Witam , nabyłem jakis tydzien temu Suzuki katane z 2001r troszke podtuningowaną , 4 miesiące temu miała wymieniony zestaw malossi 70 , czyli cylinder , głowica , tłok . w dzien który nabyłem skuter mi zgasł podczas jazdy okazało sie ze stracił kompresje , wziołem sie za naprawe okazało sie ze jest dzióra w tłoku cylinder nienaruszony głowica tez . na tym tłoku było zrobione z 1000km nie wiecej nawet troszke mniej . mechanik powiedział mi ze to raczej od mocnej swiecy " iskra jest bardzo mocna " miałem kiedys skutera 4t i iskra w tym skuterku jest pare razy mocniejsza swieca NGK . no i zamówiłem włoski tłok meteor pod culindry malossi polini minerelli i inne , ładnie pasował , płaciłem 130zł . złozyłem wszystko w całosc i odpalił bezproblemowo . zagrzałem skuter i ruszyłem sie przejechac , przy duzych obrotach nagle zgasł tak jak by odcieło zapłon , odpaliłem od kopki za pierwszym razem odpalił . jade 40 nie gasnie a jak 60-70 skuter gasnie tak jak by odcinało zapłon . tłok raczej nie puchnie poniewaz bym go odrazu z kopa nie odpalił . co poradzicie sprawdzic ? moze za mało paliwa dostaje ? ale raczej by go muliło jak by mało paliwa dostawał a nie tak odrazu gasł ;/
130 za Meteora? Przepłaciłeś trochę...
Dysza była zmieniana? Powiększona dawka powietrza do obudowy filtra?
dysza 80 , filtr stożkowy wiec nie wiem czy podwójna dawka powietrza ;/
dysza 80 , filtr stożkowy wiec nie wiem czy podwójna dawka powietrza ;/
Jaka dysza była oryginalnie? Regulacja 70 to nie taka prosta sprawa... Trzeba regulować też ilosć powietrza i patrzec na kolor świecy.
nie wiem jaka była wczesniej dysza ale sprawdziłem teraz iskre na 3 swiecach i jednej mało uzywanej z kosiarki . na tej co jezdze kolor fioletowy , na swiecy z innego moto na której jezdziłem kiedys a teraz lezy tez kolor fioletowy , a na tej mało uzywanej kolor biały ? wypada zmienic swiece ?
Świecę wymienia się po jakimśtam przebiegu - po 10000 km przewaznie. Dla świętego spokoju możesz zmienić ale jak jest na tamtych iskra to może nic nie dać.
iskra jest na kazdej swiecy ale na tych uzywanych jest fioletowa a powinna byc niebiesko biała , nie mam pojecia co moze byc nie tak jezdze tak do 50 i moge chulac tak nom stop , a jak wcisne manetke do konca rozpędzi sie i nagle tak jak by odcieło zapłon . moze dysza za mała i nie dostaje paliwa wystarczająco ?
Tak, raczej to ostatnie. Ten cylinder wymaga dużo większej ilości paliwa niż seryjny. Powietrza też może być za mało.
nie wiem co jest grane ;./ do 60km szło normalnie jezdzic ;/ skuter stanoł i nie umiałem go juz odpalic kopałem chyba z tysiąc razy mysiałem go scholowac ;/ . kompresja jest ale jak nacicne na starter i wciskam w gół to tak jak by powietrze gdzies uciekało ;/ co moge jeszcze zrobic ? moze wał zle ustawiony albo zapłon ?
A sprawdzałeś dokrecenie śrub mocujacych głowicę? Czy uszczelka pod głowica była używana kilka razy?
nie uszczelke zrobiłem z takiego papieru +silikon wiec nie było opcji zeby kompresja gdzies zdupiała go kompresja była dobra , rozebrałem cylek i patrz jak tłok wygląda po 150 km ;/ http://www.skuterowo.com/forums/topic/cylinder-malossi-70-zdjecia-do-zmiany-prosze-o-opinie?replies=1#post-149266
Skoro tak się dzieje to moduł do wymiany. Tez tak mialem. Po wymianie na 80cc
tak ale on normalnie działał . tylko za bardzo dawałem mu w pizde i tłok sie przycierał i gasł . zobacz se wyzej podałem link jak cylek wygląda i tłok po 150km . no cylku zrobiłem koło 1tys a na tym nowym tłoku 150km tylko ;/
A spróbuj jeszcze JEDNORAZOWO, dla próby dolac dodatkowo do zbiornika paliwa 70 - 100 ml oleju mieszankowego...
próbowałem tak ;/ zrobiłem mieszanke paliwo z olejem wlałem pare ml do cylindra i nic z tego ;/ . zapodasz jakis zestaw głowica i cylinder z tłokiem ? jaki moge wsadzic ? zamówie cały zestaw i wsadze se to w niedziele bo jestem zawalony robotą od poniedziałku do soboty i nie mam czasu latac zeby szlif zrobic . narazie pojezdze na jakims wykłym a wolnym czasie zrobie szlif w tym mallosi . gaznik chyba tez zmienie ;/
Powiem tak - najprościej, najszybciej i najtaniej będzie gdy kupisz dyszę 90. Spróbuj tak, a jesli nie pomoże to będziemy myśleć dalej. Nie kombinuj jeszcze z nowym zestawem, bo domyślam się, że to nie jego wina tylko układu dostarczania paliwa. Zmień dyszę jak powiedziałm i zobacz.
Zbyt mała dysza = zbyt uboga mieszanka. Masz filtr stożkowy więc powietrza jest naprawdę dużo. Trzeba więc dać dużo benzyny. Ja mam serię i dyszę 74. 80 to wcale nie jest dużo. Pamiętaj, że jeśli mieszanka jest zbyt uboga to temperatura spalania jest wyższa i zestaw się przegrzewa.
Daj jeszcze zdjęcie świecy ale myślę, że problemem jest właśnie zbyt mała ilość paliwa w mieszance. A jak pisałeś - jeśli możeswz zmienić gaźnik to zrób to. Do tego też pewnie będzie potrzebny nawy króciec dolotowy z rurką gumowa i pewnie zawór membranowy.
Możesz też dla świetego spokoju zmienić na cylinder 50 tylko trzeba będzie dokupić normalny, seryjny filtr powietrza z obudową i być może mniejszą dyszę...
wychodzi na to ze mieszanka była uboga na ten tylinder 70 ;/i sie przycierał . nalałem mu pare ml paliwa nie odpalił za chu.. nawet nie mruknoł . jak odkręciłem cylek to paliwo było nawet pod wałem bo przedostało sie przez pierscienie .
to nie bd wina dyszy bo zapalał na niej od strzała ale po ostatnim przytarciu juz go odpalic nie potrafie . i nawet jak by mieszanka była uboga to jak naleje troche paliwa do cylka to nie ma opcji zeby nie odpalił