Jestem posiadaczka skutera romet retro. Nie moge go odpalic i nawet dojechac do mechanika. Wydaje mi sie ze to moze byc cos z podawaniem paliwa ale tak naprawde to sie nie znam. Szczytem moich zdolnosci bylo wyczyszczenie filtra powietrza na wszelki wypadek ;) Paliwo jest, akumulator OK. Moze ktos z Was moglby mi pomoc? ewentualnie polecic jakiegos mechanika z dojazdem :) mieszkam w Warszawie na Saskiej Kepie. Bede bardzo wdzieczna bo az mnie sciska jak mijaja mnie na skuterach kiedy jade tramwajem :cry:
Kurcze, jakbym nie był chory to podjechałbym, co dwie głowy to nie jedna. Opisz dokładniej: czy normalnie rozrusznik kręci? czy nóżka boczna złożona? przewody paliwowe się nie zapowietrzyły? dodajesz gazu podczas rozruchu? coś ostatnio działo się szczególnego?
rozrusznik normalnie kręci, reakcja skuta się nie zmienia bez względu na to czy ma nóżkę złożoną czy nie (próbowałam w obu opcjach), nie wiem jak sprawdzić te przewody, ze świecą wszystko OK. Zaczęło się od tego że zgasł mi na moście poniatowskiego :) ale odpaliłam go ponownie i grzecznie pojechał, na drugi dzień zgasł prawie w tym samym miejscu i musiałam go dopchać do domu (każdy facet którego mijałam mówił: pewnie paliwa pani nie ma :D). Wydaje mi się że w obu przypadkach gaśnięcia mógł być dłuższy kawałek na najwyższych obrotach i w pewnym momencie jakby zabrakło mu pary...
O kurde to poważniejsza sprawa. A tak z ciekawości, wiesz, gdzie jest filtr paliwa? Może się zatkał? Warto by to było sprawdzić.
PS. wiesz jak sprawdzić czy jest iskra zapodawana?
nie wiem gdzie mam filtr :oops: ale iskrę chyba potrafię sprawdzić.
Zdrowiej szybko please ;)
znajomy mnie straszy że cewka mogła się przepalić - ale o tym to już w ogóle nie mam zielonego pojęcia :oops:
Filtr paliwa: trzeba się położyć pod skuterem i po jego stronie, niemal centralnie pod siedzeniem powinno być coś takiego:
mam to jakoś wyjąć i wyczyścic?
Nie, wyczyścić się tego nie da. To wisi na dwóch takich drucianych zatrzaskach. Zdejmij z obu stron je. Wyciągnij filtr i sprawdź czy jest drożny.
PS. Jeszcze jedno - czy masa jest przypięta do ramy skutera? Masa to taki kabelek. Czasami zdarza się, że w miejscu styku zaśniedzieje i nie ma iskry. Sprawdź to. Masa znajdować się powinna nad tłumikiem. Tabelek zakończony blaszką, a to wszystko przykręcone śrubką do ramy.
Aaaa teraz mi się przypomniało: Czy przypadkiem przy gaźniku ktoś nie gmerał? Może go zalewa. Nie czujesz paliwa? Inna ewentualność to jeszcze zanieczyszczony gaźnik:)
Ja jakbym miał sprawny skuter to bym podjechał, ale jeszcze nie działa jak trzeba więc też nie mogę :| Na początek to iskrę trzeba sprawdzić, wyczyścić filtr powietrza i ten paliwa ogarnąć chociaż :mrgreen: Niech jakiś znajomy (mąż??? nie wiem ile masz lat) Ci pomoże, na mnie nie licz, bo pewnie jutro dopiero albo w niedziele zrobię skut, a od poniedziałku ojciec będzie latał :D
OK jutro rano pójdę to wszystko posprawdzać :) i dam Ci znać :) A i jeszcze jedno, jak grzebałam w środku pod kanapą to widziałam taką przezroczystą wąską dość rurkę gumową która wisiała luzem z jednej strony a w drugą stronę szła w kierunku baku. Czy to jakieś odpowietrzenie? tak powinno być?
czasem trochę czuję paliwo przed startem 8O bosz gaźnik? nie no z tym to już chyba nie dam sobie rady... Faceta na podorędziu nie posiadam wiec liczę na Was chłopaki ;)
Shha napisał:
OK jutro rano pójdę to wszystko posprawdzać :) i dam Ci znać :) A i jeszcze jedno, jak grzebałam w środku pod kanapą to widziałam taką przezroczystą wąską dość rurkę gumową która wisiała luzem z jednej strony a w drugą stronę szła w kierunku baku. Czy to jakieś odpowietrzenie? tak powinno być?
Witam.
Jak dasz radę to zerknij na pompkę paliwa. Jest coś takiego jak przelew paliwa :) Chodzi mi o 2T. Nadmiar paliwa wraca do baku :) Może się mylę ale u mnie coś takiego jest co ostatnio właśnie się odczepiło i zużyłem 5l paliwa na dystansie 2 km:)
u mnie nie zmienił swojej normy czyli 2-3l na 100km, poszukam ale nie obiecuję że znajdę ;) jeżdżę dopiero od marca i pierwszy raz mam awarię :?
Romet Retro z tego co wiem to 4T, a z baku przezroczysta rurka to chyba podciśnienie idzie, u mnie jest do oczyszczacza spalin podłączona na rozgałęzieniu, a w drugą stronę do gaźnika :mrgreen: Kurczę podbił bym do Ciebie, ale mój rzęch jeszcze nie działa, może porób foty :D Bo tych rurek sporo jest, aczkolwiek silnik dość znam i może coś wymyślę Btw., mogę wiedzieć ile masz lat??? Kobiet się nie pyta, no ale chyba możesz zrobić wyjątek :mrgreen:
Wszystko to co chłopaki napisali może być powodem tych problemów Twojego skutera.Jednak po Twoiej ostatniej wypowiedzi przychylił bym się do podejrzeń tego znajomego.Cewka się może nie przepaliła ale może się przegrzewać.Wtedy mamy koniec jazdy.Jednak trudno rozwiązać każdy problem tylko z opisu.
Vezyr napisał:
Romet Retro z tego co wiem to 4T, a z baku przezroczysta rurka to chyba podciśnienie idzie, u mnie jest do oczyszczacza spalin podłączona na rozgałęzieniu, a w drugą stronę do gaźnika :mrgreen: Kurczę podbił bym do Ciebie, ale mój rzęch jeszcze nie działa, może porób foty :D Bo tych rurek sporo jest, aczkolwiek silnik dość znam i może coś wymyślę Btw., mogę wiedzieć ile masz lat??? Kobiet się nie pyta, no ale chyba możesz zrobić wyjątek :mrgreen:
Vezyr - jeśli będziesz wiedział, że ta pani ma tyle lat ile Ty chcesz, to Ty pojedziesz tam rowerem.Ale ja wiem że masz na tyle kondycji.
Na Saską Kępę mam jakieś 20 kilosów- godzina rowerem, jeździłem dalej :D Nie no wiem że to tak zabrzmiało, aczkolwiek pisząc tamtego posta o tym nie myślałem :twisted: A rower mi nie działa, więc nie ma opcji 8)
20 kilosów to byś śmignął rowerkiem(dla Ciebie to luzik). Na wesoło też trzeba coś napisać(to był żarcik).