Stukanie po wymianie tłoka

Witam, mam problem, po wymianie tłoka, po odpaleniu skutera słychac mocny stukot, silnik szybko sie nagrzał, i strasznie dymi z odmy, ale skuter odpala na kopke za 2-3 razem a na rozrusznik jak by nie miał siły go odpalic... co sadzicie?

Może świeca jest za długa albo tłok za długi i stuka

jaki to silnik . ? 2t czy 4t?

tłok ma te same wymiary, co poprzedni... a swieca ta sama jest co była. Jakies jescze pomysły?

jaki silnik?

4t 1389qmb

Juz raz wymieniałem cylek własnie na 60ccm z 50ccm a teraz tylko kupiłem nowy tłoczek bo cylinder jest ok

Sprawdź zawory czy mają odpowiedni luz .

miałem to samo - ale u mnie okazała się nieszczelna głowica ( zawór ) i tak samo stukał , sprawdź kompresję .

kompresja jest dobra, bo kopka ciężko chodzi, tzn trzeba mocno kopnąć, uszczelki tez nowe założyłem, zawory wyregulowane, obydwa na 00,5 dolny lekko pod 00,6.

a uszczelniacze zaworów mogą mieć coś z tym wspólnego?

uszczelniacze raczej nie , kompresje się mierzy a nie wnioskuje , pisałem ci już że miałem te same objawy czyli stuki , ciężkie odpalanie i odbijanie kopszlaga tak jak by miał huj wie ile w zapasie tej kompresji , zrobiłem diagnozę własną bo nie miałem manometru - zdjołem głowicę z wkręconą świecą obróciłem do góry dupą i zalałem benzynki na zaworki ( fuul ) - okazało się że przez zawór wydechowy wyleciało paliwo - zawór nieszczelny , zmieniłem głowicę na sprawdzoną - bo miałem taką i po problemie - zero stuków i odbijania kopki - normalna kultura pracy silnika.

Ja też mario stawiam na zawory jak pamiętasz miesiąc temu latałem po całym śląsku za zaworami:) objawy dokładnie takie same stukanie i brak mocy. Padł również wydechowy.

To czyli głowica do wymiany? czy da sie z tym co zrobic?

Bo rozrząd miałem dobrze ustawiony na T i tłok był maksymalnie wysunięty.

Nie jeszcze nie masz pewności musisz sprawdzić najpierw zawory oraz gniazda zaworowe czy nie są wywalone
Najlepiej zdejmij głowicę tak jak napisał wyżej mario obróć zaworami do góry i zalej najlepiej naftą lub mlekiem zobaczysz po czasie czy masz szczelne zawory czy może któryś ci przepuszcza potem daj znać

Odswierzam.
A wiec tak, wymienilem cylinder razem z tlokiem, glowice juz uzbrojona, uszczelki nowki, zawory obydwa 00,5, i do cholery nadal to samo, stuki jak byly tak sa no i ten dym z odmy(odpowietrzacza) caly czas leci jak tylko sie go odpali. Swieca po chwili jak skuter jest odpalony cala czarna w sadzy.
Odpala na kopa praktycznie z rozrusznika nie zawsze chyba ze juz jest rozgrzany to tez na dotyk. Mi juz sie wyczerpaly pomysly co to moze byc?ratujcie...

nakręć jakiś filmik i wrzuć bo trochę to trudno zdiagnozować , skoro świeca jest czarna to spróbuj jeszcze zubożyć mieszankę - możliwe że jest za bogata w paliwko , z kąd wziołeś info o ustawieniu rozrządu - daj linka bo może coś nie hallo , u mnie na magnecie też jest znak T jak w każdym ale ustawia się o jeden ząbek wcześniej wg. kreski obok T - możliwe że i u ciebie tak jest , sprawdź górny punkt martwy tłoka i w jakim położeniu jest ten znak T , jak ustawisz górny punkt martwy to do niego ustaw wałek .

znak t ustawiam standardowo na magnecie na kresce i na walku dwie male dziorki wzdloz rantu glowicy duza u gory, klawiatura zaworow jest wtedy sztywno wiec napewno oki i tlok najbardziej wysuniety jest, pozatym juz tak ustawialem jak zmienialem cylek z 50 na 60ccm i wtedy wszystko gralo.

Sluchajcie wstawilem stary cylek 50 aby sprawdzic czy to od tloka i faktycznie juz nie stuka, ale dym z odmy nadal leci:-( moze zawory dostaly juz po dupie w tej nowej glowicy? Na tym cylku nie moge jezdzic bo zatarty i bierze olej. A co jak bym dal grubsze uszczelki pod glowice i cylinder uzyskal bym jakis milimetr, dwa wiecej luzu aby ten tlok od 60 nie bil?