Regulacje- temat zbiorczy

Założyłem ten temat ponieważ od jakiegoś czasu na forum pojawia się sporo tematów o regulacjach. Tu piszcie wasze problemy z regulacją napędu czy gaźnika.

Od dziś wszystkie nowe tematy na temat regulacji będą kasowane.

No to ja zaczene :wink: Wario hebo ng rolki 4.8g i z seryjnym sprzeglem bez wymiany sprezynek i sprezyny do 30 mam mula potem wskakuje na wysokie obroty i leci tak do v-maxa. Mam jeszcze sprzeglo top racing z zoltymi sprezynkami ale jak zamontowalem to nawet nie chcial ruszyc sprzeglo nie lapalo… Jakie sprezynki i dociskowałi zostawic te rolki ?

Spróbuj dac rolki 4g, to twoje sprzeglo ma regulacje naciągu sprężynek?? Jesli tak to naciągnij te zółte na maxa i zobacz co się będzie działo jak jeszcze będzie muł to kup hebo niebieskie i czerwone i pobaw się tym naciągiem. Centralna tr + 15 powinna byc dobra.

siwy zapomniałem dodac mam jeszcze tłumik giannelli nrx… A nie wiem czy ma regulacje twardosci mam top racing sprzeglo z s&d za 130zl to pewnie nie ma… sa tam co prawd jakieś śruby imbusowe… Ae wydaje mi się ze sa za twrde i nie lapia…

[ Dodano: 27-04-2009, 20:18 ]
Jest inna sprawa :wink: sciagnelem sportowy tłumik i zalozylem seryjny zablkowany… Jak jest zimny ciagnie od dolo do 60 az milutko ale pozniej trraci troszkę mocy… Chcialbym go podregulowac do stuntu :wink: na razie mam to co wyzej tam napisalem ale pod seryjny tłumik :wink:

Od pewne czasu próbuje uporać się z kosiarką brata. Sprzęt dość długo stał (jakiś rok), po wymianie cylindra nie szło dojść do ładu z wyregulowaniem i brat zaprzestał prób “zrobienia” go. Mianowicie zacząłem od wymiany zimeringów na wale które wydawały się być w złym stanie. Dziś wszystko poskładałem i niestety silnik dziwnie pracuje. Mianowicie bardzo ciężko jest go odpalić na zimnym (trzeba kopać około 5 minut dodatkowo “zalewając” go co jakiś czas przez odkręcenie na max-a manetki bo inaczej nie ma możliwość odpalenia). W momencie gdy silnik jest już delikatnie ciepły problem odpalenia znika lecz zostają inne… Jak już wcześniej wspominałem nie pracuje on równo, bieg jałowy jest zupełnie nie stabilny, nie schodzi poprawnie z obrotów. Dodatkowo mam wrażenie że za szybko chwyta on dość dużą temperature, lecz do tego nie jestem przekonany ponieważ sam mam małą styczność z silnikami AC, porównuje to raczej do dwusuowych silników stosowanych w crossach, lecz wiadomo że są one chłodzone cieczą. Jestem przekonany że będzie to związane z gaźnikiem, lecz pozostawiam to dyskusji.

Zestrojenie skutera:
- cylinder Malossi 70 cm3
- wariator Polini
- tłumik LeoVince “S”
- stożkowy filtr powietrza Polini z obudową
- aktualnie w gaźniku dysza 90

Pozdrawiam oraz z góry dziękuje za pomoc

Porządna regulacja gaźnika się kłania :). Pokombinuj z różnymi dyszami i ustawieniami. Śróba obrotów i mieszanki powinna być +/- wykręcona o 2 obroty. to oczywiscie teoria, ale na odpowiedniej dyszy zwykle się sprawdza :). Jeśli szybko się grzeje to na 99% zła regulacja.

Witam,
nie mam doświadczenia w regulacji napędu, a los postawił mnie przed możliwością zamontowania Hebo NG. Jak wiadomo, seryjne wario ma rolki 6,3g 19x15,5, natomiast NG wymaga rolek 17x12. Nie posiadam do niego żadnej sprężyny, dlatego liczę na to, że pójdzie na seryjnej spr. centralnej. Czy bylibyście w stanie ocenić jakie rolki powinienem kupić (chociażby mniej więcej) zakładając Hebo? Chciałbym po prostu uniknąć kupowania kilku niepotrzebnych zestawów rolek (testowe ciężko dostać). Dodam, że Aprilia jest seryjna, ma jedynie wydech Metrakit Hand Made (i nie jest też lekka - ze mną na pokładzie waży jakieś 180 kg).
Pozdrawiam i z góry dzięki

Witam posiadam Piaggio nrg wszystko seryjne tylko tłumik stage6 . Moje pytanie jakie rolki (waga) była by najlepsza ??? Wiem że powiecie że tego nie da się powiedzieć na odległość ale proszę o sensowne odpowiedzi. Czy może wie ktoś jakie rolki są w zestawie z tłumikiem czy coś ??? Jaka waga była by najlepsza ??
Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam :slight_smile:



pomoże ktoś ???

