Tłumik

Witam mam w chińskim skuterze tłumik laser x pro ,jest on strasznie głośny pomimio ,że ma już waty wyciszającę.Przeczytałem kiedyś gdzieś,że ta wata jest syfna.Czy wymiana na lepszą watę coś da i jaki będzie tego koszt?

waty masz w linku koszt niewielki jak jest wypalona to jest glośny

http://shop.mieloch.pl/lista,cSKUTERY,sWYDECHY.bhtml

a jak jest zaolejona?
Zapyziłem sobie świece lejąc mieszanke 1:33 a powinna być 1:40-1:45.Wydech brudny od oleju na wylocie i brudne wejście za wygięciem na element tłumiący.
A jest mocno głośny. Zastanawiam sie czy z waty gnój sie nie zrobił

Wombat jak jest zaolejona to też traci swoje wartości tłumiące i też trzeba wymienić bo czy ją sie da osuszyć to ci nie powiem bo nie próbowałem.ps; jak już dotarłeś to czemu tyle tego oleju walisz ja na airsala leje 1;50 i w d mam to co producent napisał.

Bo nie wiedziałem ile lać więc spytałem u źródła (niestety polskiego) i mi ze stage napisali że poprawna wartość to 1:33.
Nie dziwiłem się..tylko przyjąłem do wiadomości i używałem.

Kiedyś już to tutaj sam wkleiłeś, ale pewnie już o tym zapomniałeś. :P
http://www.scigacz.pl/Oleje,do,dwusuwow,jak,to,dziala,i,jak,dbac,o,smarowanie,silnika,17646.html
-
I wklepię też coś tutaj zupełnie jakby od czapy:
http://science.howstuffworks.com/transport/engines-equipment/two-stroke.htm

wiem że wklejałem. tylko to jest wydumka. A wydumki sie obsługuje tak jak to zaleca producent a nie jak głoszą prawdy ogólne.
Zresztą jest miszmasz bo producent tak do końca to nie wiem ile zaleca. Scooterkingz zaleciło lać 1:40 mówiąc że 1:50 to jednak za mało a z kolei castrol którego leje sam zaleca 1:50...niemówiąc o olejach typu AMSOil gdzie na niektórych producent specyfiku zaleca 1:100
Bądź tu mądry i pisz wiersze...
teraz zrobiłem pierwsze 11km na 1:40 i silnika nie zatarłem a temperatura cylindra wynosiła 93-97 stopni przy jeździe 75km/h

Misiu Kudłaty, ale przecież to jest silnik 2T i takiego się kołderką nigdy nie nakrywa, a olej w mieszance ma być i basta. Nawet in plus.
>
Pojutrze biorę kilkudniowy urlop i zajmę się wnikliwą psychoanalizą stanu obecnej świadomości większości tutaj zalegających, w tym również swoją własną. ;-)
>>
I popatrz, Ty masz jednego zaszepa w 2T, a ja już mam CZTERY chińskie spaliniaki w chinolskim wykonie 2T (paliwo zasysam z niejakiej Bliskiej, olej półsyntetyczny z Łorlena, a bełtam to sobie już samodzielnie 25:1, tj. 4%).
>>>
Po dotarciu tych swoich kolejnych chińskich knypków (wypalone przynajmniej 5 litrów ww. mieszanki), następuje wizyta w pobliskim serwisie Husqvarny celem optymalnej regulacji gaziora przy użyciu tachometru indukcyjnego (regulacja za całe PIĘĆ ZETA i całe PIĘĆ MINUT wyrwane z mojego spazmatycznego życiorysu). Już nawet szukałem wolnej gałęzi wśród pobliskich drzew, aby odpocząć sobie na wieki wieków, ale trzeba jeszcze innych ludków tutaj trochę pomęczyć. ;P
>>>>
Yhm, a już po regulacji gaziora zubażam mieszankę na całe 30:1, bo teraz już mogę, a czas zużycia gotowej mieszanki dla 2T to w porywach maksymalnie 4 tygodnie (cały miech i raczej nie dłużej).

