Witam,
Jestem nowy na forum, mam 14 lat i chciałbym wysłuchać rady ekspertów na temat wyboru pierwszego "motoru" 50cc - 125cc. Mój budżet to 4000zł(mogę go naciągnąć o kilka stówek). Zdecydowałem się na zakup Zipp'a Pro 50, ponieważ opinie o nim są bardzo dobre oraz bardzo mi się podoba. Wcześniej myślałem nad enduro, ale gdy zobaczyłem ile pali, ile ma miejsca oraz jakie jest niewygodne postanowiłem, że kupię coś w rodzaju ścigacza. Prosiłbym Was o opinie na temat Zipp'a Pro 50 oraz propozycje innych "ścigaczy" wartych uwagi.
Pozdrawiam.
junak901 sport
Myślałem nad nim, ale jest droższy od Zippa, ma słabsze opinie oraz osiągi, Zipp mi się bardziej podoba :P
Junak ma gorsze opinie ? No to zobacz opinie Zippa pro :)
Ja mam Rometa RR i nie narzekam jak na razie... Ale bierz co chcesz :)
Właśnie zipp ma najgorsze opinie.
Te wszystkie opinie o motorowerach tak naprawdę nie są obiektywne, wyrażane zazwyczaj przez osoby, które wypowiadając się o konkretnych modelach, tak na prawdę niewiele mieli z nimi do czynienia.
Jak już tysiące razy było pisane na forum, w gruncie rzeczy prezentują bardzo podobny, by nie powiedzieć identyczny poziom jakości. Wszystkie aspekty, typu awaryjność, ekonomia są na bardzo podobnym poziomie.
Dlatego, podobnie jak radziło już wielu i ja powiem, byś po prostu brał ten model, który Ci się bardziej podoba - koniec i kropka.
Jak Cię stać, to bierz ten, który wygląda bardziej rasowo i zapewne jest najdroższy. Bo jedynie dizajn i reklama mają wpływ na cenę każdego z modeli.
Znalazłem Yamahę TZR - http://tablica.pl/oferta/yamaha-tzr-50-80-50-okazja-gratis-mbk-x-power-CID5-ID1yUHR.html#e5dbf2f70c na tablicy.
Proszę o wasze opinie. Warto? Cena strasznie niska(aż podejrzane), ale ma to to kilka usterek.
no powiem ci że motor fajny znalazłeś, mi się wydaje że warto
No ale bez modułu raczej nie odpali, a co za tym idzie bierzesz w ciemno. Ja tak kiedyś simsona kupiłem że miał być gaźnik do regulacji a okazało się że trzeba kapitalke silnika robić :/ Nie bierz kota w worku
Zipp Pro to akurat mało udana konstrukcja, miał parę fajnych rozwiązań ale ja nie kupił bym go widząc jego konkurencję.
Zipp ma 2x mocniejszy silnik od tzr i podobny moment obrotowy.
Jedyny minus to tylko 4 biegi.
Taa, tylko znajdź odpowiedni moduł i jeszcze nie ma pewności czy będzie chodził dobrze. Lepiej sie w takie układy nie pierdylić.
Ale idziesz w dobrym tropie, szukaj TZR, a nie chińskich, słabych "ścigaczy".
A co do enduro to nie masz racji, wcale nie jest niewygodne, moim zdaniem wygodniejsze od "ścigacza" przynajmniej z tego co ja jeździłem. Ale tymi chińskimi wynalazkami nie jeździłem, być może są nadzwyczaj wygodne.
Zależy kto do czego jest przyzwyczajony. Ja jak na codzień jeżdżę swoim endurakiem i jak wsiadłem na ściga to nie wiedziałem za bardzo jak tym brać zakręty ;D Nie no, może trochę przesadzam, ale jeździło się co najmniej dziwnie.
Buahahahahahahahahahahahahah. Jakbym to przeczytał choćby mojemu psu to by je*nął ze śmiechu o bude.scout8523 napisał:
Zipp ma 2x mocniejszy silnik od tzr i podobny moment obrotowy.
A tak na poważnie to jak nie masz styczności z żadną z tych maszyn to się nie wypowiadaj.
Mam styczność z tzr - mają koledzy. Żałośnie pierdzi jak na ścigacza, a co do mocy to wystarczy poczytać :) Zipp - 3,3KM, Tzr - 1,8KM.
Ja niestety nie mam psa, a jeżeli twój umie mówić i słuchać ze zrozumieniem to idź z nim do "Mam Talent".
br /scout8523 napisał:
Mam styczność z tzr - mają koledzy. Żałośnie pierdzi jak na ścigacza, a co do mocy to wystarczy poczytać :) Zipp - 3,3KM, Tzr - 1,8KM.
1,8 KM mają wersje blokowane, to te motorowery które nie muszą być rejestrowane bo nie przekraczają 25 km/h.
TZR 50 zablokowana ma 4,5 KM, odblokowana 7 - 8 KM w zależności od ustawień gaźnika.
Jeśli chodzi o wydech to w Zippie Pro wydech jest bardziej komorą rezonansową niż wydechem do 4T, w dodatku w trasie strasznie przeszkadza. Dźwięk małego silnika 2T może być przyjemny dla ucha ale nie gdy wykonuje się wydech który ma łączyć osiągi i ekonomię.
hahahahahh 1,8km? Tyle to komarek z lat 60 ma.
Obejrzyj sobie filmiki gdzie Zipp osiąga niby 90 km/h a prawdziwe 70 w ponad minutę, a następnie jakąś TZR. Sam znajdziesz odpowiedź co jest szybsze.
patryk2266 trochę się kompromitujesz mówiąc że zipek 50ccm 4t ma dwa razy większą moc niż silnik AM6 50ccm,niestety jak ci wyżej podpowiadają TZR bez kagańców ma 3 razy większą moc od zipa pro 50. No chyba że by porównać zippa 125ccm do tzr am6 50ccm to wtedy raczej by moce miały podobne.
zrasztą masz tu pierwszy lepszy motorower z tym silnikiem z tym że ten ma na pewno bardziej miarodajny licznik niz zipp http://www.youtube.com/watch?v=pIPr0rk_dj4
na pewno zipp pro 50 lepiej się zbiera? chociaż nie mów że tak :)