Romet 787 z zatartym tlokiem - z czym to jesc?

Siema.
Znalazlem oferte 7 letniego rometa 787 z przebiegiem 3 tys km przerobionego na 70cm z jak to okreslil sprzedajacy zatartym tlokiem.
Czy w tym skuterze wystepowaly tylko silniki 2t czy tez 4t?
Z mechanika jestem raczej obeznany i sie nie boje grzebac wiec sam bym chcial ewentualnie odratowac ten skuter ale szczerze nigdy przy takich sprzetach nie robilem. Co bym musial na pewno wymienic? Rozumiem ze tlok z cylindrem.
W takich skuterach sa jakies suszczelki pod cylindrem czy jak to wyglada? Cos jeszcze by prawdopodowbnie doszlo? Jakis wal, lozyska, cos?

Dodatkowo pewnie wypadalo by zajzec do sprzegla, paska filtrow itd.
Jesli ktos jest na bierzaco z czesciami to prosil bym o podanie jakichs sensownych jakosciowo marek czesci do naprawy i przygotowania do sezonu tego skuterka, najlepiej do powrotu do 50cm. Oraz cene na jakie powinienem sie przygotowac.

Ma to byc pierwszy skuter na ktorym mamy ogarnac jazde i moze po sezonie przesiasc sie na 125cm lub zostanie w domu dla dziewczyny.
Wydaje mi sie ze to jest taki wiekszy skuter i zalezy mi na tym. Jesli sie myle to niech mnie ktos poprawi bo przymierzalem sie do routera xl50 czy cos takiego (stal w tesco) i okazal sie zamaly ze wzgledu na moj wzrost ponad 190cm. Po prostu po postawieniu nogi na podloge skutera haczylem kolanem o kierownice i musial bym jezdzic z ugietymi do tylu nogami co wyklucza postawienie nog na podlodze przez pasazera i wygodna jazde.

Były 2t i 4t.Wystarczy gore wymienić,jak na 7lat coś przebieg mi nie halo,zmieścić się zmieścisz w miarę wygodnie.
http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-tec-hq-50cc-bez-glowicy,pZ039019.bhtml

Ok cylinder 220 to tragedii nie ma. Zastanawiam sie tylko czy warto sie w to w ogole bawic. Taki sam skuter z tego samego rocznika opisany jako caly sprawny jest 50km dalej za tysiaka wiecej. Teoretycznie opisy jedno a zycie drugie. Moze sie przejade obejzec tego i sie zastanowie.
A takie rzeczy jak opony i sprzeglo w jakich cenach sa do tego skutera?
W przebieg nie wierze a ten skuter wiezialem wczesniej za 1300 z jedynym mankamentem ktorym byl pekniety daszek nad licznikiem. Teraz ma zatarty tlok i zlamane listerko chociaz o lusterku nie mam peenosci czy nie bylo tego wczesniej tez. Generalnie chodzi o to ze podejzewam ze przebieg jest krecony bo nikt by nie kupowal skutera zeby robic 500km rocznie a skuter moze byc skatowany i ja naprawie silnik a sie okaze ze wydech jest jeszcze zatkany, linka predkosciomierza urwana i cala elektryka spalona.
Wiadomo kupno zepsutego uzywanego sprzetu to jak kupno kota w worku ale moze jakies male porady na co na pewno w tym konkretnym wypadku spojzec i ewentualne koszty ktore moga wyskoczyc?
Skuterek ogarnal bym sobie zima ale jak ma mi wyjsc na czesci 7 stowek a wystarczy dolozyc dwie stowki i kupic w pelni sprawny w ktorym zrobie tylko przeglad to chyba wolal bym w tym czasie porobic cos innego niz grzebac pol zimy przy skuterze ;)

a moze ktos zna ten pojazd i kraza o nim legendy jako mina na kolach?
http://olx.pl/oferta/sprzedam-skuter-romet-787-CID5-ID753rP.html

przy twoich gabarytach bym celował w ,euroboy,eurostar,t-rex,797,gb max coś w tym stylu

Jam napisał:

a moze ktos zna ten pojazd i kraza o nim legendy jako mina na kolach?
http://olx.pl/oferta/sprzedam-skuter-romet-787-CID5-ID753rP.html

Ten 787 wisi już na OLX chyba od paru miesięcy. Cena zaporowo niska. Skoro tylko zatarty tłok, to czemu sam nie wymieni cyl/tłok za 200zł i nie wystawi całego za 1200zł? Może nie tylko sprawa zatarcia w nim siedzi?

Wydawalo mi sie ze ten jest w romiarach wiekszych niz dajmy na to najtanszy router.
Nie chce tez zbyt duzego bo ma to byc pierwszy takie sprzet wiec chce sie na uczyc jezdzic na czyms w miare latwym w prowadzeniu i lekkim ale ma to tez sluzyc dziewczynie a ona ma 165cm wzrostu wiec musi to byc pojazd uniwersalny.
Generalnie ma to sluzyc bardziej przejazdzka niz jezdzeniu, ewentualnie ona bedzie uzywac na dojazd do pracy kilka km przez miasto.

