Zastanawiam się nad dwoma modelami rometa mianowicie rr i zetka(obie 50). Co sądzicie o ich wyglądzie? bo osiagi mają takie same . Czy rr można jeździć np nad jezioro przez las(i inne tereny typu pola .itp)? Osobiście mam mieszane uczucia co do wyglądu rr noby przypomina ścigacza -ale oc z tego jeśli ma silnik 50zm? Jak dla mnie jest on troche dla lansu jest przerostem treści nad ego. Z kolei Zetka nie zachwyca wyglądem ale widziałem gorsze . Przy czym Zetka wydaje mi się bardziej uniwersalna niż rr.
zetka wyglada tez fajnie. Kolega ma.
w zasadzie w zetce tylko wydech denerwuje.:P ale nie wiem czemu ciągnie mnie jakoś do rr .. leccz boje się ze zostane wysmiany na ulicy jadąc na czymś przypominającym ściagacz zlaedwie 70 km/h.
Nie będę się powtarzał, ale powiem tylko to, że za mniejsze pieniądze kupisz już nowiutki motorower Kymco. Zarówno Romet RR i Zetka udają coś, czym nie są. Oba atrakcyjnie wystylizowane, kuszą swoim wyglądem. A w gruncie rzeczy otrzymujesz produkt chińskiej przeciętnej (żeby nie powiedziec marnej...) jakości. Ale najwyraźniej polityka chińskich producentów się opłaca - wyprodukować wyrób o nowoczesnym dizajnie - to zapewni im popyt na swoje wyroby. Jakość jest elementem drugorzędnym. A potem wszyscy narzekają i tłumaczą swoje nie do końca przemyślane wybory, że nie stać ich było na markowe sprzęty. Jak chcesz przepłacać za Rometa RR, to Twój problem. Jak tak bardzo chcesz jeździć ścigaczem, zrób prawo jazdy A1, A i kup ścigacza, a nie coś co go nasladuje. Ale to tylko moja subiektywna opinia.
kymco wcale nie jest lepsze , sam wybierałem między kymco agility a chińczykiem za tą samą cenę i wybrałem chińczyka bo był ładniejszy i wg mnie wydawał się przyzwoicie zrobiony i tak też się okazało w praktyce , wszystko działa , stare chińczyki były lipne , ale obecne są o niebo lepsze niż kiedyś ( cyfrowe liczniki ,obrotomierze, zegarki , alarmy i inne duperele) a kymco odwrotnie - było dobre , teraz to już nie to co kiedyś. a co do wyboru to ja bym wziął zetkę bo rr fajnie wygląda , ale na tym zalety się kończą :D
OK dzięki za rady, zrobie jak mówisz i wezme zetkę ;) nie che przepłacać za to że fajnie wygląda.
Ale ramę rr ma z Cbr 125.
Przy czym znowu RR ma moc 4 KM a zetka 2,7
http://www.motors.romet.pl/pl/oferta/manual/2012/art1856.html
http://www.motors.romet.pl/pl/oferta/manual/2012/art1854.html
http://www.motors.romet.pl/pl/oferta/manual/20102011/art755.html
to są bajki uwierz ;) zetka i tak ma mocniejszy silnik , ostatnio na forum było że rr nawet pod górkę nie podjedzie
lisu7 napisał:
http://www.motors.romet.pl/pl/oferta/manual/2012/art1856.html
http://www.motors.romet.pl/pl/oferta/manual/2012/art1854.html
http://www.motors.romet.pl/pl/oferta/manual/20102011/art755.html
Czemu romet zetka z 2010-11 jest droższa od zetki z 2012?
tak jak już mówiłem , oni nawet nie wiedzą co piszą ;)
Zetke biore już jestem przekonany.
po pierwsze głownie polnymi drogami będe jeździł po drugie zetka jest tańsza po trzecie mówicie że ma lepsze osiągi - więcnie ma sie nad czym zastanawiać Dzięki bardzo.:)
Też się dziwię ale 2012 ma tarczę z tyłu a z 11 ma bęben to lepiej z tarczą kupić.
nie wiem co Ty piszesz przecież obydwa mają tarcza/bęben
model z 2012 -3639(chyba)
model z2010/11-4233 ? o co Chodzi to nie mam pojęcia. i Czemu w metaliczny jest normalna rura wydechowa a w czarnym jakaś kijowo wygląda jakaś puszka ścięta czy cuj wie co.;l
Twoja kasa, Twój wybór. Zetka ma postawiony cylinder do pionu, przez co silnik traci na mocy. Wielokrotnie już o tym pisano na forum.
Dzieciaki, które od niedawna zaczęły przygodę ze swoimi skuterkami, kreują się na wszystkowiedzących ekspertów.
Matrrrix - poczytaj też opinie o tych motorkach na innych forach - dobrze Ci radzę. Poczytaj i pogadaj z ludźmi na
http://www.skutery.net/
http://www.forum.mieloch.pl
przecież na moc wpływają takie czynniki jak , pojemność skokowa, stopień sprężania, mieszanka paliwowo - powietrzna(współczynnik lambda),kąt wyprzedzenia zapłonu, kształt krzywek na wałku rozrządu , ale na pewno nie ustawienie cylindra
Ok dzięki za pomoc :)
Lukario - poczytaj trochę o Zetce w internecie. 139FMB to legendarny silnik z Hondy Cub - cylinder oczywiście w poziomie. Do tej pory Honda robi te silniki, montują je np w Kymco Nexxonie. Pozostałe pojazdy owszem mają podobne silniki, ale tego samego typu co w Hondzie Cub. I tu ma znaczenie "ten sam silnik" oraz "tego samego rodzaju", brzmi podobnie ale jednak to nie to samo. Typ silnika 139FMB używany jest w wielu chińskich pojazdach, ale ten w Romecie Zetce jest zmodyfikowany. Na wielu branżowych portalach już chyba wszystko powiedziano o tej modyfikacji silnika. No ale najwyraźniej Ty wiesz chyba lepiej :-)
Wielu nadużywa twierdzenia, że Zetka ma silnik typu 139FMB...
Honda Cub, honda wave, honda bravo, honda sonic, Yamaha Crypton, Kawasaki Fury, Suzuki Raider, Kymco Nexxon, mają silniki 139FMB, pozostałe mają też silniki typu 139FMB Łoś, Texas, Ranger, KING, KNIGHT, KINROAD, Magnus Classico / Futuro, Romet Ogar 900 / Trial City / Via City, Zipp Axis/ Salmo/ Shock, ZUMICO Ronin, KINGWAY Apollo, Cub King, GB Naked Street, Yamasaki a także chopper 50, PY-5, Enduro, oraz ATV Kid 70, Alpinus, Hummer,Minitraper, Qeep,Sport i wiele, wiele innych. Wszystkie te silniki mają cylinder w poziomie? Jak myślisz dlaczego?
wiem, że zetka ma inny silnik ;) tylko nie wydaje mi się że jest on słabszy od 139fmb , który jest w rr , ogarze 900 albo pro 50 lub salmo bo w takim razie żeby ruszyć z miejsca trzeba byłoby odpychać się nogami :D bo 139fmb jest bardzo ślamazarny