Sportowe sprzegło i dzwon sprzegła

Tak jak w temacie dlaczego sportowe sprzęgło jest lepsze od seryjnego np. RMS Race i z czym jest lepszy sportowy dzwon sprzęgła. Wiadomo sportowy wydech ma inną budowę wariator ma inne bieżnie rolek a sprzęgło i dzwon czym się różnią ze będą jakieś różnice w osiągach po ich zamontowaniu?

Sprzęgła mają różne okładziny, jedne chwytają lepiej inne gorzej, sprzęgła różnią się też trochę masą, niektóre mają lepszą regulację poprzez ciężarki i inne bajery,
W moim warklogu ostatnio pojawiło się malossi fly, popatrz jakie ma grube okładziny, to jest zaleta ponieważ takie sprzęgło dłużej wytrzyma.
Dzwon ma zapewnić lepsze chłodzenie co wpływa pozytywnie na pracę sprzęgła, jak masz seryjny już powycierany i przegrzany to gorzej łapie.

na pewno było gdzieś pisane o tym na forum
Ale ci już napiszę…
Sportowe sprzęgło ma inne okładziny i z innych materiałów jest stworzone co daje że lepiej się “łapie” dzwony i mniej się grzeje oraz jest bardziej odporne na uderzenia bo jest z twardego tworzywa zrobione …
Dzwon natomiast tak samo jest z czego innego ma dodatkowe chłodzenie i chłodzi o wiele lepiej niż seryjne oraz lepiej sprzęgło wyłapuje i się mnie ślizga jak już … no i dzwon sportowy np Stage6 WCT posłuży nam duuuuużo więcej niż seryjny :roll:

PS. Szympa jak pisałem to twojego postu nie było :stuck_out_tongue:

Jak myslisz jest sens zakładac sprzegło RMS race + dzwon roxa lub jakiś RMS mam wydech tecnigas i wario BGM

jeśli zamierzasz dalej tuningowac

Nie juz nic nie będzie przy nim robione to co jest czyli wydech i wario i nie wiem czy kupowac sprzegło sportowe czy nie

Ja bym kupił a przede wszystkim dzwon bo seryjne szybko padają tzn. rumiećńcy dostaje i trzeba wymieniać no i do tego sprzęgło też możesz dać jakieś inne/sportowe tylko jak zakładasz to załóż coś z lepszej firmy…

ok. dzieki za info

Szczerze to RMS słabe jest, nie wiem po co ludzie zakładają takie sprzęgła. Miałem wiele części zamiennych (rolki, sprężynki, uszczelki itp) i jakościowo to nie było dobre, reparaturkę pompy wody szukałem z innej firmy niż RMS bo po komentarzach na mielochu to cienizna, mam TEC’a i działa jak należy.
Zainwestowałbym w inne sprzęgło nawet jak nie planujesz tuningu: Malossi, Polini czy Hebo- daje takie przykłady.

czarekcw, RMS to zamienniki :slight_smile:

Damianho, a tak wywyższają się że np RMS Racing Pro czy jakos tak, sam nie wiem czy to dla baranów takie g***a wypuszczają czy jak. Nawet na zdrowy rozsądek- miałem zajechane sprzęgło seryjne i nie chciałem pakować dziadostwa więc zainwestowałem w lepsze sprzęgło, nawet żeby mieć jakby co jakąś podstawę pod dalszy może tuning.

te RMS racing czy jakoś to jest jak by seryjne tylko minimalnie lepsze , lepsze tworzywa do konstrukcji + może minimalnie inna budowa… lecz patrząc na wszytko ja bym wolał np zainwestować w jakieś tańsze części od Malossi,Hebo,Polini a są takie i będą dużo lepszy :wink:

Adverion napisał:

lecz patrząc na wszytko ja bym wolał np zainwestować w jakieś tańsze części od Malossi,Hebo,Polini a są takie i będą dużo lepszy ;-)



Jakiś przykład?

Dzwon malossi z dodatkowym chłodzeniem np. ja mam taki i jest super kosztuje 130 chyba czy 150 max… sprzęgło Hebo N sprzęgło to np. Malossi Fly nie jest jakieś drogie a jest super …

A co powiecie na temat wagi słyszałem ze im lżejsze sprzegło to lepiej. Wiec dlaczego lżejsze sprzegło jest lepsze?

Wiesz co coś mi tak się zdaje że sportowe są nawet cięższe… A tu chodzi o wytrwnajość i jakość a o wagę to już chyba tak nie chodzi =) sprzęgło działa tak mniej więcej do 30km/h i do tej prędkości można odczuć różnice wiedzy seryjnym a sportowym no i jeszcze podczas jakiejś prędkości jak się wysprzęgli jak dasz np tylny hebel i dasz znowu gazu i się zasprzęgli znowu… To wtedy też odczujesz różnice =)

Rms Racing = Tec Racing miałem oba niczym się nie różnia są lekkie jak firmowe okładziwy wytrzymuja po 25tys km dobrze zbierjam w tuningu nawet midrace więc po co przepłacać inne takie sprzegło z regulacja tegotypu pod 400zł podchodzi a efekt na mocy żaden lepiej kupić tansze sprzęgło i lepszy cylinder…

no sprzęgło to praktycznie do ruszania a nie do np. v-max’u :roll:
Tak jak pisałem działa ono głownie do 30km/h :wink:

Doszłem do wniosku ze odpuszcze sobie sprzegło i kupie gaźnik 17,5 :mrgreen: i mam teraz tylko dwa pytania dotyczące gaźnika czy jest sensą I na jakim będzie się poziomie ksztatować spalanie wiem ze to jest bardzo wzgledne pojecie bo to zależy od regulacji chodzi mi o wartosć przybliżoną.

mniej więcej 5/100km/h no ale to właśnie zależy od regulacji :mrgreen: