skuter stracil moc. 4t

Witam. ma skuter z silnikiem 139qmb 72cc. Jezdzilem dlugo na stozku , dyszy 90# i iglicy podniesionej jeden zabek. Wczoraj postanowilem wsadzic jak kiedys dysze 85# , iglice obniżyć o 1 zabek i dac zwykły filtr. Dobra wsadzilem mu to i ma mula. Nie chce przekroczyc 45-50 km/h, nie wchodzi na pelne obroty… czy jade z 3/4 czy z cala manetka nie ma znaczenia. Potem wsadzilem spowrotem stozek i dysze 90# iglice podnioslem i mul nadal. Czyzby swieca padla w takim zbiegu? Dzieki z gory.

Zmierz sobie kompresje, kilka dni temu rozwiązałem taki problem. Sprawdziłem dosłownie wszystko, okazało się że kompresja 8,5 bar, do wymiany głowica z cylkiem,tłokiem, pierścieniami. Po naprawie 11 bar.

Jak się mierzy kompresje?

Ale by tak od razu spadła kompresja z momentu na moment ? Zgasiłem go . Zmieniłem dysze i filtr i po jakieś 15 min zapaliłem i muł? Nie jest to czasami wina świecy ? Bo dzwięku stożka nie ma i jak by go zalewało .

Dopiero co wsadziłem nowy cylinder z tłokiem ;/ jakieś 3,5k mam przejechane . ,mam tylko zapasowe pierscienie /

Są na pewno takie same ustawienia, jak wcześnieją Wszystko dobrze(szczelnie) poskładałeś? A świeca jest czystaż Żaden kabel się nie poluzował? Sprawdź wszystko dokładnie, bo mogłeś coś nieśwadomieć ruszyć i odłączyć.

Koleś przyjechał tym do mnie, nie chciał jechać więcej niż 30km/h. Sprawdzam gaźnik, napęd, zawory, rozrząd i tysiące innych pierdół, podmieniałem cewki, moduły, zmieniałem gaźnik, kupiłem nową świece itd. a ten buc dalej to samo. Gość mówi że wymieniał pierścienie w zimie czyli dół jest szczelny bo nie kopci ani nic. Wymieniłem głowice kompresja dalej 8,5 (stara i tak dawała dupy), zdarłem cylinder z tłokiem i wyglądało to nawet ładnie, cylinder miał tylko jeden malutki, ledwo wyczuwalny próg, tłok był przytarty z dwóch stron a pierścienie zamykały się pięknie w cylku. Jak nowe, wymieniłem cylek, tłok, pierścienie (na 60ccm zresztą) i kompresja 11 bar i śmiga 50 na lajcie.

kamilos999 napisał:

Jak się mierzy kompresje?


Kupujesz/ pożyczasz manometr wsadzasz/ przykręcasz go zamiast świecy, odkręcasz przepustnice na maxa i kręcisz rozrusznikiem/ kopiesz, odczytujesz wynik.

kamilos999 napisał:

Ale by tak od razu spadła kompresja z momentu na moment ?


Koleś mówi że jechał i nagle buu do 30 i tak już zostało.

kamilos999 napisał:

Dopiero co wsadziłem nowy cylinder z tłokiem ;/ jakieś 3,5k mam przejechane


To i tak dużo. Nie martw się, koleś miał chinola 700km po wymianie pierścieni, ten remont kosztował go ponad 200 za głowice z cylkiem (kupował w serwisie) i 150 za robote dla mnie :slight_smile:

Moge się mylić ale na początku radze sprawdźić tą kompresje bo stracisz dużo czasu jeśli to jest przyczyną a będziesz szukał gdzie indziej. Zmierzenie kompresji to 5 minut razem ze zdjęciem plastiku który i tak musisz zdjąć.

wsadzilem nowa swiece i nadal mul. Do 30 kmh jest ok ale potem ledwo jedzie. Dojdzie do 50 i juz więcej nie chce. Mam filtr stozkowy a nawet go nie slysze jak jade . Stozek pracuje tak cicho jak orginalny. ;/ Wszystko jest ustawione jak wczesniej jak wczoraj rano i nadal mul . ;/;/ Ja juz nie mam pojecia, zeby tak z chwili na chwile taki slaby się zrobil ;/