a wiec
Wario Hebo Ng
zalozone rolki 4.1g sprezyna niebieska top racing 30% sprezynki niebieskie heo
wydech s6 pro replica

sqt
cpi aragon 2007

-Hebo NG 4.9g rolki
-Sprzeglo Top Racing zolte sprezynki i czerwona dociskowa
-Giannelli NRX
Na seryjnym zablokowanym tłumiku super mi idzie… Ale jak giannelli założę to mi muli do 50i do 70 tylko idzie… Jakie rolki,sprezynki,dociskowa zeby do stuntu wyregulować?? A i mam seryjny gaźnik z dysza i filtrem seria… Moze kupić jakas wieksza dysze do tego i stozek jakis ?
P.S. Chce go pod stunt wyregulować

Pod stunt powiadasz… a więc pasowało by lekko większą dyszę tak o 10 jednostek nie więcej :!: lekkie rolki (bez przesady) twarde sprężynki sprzęgła i twardą seryjną (też bez przesady) + dobra regulacja czyli tymi rolkami sprężynkami itd. i będzie dobrze…

Pomocy
Wario Hebo NG rolki 4.1 sprężynę zielona topm racing 15% sprezynki niebieskie hebo
mula przy starcie pozniej lapie i do 50 ciagnie pozniej koniec bralkkuje mocy

Siema! mam problem z końcowa regulacja. Mam taki set up:
Polini Sport 70
gaźnik dellorto 19
multiwar
wydech tunex
malossi fly
I właśnie co teraz założyć? jaka sprężynę, sprężynki, rolki i jaka dysze, do mam w domu stożek i dysze 90.
Weźcie pomóżcie bo nie mam czasu na zabawy w stylu prób i błędów.
Bardzo byłbym wdzięczny :mrgreen:
dysponuje 2 sprężynami tp 22% i ta niebieska najtwardsza: niebieskimi Hebo sprężynkami i dysza 90 pod stozek
No i do tego jakie rolki bo już mi się roztopiły…

[ Dodano: 09-05-2009, 09:27 ]
dzisiaj założyłem sprężynki Hebo niebieskie i sprężynę top racing czerwona 22%. jak jechałem to strasznie wył, prawie w ogóle nie przyspieszał. Co to może znaczyć
?

[ Dodano: 10-05-2009, 13:52 ]
dzisiaj założyłem sprężynki Hebo niebieskie i sprężynę top racing czerwona 22%. jak jechałem to strasznie wył, prawie w ogóle nie przyspieszał. Co to może znaczyć

[ Dodano: 10-05-2009, 13:53 ]
pomoże ktosą

ciezsze rolki musisz dac jak dałęs mocniejszo sprężne :slight_smile:

wielkie dzięki rekord, właśnie tak myślałem, kupie 3 rodzaje gramatury i się coś dobierze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: od 5,5 do 7,5 postawiłbym ci browca ale chyba nie ma już tej możliwości…

spoko ja tez się mecze z reglacjo swojego :slight_smile: teraz

Witam
posiadam takowy setup:
cylek Stage6 Sport Pro 70cc
wydech Yasuni R
dysza 80ka
sprężyna Top Racing +30%

i teraz mój problem mam 2 filtry (seria i stożek) do dyspozycji więc jestem otwarty na wszystkie kwestie:)
Zakładam seryjny filtr i skuter do 10 km ma dużo mocy ale nie zdąża nawet dobrze ruszyć i zwalnia daje manetkę do końca i wtedy charczy mi do 25 km/h i zaczyna znowu się rozpędzać nie wiem do ilu.
Za to jak zakładam filtr stożkowy na początku ma muła a potem lepiej i znowu gorzej :stuck_out_tongue:
Powiedzcie mi co mam zrobić? :573:

Radziłbym założyć stożek, sprawdźić szczelność i wyregulować gaźnik. A poza tym to wydaje mi się że dysza z leksza przy mała :stuck_out_tongue:

Dysze zmieńiłem z 47,5 na 80ke to mało xD

[ Dodano: 15-05-2009, 20:16 ]
A to nie jest wina rolek w skuterze? Bo mam seryjny wariator bez blokady, a rolki są lekko stare 4 lata mają :shock: ?

Mój problem jest taki że skuter normalnie jeździł a gdy mi wujek (specjalista na temat gaźników) zrobił mi “tuning czy porting” gaźnika i na dyszy 89 nie chciał ruszać a śrubka od powietrza nas maxa wkręcona czym badziej wykręcona tym gorzej … wsadziłem dysze 75 i śrubka na maxa wkręcona i po tym"portingu" ma super przyspieszenie do 60 km/h a potem muł v-max teraz wynosi 75 a przed tym 'portingiem 85 km/h realne ale z mułami . Co mam teraz robić żeby poprawić v-max ???


PoZdRo.