In plus to ja właśnie miałem i słabo wyszło...a w zasadzie dobrze wyszło... wszystkimi otworami, świeca umarła..itd

temat nie dawał mi spokoju a tłumik darł japę potwornie.
Zanabyłem wate minerlaną za 30zł od firmy Motoforce, uzbroiłem sie w dwa klucze 10, ręczniki papierowe i rękawiczki lateksowe (to jednak prawie wata szklana) i zabrałem sie za wydech.
Zdejmowanie i rozbebeszenie poszło łatwo - 3 śrubki i wyjęcie denka uszczelnionego oringiem od strony wlotu spalin - drobnostka.
Potem w tą samą strone zdejmuje sie całą osłone
Ze środka wyprułem coś co na pewno nie było watą.. albo JUŻ nie było watą. Wyglądało jak utwardzona nagarem pilśnia. Twarde i kruche.
Nawet mało "mokrego" oleju tam było - tylko taki herbatnik z sadzy. Widać że fabrycznie to jest kilka warstw o różnej konsystencji- zapewne tłumiące różne częstotliwości. Przynajmniej w zamyśle.
.

.
Podocinałem połówki nowej na wymiar, złożyłem, lekko ubiłem, dopchałem jeszcze trochę. Założyłem i .... yezooo jaki cichy i przyjazny. Masakra. Będe to robił co wieczór :)

Wombat ta od motoforce to kał po wymianie malina a po dwóch miesiącach zdycha

No i pojechał po gaciach jeden szczęśliwy że wyciszył a drugi mu pisze że syf założył :D
Spider bez urazy jakie piły taką mieszankę robisz:) do dobrej;
http://www.stihl-strzelin.pl/sklep/pilarki-%C5%82a%C5%84cuchowe/uk%C5%82ad-zasilania/

jak zedechnie to wymienię - 30zł i 15 minut roboty. Zresztą z Motoforcem i ich akcesoriami to nigdy nic nie wiadomo - może wcale nie zdechnąć.

Przeca napisałem, że do chinoli bełtam i lejam.
-
Eee, ten materiał jest tendencyjny i raczej dla lajkoników, jest tam też tzw. bełkot (sprzedawcy danego produktu czy tam już serwisanta). :-)
-
Wystarczy porównać sobie karty specyfikacji poszczególnych olejów do mieszanek dla 2T, a poza tym mam żałować półsyntetycznego orlenowskiego oleju za całe 15 zeta za litr swoim chinolom w 2T?
Palą, działają, nie smrodzą, olejem z wydechu nie plują, więc co sobie mam zadziec zawracać jakimiś problemami których nie mam. I to tyle, a resztę już wyżej wklepałem.
-
Cyle 2T pokroju Stage6 podobno daje radę nawet na mieszance 1:100. Zawsze można spróbować. :0

Ale o ile pamiętam to nawet na korku zbiornika etz i simsony miały wybite 1;50, z tym że nie ma co żalować to masz racje ale i przeginać nie można.

A podczepię się pod temat: czy tłumiki od 4T są rozbieralne czy trzeba ciąć? Można jakoś je wyczyścić od środka? Pytam, bo mój pojazd od kupna ssał olej i tłumik pewnie będzie zafajdany; sądząc po tym, co widziałem na denku głowicy i zaworze wydechowym (maź olejowa i kupa nagaru) to co siedzi w tłumiku wolę nie myśleć. Dodam, że motorek cichy nie jest jak inne 4T, a widząc na ulicy jadący np. Router-Bassa, sam sobie się dziwię "dlaczego on tak cicho jedzie a mój nie?".

Trzeba ciąć a się nie opłaca z tym bawić.
http://allegro.pl/nowy-tlumik-wydech-skuter-4t-i5325015289.html#tabsAnchor
http://allegro.pl/tlumik-wydech-skuter-4t-gy-zipp-romet-barton-i5312603689.html

W kwestiach chinolskich kos i pilarek z silnikami 2T już się z deka wyedukowałem, więc i innym tej wiedzy żałował nie będę. ;-)
>
http://www.trueshopping.co.uk/content/Strimmer_Manual.pdf
>
U mnie na zagonach i w obejściu obecnie rządzi... Zhejiang Titan Machinery Co., Ltd.
I mniejsza już tam z tymi durnymi nalepkami naszych rodzimych importerów.

Witam ,lepsza wata ceramiczna czy mineralna?

ceramiczna jako znacznie wytrzymalsza ale i droższa do mocno wysilonych silników z wysokimi temperaturami. Wiec zasadniczo ceramiczna jest lepsza.
Natomiast w seryjnym skuterze lub lekko mocniejszym aż na ceramiczną się rzucać nie trzeba. Można i ognioodporrną watą dekarską (mineralną) do ociepleń to zrobić. To dokładnie taka sama wata.