Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem Rometa Ogar 202 Fi z 2019 w wersji z wtryskiem paliwa. Jeżdżę nim stosunkowo niedługo (niecały miesiąc) i mam przejechane ok. 140 km. Niestety zauważyłem, że motorower słabnie na wzniesieniach, a także nie osiąga “zawrotnych” prędkości. Wspomnę jeszcze, że motorower fabrycznie zablokowany jest do 45 km/h. Nie chodzi mi o to, aby zrobić z pięćdziesiątki ścigacza, ale bardziej o to by podbić jego osiągi do 60 km/h. W związku z tym chcę dowiedzieć się czy jest to możliwe. Z góry uświadamiam,że nie interesuje mnie zmiana silnika ani jego modyfikacja. Słyszałem natomiast o blokadzie w module zapłonowym, która podobno w dużym stopniu zaniża osiągi.
Witam
Mam taki sam problem, i nie mogę nic znaleźć na ten temat. Czy próbowałeś wymianę tego modułu?
Czy może ktoś wie jak poprawić osiągi Ogarka 202 fi?
Witam!
Temat aktualny?
Witam. Ktoś próbował odblokowywać tego Ogarka 202 Fi? Bo też mam problem z tymi blokadami w tym modelu ze wtryskiem. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
Witam.W Ogarze 202 Fi wystarczy tylko założyć odblokowany moduł zapłonowy,ponieważ nie ma innych blokad w starszej wersji była blokada na gaźniku.
Witam serdecznie, miałem taki problem. I powiem tak sam moduł zapłonowy nic nie pomoże ani zmiana cylindra. Ogólnie najlepiej pojechać do serwisu rometa bądź sklepu gdzie go kupowaliscie i tam zmienia wam plan modułu czy jakoś tak to się nazywało koszt około 300-400 zł. Ja mając tego ogarka najpierw zmieniłem cylinder na 72 i z 43 zaczął jechać 45 potem napęd i cofal się w czasie z prędkością 48 kmh. Moduł odblokowany kupiłem za 35 zł nic to nie dało. Dopiero jak pojechałem do serwisu odblokowaniu Mo go i jechał 80 kmh. Zapłaciłem 350 zł
Witam, w moim ogarze wystarczyło zmienić moduł zapłonowy na odblokowany.Na zablokowanym jedzie max 50 km/h i 8 tys. obr.
a na odblokowanym 60 km/h - 70 km/h.
Ja kupiłem taki moduł i kręci ponad 11 tys : https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonowy-odblokowany-inca-tuning-dc-4-piny-7798376356?snapshot=MjAyMC0wOS0wN1QxMzowNjo0OC4xNjBaO2J1eWVyOzI2YmFkYjI3ZDAzYjgwNjA1YmExZTZiMDdjOTA2OTczYTgzZjc2ZjlhMjYzZTA5NTQ5NWE3ZGJhNjRhNjg2YjQ%3D . Na YouTube jest filmik jakie są blokady ja go znalazłem jak wpisałem ogar 202 fi trwa niecałe 3 min
Mam identyczny moduł od ponad roku.
Panowie moduł nic tu nie da, trzeba zmienić mapę wtrysków a to można zrobić albo w serwisie rometa albo kupując ecu ze zmienionymi mapami. Jest to zasługa EURO 4. Wiem, że dellorto produkuje odblokowane ecu ale do jakich silników to nie mam pojęcia.
Tylko znając pazerność to ten moduł kosztuje więcej niż stary typ plus nowy gaźnik i wszystko co z tym związane aby być bez normy 4 .
Ja będę próbował robić jak gość na filmiku co wcześniej wstawiłem , moduł jest zębatka z przodu 16 dałem teraz wymiana gaźnika na zwykły nie elektroniczny i zobaczymy co będzie , jak zrobię dam znać
Ja też doszedłem do wniosku że sensu wymiany modułu nie widzę bo wywalenie 500 zł w błoto nijak się ma , więc nowy gaźnik starego typu to max 80 zł plus linka niech będzie razem 100 zł nowy odblokowany moduł starego typu to max 80 zł dołóżmy jeszcze cewkę choć myślę że nie potrzeba i nawet 2 stówek nie wydamy i samo się ciśnie aby dołożyćdo zestawu nowy cylinder z głowicą za ok 180 zeta i dalej nie jesteśmy przy samym module to i na jakiś wariator lepszy by wystarczyło .
Jeśli chodzi o tunnig ogara (na gaźniku elektronicznym) to nie trzeba wymieniać gaźnika na ,gaźnik starego typu". Wystarczy zmienić moduł zapłonowy na odblokowany i założyć 72cc oraz zmienić zębatkę tylną ( moja ma 56 zębów) na mniejszą.
berthold61 W silniku 139fmb nie ma wariatora.
Mowa była o 139Qmb , musiałbym w papiery zerknąć ale Chińskie skuterki mają 139QMB , ale wariator to sprawa drugorzędna czy tam inne zębatki ważniejsze aby pokonać wroga czyli euro4 nie za pomocą modułu za pół tysiaka tylko jak już to wg starej szkoły bez normy a w zamian mamy tuningowany porządny motorek i w kieszonce zostanie na zgrzewkę piwa .
berthold61 Mógłbyś podać link do tego modułu za 500zł?
Nie jest to do końca 500 ale przesyłka itp https://allegro.pl/oferta/odblokowany-modul-sterownik-ecu-barton-falcon-4t-9632853146
berthold61 Ten moduł nie pasuje do ogara 202 Fi(ogar ma moduł ECU na 8 pin), gdyż to jest moduł do silnika 139Qmb,a nie do 139fmb.