
Masa własna pojazdu 83 kg
Skrzynia biegów Automatyczna
Homologacja drogowa 2-osobowa
Kolorystyka Czarno-pomarańczowy
Wyposażenie standardowe Czujnik dzwoniącego telefonu (który świeci się cały czas :))