Berg napisał:

Jam napisał:
a moze ktos zna ten pojazd i kraza o nim legendy jako mina na kolach?
http://olx.pl/oferta/sprzedam-skuter-romet-787-CID5-ID753rP.html

Ten 787 wisi już na OLX chyba od paru miesięcy. Cena zaporowo niska. Skoro tylko zatarty tłok, to czemu sam nie wymieni cyl/tłok za 200zł i nie wystawi całego za 1200zł? Może nie tylko sprawa zatarcia w nim siedzi?

wczesniej widzialem go za 1300 i bylo z nim wszystko ok, teraz sie zmienil opis ze zatarty tlok.
moze sie wlasciciel nie chce z nim bawic? postaram sie sprawdzic na miejscu jak najwiecej z kolega obeznanym bardziej w motocyklach (no wlasnie motocyklach a nie skuterach ale moze cos wypatrzy)
dla tego wlasnie pisze z pytaniem co moze wiecej wyskoczyc w takim sprzecie i na jakie jeszcze koszty i wymiany moge sie ewentualnie nastawic..?

zobacz tą apke
http://olx.pl/oferta/aprilia-area-70-atrakcyjna-cena-CID5-ID6N13p.html#a33d057fa3

Poszukaj jednak czegoś nowego. Mniej bólu głowy i kombinowania z tym zaraz potem, a zaoszczędzony na tym czas i pieniądze można o wiele lepiej spożytkować. Taka moja mała rada w tym temacie. Niech będzie chińskie, ale niech będzie... NOWE. :-)
-
A to pierdzikółko z marketu jest wybitnie jednoosobowe. Po prostu siadasz na miejscu dla pasażera i masz już miejsce na swoje kolana i nogi. Wiem, bo podobnego używam na codzień, a bozia wzrostu też mi nie żałowała.
Większy garnek z dedykowaną głowicą i większą dyszą w gaźniku to nie jest jakaś fanaberia maluczkich. Dzisiaj to jest już konieczność, szczególnie jak celujesz w jakąś... dużą budę.
Inaczej, pozostaje ci już tylko 2T i pojemnościowe wariacje na jego temat. Wielu jednak na tym temacie poległo. Sromotnie. :-)

Szczerze aprilla koszmarnie brzydka:) Ten romet wizualnie bardzo mi sie podoba. Tak samo jak barton falcon i junak 601.
Zastanawiam sie teraz na d tym ze wzgledu na cene i teoretycznie nieduza naprawe ktora sam bym mogl wykonac jesli to tylko to.
Zakup planowalem raczej pod koniec zimy ze wzgledu na inny duzy wydatek teraz ale za 5 stowek moglbym go wziac bo z naprawa wyszla by mi i tak polowa ceny takiego samego z tym ze bez usterki.
Tylko wlaneie pisze do was z porada czy to tylko zatarty silnik czy mam sie spodziewac czegos wiecej. Wiem ze spodziewac sie mozna wszystkiego i bedzie wiadomo jak rozbiore go ;)
A jesli chodzi k routera to moze i wystarczylo by sie przesunac ale mi chodzi tez o wspolne przejazdzki we dwojke bez koniecznosci kupowania za chwile drugiego skutera

Powiem ci tak ja kupiłem taki w 4t nie odpalał miał być do regulacji,okazało się że;głowica,garnek,gaźnik,przekładnia,łożyska ramy,instalacja itd to wszystko było do d,,,y dałem 350zł wyszedł 800zł sprzedałem za 1200.a tylko 450 dołożyłem bo robiłem sam i wiele części miałem zachomikowane więc jak się zdecydujesz upewnij się co do sprawności nadwozia i instalacji a silnik używkę kupisz za 250zl z rozbitka i tylko z rozbitka bo z całego będzie zatyrany.

Czyli nawet jak wiecej rzeczy bedzie zajechanych to tak czy siak warto.
Widze ze ogarniety jestes w tych sprawach. Podaj mi jeszcze prosze czesci i zamienniki ktorych warto uzyc z takich rzeczy eksloatacyjnych ktore moze bedzie trzeba zrobic w napedzie typu sprzeglo itd :) Jesli mozesz to najlepiej link jak ten do cylindra do tego konkretnego skutera.

Sprzedajacy twierdzi ze skuter po prostu sie zatarl podczas jazdy. Nagle zaczal zwalniac i mysli ze to mzoe byc wina pompki opleju. Teoria dosycprawdopodobna chociaz nie mam gwarancji ze nie stalo sie to jednak podczas jazdy na kole po pol godziny palenia gumy.

Co masz na mysli o sprawnosc nadwozia? Luzy w kierownicy i zawieszeniu, tlumienie amortyzatorow i cos jeszcze? co do elektryki moze byc problem bo niby akumulator padl po miesiacu stania w garazu. To tez ma sens ale rownie dobrze moze byc po prostu na wykonczeniu ( po 7 latach nie bylo by to jakos specjalnie dziwne). Tak co do czesci z allegro to warto tam w ogole zagladac w razie co, ewentualnie wystrzegajac sie najtanszych czy odpuscicc sobie bo raczej sa tam same badziewia i tylko na tym mielochu szukac?

Jutro jade ogladac ten sprzet i zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Części z allegro nie są be tylko dla mądrych ludzi można kupić standardy do chinola delikatnie dotrzeć i też polata 10tyś km a zrobisz to tanim kosztem a co do nadwozia to tak jak napisałeś i czy rama nie była spawana.Podałem ci link do mielocha ale jest mnóstwo dobrych sklepów co do linków nie ma problemu tylko tak na ślepo co trzeba a co by można wymienić to próżna robota jak kupisz i zweryfikujesz co do wymiany to poszukamy:)

Jam napisał:

...Co masz na mysli o sprawnosc nadwozia? Luzy w kierownicy...

Jak będą walnięte łożyska w główce ramy, to masz wydatek w granicach ~250 zł od ręki. Samemu raczej tego nie zrobisz porządnie bez śrub ściskających. Sprawdź czy kierownica nie ma luzów albo czy nie zacina się, bo to będzie oznaczać robotę przy główce.

Jutro jade ogladac ten sprzet i zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Ale nie jedź sam. Weź ze sobą osobę która się na tym zna. Są też ludzie którzy za małą opłatą zrobią Ci na miejscu w miarę dokładny przegląd co to jest warte, i będziesz wiedział czy topić kasę czy nie.

Z ta rama to okaze sie pewnie dopiero jak bede mial skuter w domu i pozdejmuje plastiki bo tak to za duzo pewnie nie zobacze.
Jade z kolega motocyklista. NIe jest jakims specjalista od skuterow ale z wyksztalcenia mechanik no i moze cos tam razem wypatrzymy dodatkoo :)

Pompa oleju to jakie koszty? Czesto sie zdazaja ustareki i jak sie ewentualnie ich ustrzec i sprawdzic czy pompka dziala?

zaraz sie psuje,zapycha jak leja bebeluha tania jest,mam syma z 96r i jakoś si nie zepsuła ale ktoś poprzedniemu właścicielowi wmówił ten stereotyp i odłączył.

Jam napisał:

...Pompa oleju to jakie koszty?

Zależy z jakim silnikiem jest ten 787. Jak 2-suw to jakieś 50 zł. Jak 4-suw to kilkanaście zł tylko że wymiana bardziej upierdliwa.

To jest 2 suw ale 5 dyszek to nie koniec swiata. Smieszne sa te ceny czesci :) a jak sprawdzic czy to dziala? I czy dziala dobrze?

Ogolnie po takim zatarciu jesli gosc mowi ze kopka mozna kopac ale nie odpala (czyli wynika z tego ze sie tlok nie zablokowal na stale) silnik powinien odpalic jak mu sie doleje oleju do paliwa czy raczej kompresja poszla w las i nie ma szans?

Jeszcze pytanie eksploatacyjne. Jaki w takim razie olej lac i w razie rezygnacji z pompki to w jakich proporcjach podczas docierania i w jakich pozniej? Trzeba to jakos dokladnie mieszac w karnistrze czy wystarczy dolac wprost do zbiornika i powinno sie samo rozmieszac?
Mam jakies wspomnieniez czasow prlu jak ktos wlewal benzyne z olejem do karnistra i trzasl nim jakby ataku padaczki dostal przy dystrybutorze. To byla przesada w wykonaniu tankujacego czy odpowiedni sposob robienia tego? Jesli tak wlasnie trzeba mieszac ten olej to pompka szybko bedzie uruchomiona ;)

Swoja droga ta pompa jest elektryczna czy na jakiej zasadzie to dziala?

pompa jest mechaniczna, napędzana przekładnią spod magneta (w 2T).
Nowoczesne oleje bardzo dobrze rozpuszczają sie w paliwie wiec w zasadzie możnapo zatankowaniu po prostu dolać do zbiornika i po minucie będzie w zasadzie wymieszany i rozpuszczony w całej objętości.
Ja dmucham na zimne i tankuje jak wiem że min te 4 litry wleje. Wtedy najpierw wlewam dawkę oliwy dla 4 litrów, dolewam paliwa co doskonale miesza olej z paliwem i uzupełniam olej do tej ilości paliwa co wałem ponad 4 litry.
Proporcje niestety nie są stałe - dla różnych olejów i /lub różnych cylindrów producenci różnie podają - od 1:25 do 1:50 (przez 1:40 i 1:33).
Takie miąchanie kanistrem jest dobre jak sie leje mixol do benzyny. Przy lepszych olejach w zasadzie dzieje sie to mieszanie błyskawicznie