Renowacja wydechu sportowego - krok po kroku.

Witam, postanowiłem napisać artykuł jak przywrócić dawny blask naszemu sportowemu wydechowi w skuterze. Potrzebujemy: -benzynę ekstrakcyjną -papier ścierny na płótnie ~220 -szmatka -wiertarka z kółkiem do szlifowania(opcjonalnie) Mój nie wyglądał zbyt ciekawie, dlatego postanowiłem to zmienić. Oto zdjęcia przed renowacją: Na początek musimy zdjąć wydech, umyć wydech wodą z błota itp, potem oczyścić benzyną ekstrakcyjną z oleju, nagarów itp. Następnie szykujemy papier ścierny ~220 na płótnie, wycinamy kółko do zamocowania do wiertarki. Zakładamy na wiertarkę i szlifujemy dokładnie. Po jakimś czasie mamy pierwsze efekty. Następnie myjemy wydech bieżącą wodą i zakładamy do skutera. Wydech możemy pomalować lakierem bezbarwnym. Ja tego nie robiłem. Za kilka złotych możemy mieć dużo ładniejszy wydech! Potem pozostaje nam tylko cieszyć się z nowego wyglądu wydechu! Enjoy! :mrgreen:

Przydatny artykuł :wink:

zrobiłem podobnie, a moim największym błędem było to że go nie polakierowałem :stuck_out_tongue: szkoda Tłumika, naprawdę mówię wam lepiej pomalować bezbarwnym sprayem … (oczywiście do tłumików !! nie kupować zwykłego bo się “spali”- tłumik z czarnieje :frowning: )

A jak się nie ochroni czymś, to wiadomo, że jeszcze szybciej załapię rdzę :mrgreen:

Marzeniem by było teraz oddać tak odpicowany wydech do galwanizacji :wink:

ja bym jeszcze po 220 przejechał ręcznie jakimś 400-600. Żeby nie było rysek. A jak ktoś chcę się bawić, to potem polerka 1000 :->


ps. Jasiu, odkurz skuta :lol:

ha ja zrobilem tak samo ale z kickiem xDD po pierwszym deszczu zrobil się brazowy od rdzy ;]

Wiem, że znów zardzewieje, ale niedługo pomaluje sprayem :stuck_out_tongue: Więc lajcik. Proponuję przykleić :smiley:

jacob555 napisał:

ps. Jasiu, odkurz skuta :lol:

CIiii! :evil: Teraz tuning :smiley:

Ja robię tak ze swoim seryjnym bo cały zardzewiały.
Obciąłem kawałem końcówki wydechu, teraz lepiej chodzi.

A nie lepiej wydech wyczyścić i położyć na nim chrom? :mrgreen: albo od razu kupić wydech w chromie i nie ma takich problemów :stuck_out_tongue:

Ale przez takie szlifowanie tylko wydech się robi cienszy. I metal zostaje bez ochrony i szybko znowu zardzewieje. Lepiej go wyczyścić i od razu pomalowac czarna farba do temp. 650*C. Pzdr

Chrom za drogi.
sousik, wiem, zrobię tak, ale akurat nie miałem spreya :stuck_out_tongue:

:stuck_out_tongue: Nom. A powiedzcie mi, można jakoś zaradzić gdy chrom się przepala. Bo mam tłumiczek, i kolanko już się przepaliło.
Czekam na jakieś sugestie.

Kolanko zawsze się przepali nawet na chromie

A można cos zaradzić ;>?

Jakos ja tak wydech odnowilem jak on i do tego zrobilem polerke i juz jezdze poł roku i nie rdzewieje

sousik napisał:

A można cos zaradzić ;>?



hah nie katuj tak :D :D
wg mnie się nie da ... tak ma być

nie idzie zaradzic temu poniewaz na kolanku wystepuja maxymalne temperatury, co dobrowadza do przegrzania chromu a w niektorych przypadkach kiedy chrom jest źle “nalozony” dochodzi do jego zejscia, zreszta kto patrzy na kolanko, wazne ze pucha rezonansowa się swieci jak psu jajca ^^ :mrgreen:

Mi się nawet podoba przepalone kolanko wydechu :sunglasses:

tam jakis ziomek kilka up napisal ze najlepiej pomalowac go od razu na czarno ale wtedy będzie brzydko wyglądał :frowning: ja bym wolal ze szlifowac tak jak ty jasiu i lakierem bezbarwnym np motip do 650 stopni i czy bym mial spokoj przez np nastepny sezon? i czy by wydech na tym nie ucierpial? i jakbym robil tylko lakierem bezbarwnym to bym nie musial bawic się z opalarka tak jak w przypadku czarnej farbył i jak pozniej o taki wydech dbac? bo slyszalem ze trzeb go jakims olejem nasaczac po przez pedzel ale jakimś proszę o pomoc

nieważne jakim lakierem robisz czy bezbarwny czy taki opalaraka zalecana. Co do oleju to prawda smarowanie bo bo kontakcie z woda lub od czasu do czsu zapobiega rdzy

no a jakbym mial pochromowany wydech to tez bym musial tym olejem cos robic? czy nic bym nie musial robiocj kaby mial pochrmowany?