Zobacz bez filtra jak będzie chodził :stuck_out_tongue: Możliwe że skladałeś i jakiś brud ci został i poszedł na cylinder i pach porysował i dupa. A odpala ładnie? Zobacz czy masz podciśnienie dobrze założone czy lewego powietrza nie łapie możliwe że moduł padnięty zobacz jeszcze to. Ew zobacz ssanie czy dobrze podłączone i czy kabel nigdzie do silnika nie dotyka możliwe że się przytopił i prąd na masę idzie. A zarazem zwarcie i gubi iskre miałem tak :stuck_out_tongue:

Spróbuj jakoś gaźnik minimalnie podregulować. W końcu to chinol - im lubią się z dnia na dzień odwidywać pewne rzeczy :stuck_out_tongue:

Poza tym - jaka firma tego cylka i tłoka Twojego ?

no cylinder Wm. :smiley: … Bez filtra to tak samo jedzie. Chodził dobrze , wsadziłem tylko mniejszą dysze i org filtr i muł. Na seryjnym cylku też tak miałem ,ale wymieniłem dzień później na ten cylinder i było ok. Regulacja gaźnika nie daje nic. NOwa świeca i nadal muł. Jade z 1/2 a z full to nie ma znaczenia. :confused: Chyba został mi tylko cyl do wymiany.

Zobacz moduł… i moze cos z masą się dzieje

Witam. Zrobiłem zdj dziś tłoka ,cylka ,świecy . Jak ktoś się zna to proszę o opinie , Nadal mam tego muła
Kilka fotek cylka: Przebieg [color=#FF0000:49eefb2780]3350




Tłok:




Świeca :(Przebieg 30 km)

Na moje z tym wszystko ok. Ktoś widzi jakieś niedobre rzeczy na fotach?
jakość zdjęć nie pozwala mi na wydanie jednoznacznego osądu :stuck_out_tongue:

świeca biała prawie po 40 km jazdy ;/ Jak by paliwa nie dostał i dlatego taki muł.

Gaźnik czyściłeś ? dokładnie sprężarką ?

Poza tym - jak robisz foty cylka to najlepiej pod niebo patrzeć bo wtedy jasno wszystko widać :slight_smile:

A pisałem żebyś kompresje najpierw zmierzył. W moim przypadku też cylinder był ładny, jeden ledwo wyczuwalny próg miał i żadnej ryski. Tłok był przytarty a pierścienie w idealnym stanie. Nie widzę czy tłok jest przytarty bo takie zdjęcia zrobiłeś. Jakbyś najpierw zmierzył kompresje to wiadome by było że albo cylinder albo głowica. Postaw głowice tak żeby komora spalania i zawory były widoczne, nalej nafty/ mleka/ innej pierdoły która nie wyparuje i czekaj na efekty. Czasem trzeba czekać kilka minut tak jak u mnie, czasami cała noc. Czekasz na to aż płyn wyleje się przez zawory, jeśli będzie tyle samo płynu po nocy to znaczy że jest dobrze bo zawory nie przepuszczają i nie tędy kompresja spierdala. Jeśli płynu nie będzie to masz głowice do wymiany.

Ja tam nie widzę żadnego nalotu na świecy, nawet białego…

no a świeca była z 40 km jezdzona na tym mule. To co jest ,ani powietrza ani paliwa nie dostaje?

[ Dodano: 17-08-2011, 09:44 ]
Zrobie zdj cylka jeszcze pod światło.

[ Dodano: 17-08-2011, 11:15 ]



Cylek ładny, nie widać rys. Jak nie masz progów wyczuwalnych palcem ani rys to powinno być dobrze. Zdejmij pierścienie z tłoka (bez zgarniającego- tego na samym dole) i włóż je w cylek. Przerwa ma wynosić dosłownie grubość żyletki. Sprawdzałeś tą głowice?

głowice sprawdźiłem ,mleczko nie ubywa . ;D a cyl mam chyba też do wymiany bo przypadkowo zrobiłem ryse tam gdzie te progi i ten nagar bo dotkłem papierem ściernym. Dobrze ,żę mam kase na nowe. .

[ Dodano: 18-08-2011, 16:26 ]
Co mogło być przyczyną muła tego? ;/ Widzicie sami jaka była świeca po 2 dniach.

Ty tego cyla nie szlifowałeś papierem też przypadkiem? Bo jakieś takie smugi poprzeczne widzę… :573: