Zaczynam kompletować części do remontu mojej Vitalki,zastanawiam się nad kitem 70cm,co oprócz cylindra i łożysk wału jeszcze wymienić?
1.Brać cylek żeliwny czy nicasilowy?
2.Wymieniać wał?
3.Jaki tłumik?
4.Seryjny gaźnik zostawić?
Zaczynam kompletować części do remontu mojej Vitalki,zastanawiam się nad kitem 70cm,co oprócz cylindra i łożysk wału jeszcze wymienić?
1.Brać cylek żeliwny czy nicasilowy?
2.Wymieniać wał?
3.Jaki tłumik?
4.Seryjny gaźnik zostawić?
1. To zależy od ciebie. Żeliwny to wiadomo, pojeździsz, potem zrobisz szlif najwyżej i jeździsz dalej, a nicasila to będziesz musiał wymienić, bo tulejować się nie opłaca. Zależy też jakiej firmy cylinder bierzesz. Osobiście wybrałbym nicasila, bo w sumie tak często tego remontu nie robisz, więc można troszkę moim zdaniem w moto zainwestować.
2. Zależy jakiego poziomu bierzesz cylinder, jak sporta 70, to wymiana łożysk na wale wystarczy.
3. Na pewno nie żadnego chinola. To również zależy od tego jaki wybierz cylinder, bo są 70tki i 70tki.
4. Jeśli wrzucasz cyl 70 + tłumik, to wypadało by wsadzić większy gaźnik, bo wątpię, żeby seryjny wystarczył.
EDIT: W sumie J23 ma racje, wogóle zapomniałem o tym, że masz ponad 30k najechane. W takim razie wał wypada wymienić.
Ale łożyska wału wziąłbym SKF.
Moja propozycja.
Cylinder:
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-cylinder-70cm-malossi-sport-kymco-sf10-glowica-p-214-1.html?cPath=13969_13975_13998&sessID=d876b1521c04077a4130856dc117873d
Wał:
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-korbowy-racing-standard-hqkymco-silniki-horyzontalne-p-189-1.html?cPath=13969_13975_13998&sessID=d876b1521c04077a4130856dc117873d
Łożyska:
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-lozyska-walu-uszczelniacze-naraku-hdquality-kymco-sf10-horizontal-p-183-1.html?cPath=13969_13975_13998&sessID=d876b1521c04077a4130856dc117873d
Wydech:
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-wydech-sportowy-tecnigas-nextr-kymcosym-p-102-1.html?cPath=13969_13975_14000&sessID=d876b1521c04077a4130856dc117873d
Zestaw drogi, ale sprawdzony. Po takim przebiegu wymiana wału konieczna. Wydech najlepiej zamontować po dotarciu cylindra. Gaźnik też można wymienić, ale to dopiero z nowym wydechem. Do obecnego gaźnika większa dysza.
Ceny wysokie. Jednak nie polecam półśrodków, bo się zemści. Współpracuję hurtowo z R.P., więc jeżeli będziesz zainteresowany częściami od nich, to sprawdzę jaki mógłbym załatwić upust.
Mam tego Tecnigasa w swojej Vitalce i nie polecam ze względu na głośną pracę, mocy dodaje ale przy dłuższej jeździe irytuje.
Jeśli już linki to poproszę z allegro bo będę brał na raty wszystko,a tylko tam mogę. Dobre firmy podzespołów mnie interesują :) Ja bym się skłaniał ku zostawieniu seryjnego gaźnika,ewentualnie przełożenia wymienić,nie chcę też żeby to paliło 5l/100km.
Ja bym zostawił 50 cm3 ale dobrej marki. Wysokie spalanie przy codziennej jeździe potrafi zabić nawet największą radość z jazdy.
Jeśli jest możliwość zmiany na 70cm to chyba nie ma co zostawać przy 50cm,nadmiar mocy nigdy nie zaszkodzi,najwyżej będę lżej manetkę odkręcał :)
Myślałem nad tymi częściami:
http://allegro.pl/cylinder-kit-malossi-sport-70cc-kymco-ac-promocja-i3035046488.html
http://allegro.pl/cylinder-kit-airsal-sport-70cc-kymco-ac-dink-yup-i3099791027.html
http://allegro.pl/wal-korbowy-top-racing-std-kymco-sym-promocja-i3048411492.html
Ewentualnie taki kit 50cm:
http://allegro.pl/cylinder-kit-airsal-sport-50cc-kymco-ac-dink-yup-i3081008640.html
O takim tłumiku myślałem:
http://www.scooterkingz.pl/wydech-leovince-handmade-gp-9?marka=kymco&model=vitality-50-2t
lepiej kup malossi lepszy od Airsal no i wal NG
Jak masz wystarczająco kasy, to bierz malossiego, ale airsal też jest bardzo dobry. Oczywiście mówię o 70, bo moim zdaniem nie ma sensu brać 50. Jeśli jednak możesz sobie pozwolić to bierz malossi.
Wał dobry.
A czy jest sens zmieniać na 70cm i sportowy tłumik bez zmiany gaźnika?
jak dla mnie tak
ostatecznie dasz dysze np z 0,85 na 0,88 to taki przyklad spalanie nie zwaryjuje a osiagi polepsza sie
Ale Hugo => powiedz mi czy robisz remont, bo coś jest nie tak czy tylko dlatego, że licznik pokazał trójkę z przodu?
HugoBoss napisał:
A czy jest sens zmieniać na 70cm i sportowy tłumik bez zmiany gaźnika?
gdybym ja robił remont to zamiast cylindra 70 kupiłbym sportową 50 i do tego gaźnik 17.5 bo gaźnik dodaje sporo mocy
Lukario napisał:
HugoBoss napisał:
A czy jest sens zmieniać na 70cm i sportowy tłumik bez zmiany gaźnika?gdybym ja robił remont to zamiast cylindra 70 kupiłbym sportową 50 i do tego gaźnik 17.5 bo gaźnik dodaje sporo mocy
I wtedy spalanie by wzrosło a słabszy by był od 70tki na seryjnym gaźniku.
swiete slowa jak nigdy :)
Kisiu robię remont bo ledwo 40km/h wyciąga.
O ile może wzrosnąć spalanie przy zmianie z 50cm na 70cm i wymianie na sportowy tłumik,ale na seryjnym gaźniku?
tyle co nic czyli max 10-15%
ps.jestes pewien ze te 40km/h to problem zuzycia cylka ?
stawiam jak juz ze max tlok i pierscienie pasek raczej odpada ale dla zasady sprawdz jak wchodzi wysoko(przod) i nisko (tyl)a zanim bedziesz kupowal cos zmierz sprezanie zeby sie upewnic ze to wina cylinder tlok pierscienie uszczelniacz- na moj gust wymiana tloka i pierscieni starczy ewentualnie uszczelniaczy
Pasek był zmieniany chyba coś przy przebiegu 17000km,wydaje mi się że to wina cylindra będzie. Zresztą i tak przy takim przebiegu to już łożyska są do wymiany,a jak rozbierać silnik to wymienić co nie co.
znam jednego z pierwszych qwantumow (jezdzacy gornik) na dzien dzisiejszy 65 tys bez wymiany zestawu tlok cylek lozyska
zmienil tylko uszczelniacze i dalej osiagi fabryczne tak bybajmniej twierdzie ten czlowiek-jest po 50 tce i chyba nie ma powodu gadac bzdur choc z drugiej strony wydaje mi sie to troche niewiarygodne z tym ze przebieg choc go widzalem (w 4t jeszcze bym dal temu wiare ale to 2t,wiec nie wiem co o tym myslec)-w zwiazku z tym przebiegiem troche jestem zaskoczony ze igelki na tloku nie brzecza lozyska dobrze kreca (bez trzaskow szumow itp dlatego tak to opisalem
z drugiej strony caly czas laje najlepsze oleje do motocykli,motorowerow moze na dluga mete warto stosowac takie wydatki