Skuter Yamaha Neos 2t bardzo kopci i nie wiem czy przyczyną jest olej do mieszanki (orlen 2t) czy może regulacja dozownika będzie potrzebna.Rozebrałem plastiki i nie wiem czy jest tam w ogóle regulacja.Skuter posiadam od niedawna a wcześniej miałem 4t Coliber więc jak ktoś ma pomysł to proszę o pomoc
Mam skuter 2T od 3 lat i wiem ze strasznie jak mowisz kopci. To raczej normalne ze duzo dymi, bo to jest 2T. Jak ja mam sportowy tlumik, co poz niego jest ochlapane olejem. powiem jak jest w moim przypadku... Od manetki idzie jedna linka gdzie potem sie rozgalezia w 2. Jedna idzie prosto do gaznika, druga w miejsce pod bakiem oleju ( u mnie to bylo kolo wiatraczka po prawdej stronbie skutera). i tam powinienes szukac jakiejs srubki lub czegos podobnego. Jednak nie przesadzaj z dawką, bo zatrzec skuter mozesz. A takiego neosa to by bylo szkooooda :D
Ten orlenowski 2t za 10 pln tak raczej kopci.
Ja wiem?Kolega ten z Orlena leje (za 12zł :D ) i nie kopci poza lekkim dymem normalnym dla 2T.Ile ma nabity skuterek?
Ja sobie zdaję sprawę z tego , że 2t kopci ale za mną jest niebiesko i wydaje mi się , że bardziej niż powinno , ale jak wyjeżdżę ten olej to zmienię. To jest nowy nabytek nawet jeszcze nie zarejestrowałem. Popatrzę jeszcze ale pod bakiem jest takie cudo podobne trochę do klaksonu , ale tam nie ma żadnej regulacji. Spróbuję popatrzeć gdzie te linki od gazu się rozdzielają i opiszę to do czego doszedłem.
NIc nie kombinuj bo zatrzesz...
ok to może nie będę kombinował tylko olej zmienię jak wyjeżdżę bo nie chciałbym zatrzeć skuta
Zmień olej na casrtol lub shell - olej marki orlen to najwiekszy shit.
Jak zalezy ci by sqt pracował długo to zainwestuj a on ci się odwdzięczy. Wiem to niestety z doświadczenia - mój zatarł się po pierwszej butelce gówna marki Orlen. Na szczęście sqter na gwarancji wiec cylek + tłok dostałem za free. Co do kopcenia to duzo zależy od obciążenia silnika. Ja jak postawię moja streetkę na nóżce centralnej to kopci strasznie mocno. Jak wsiadę i na niej jadętokopci duzo mniej. Po prostu jak nie ma takiegoobciązenia to kopci olej a jak jest obciazona to zuzywa go do smarowania cylka. Przemysl sprawę zmiany oleju na inny - na tym forum znajdziesz gdzies post odnosnie oleju i zobacz jakie orlen ma opinie. Oszczędności na oleju są tylko pozorne bo jak zatrzesz silnik to wydasz kupę kasy na remont silnika
inca - głupoty pociskasz.Zatarłeś silnik ale nie z powodu oleju marki orlen.Ja używam orlena dwa lata i silnik się nie zatarł.Pomyśl co piszesz.
pyjan napisał:
inca - głupoty pociskasz.Zatarłeś silnik ale nie z powodu oleju marki orlen.Ja używam orlena dwa lata i silnik się nie zatarł.Pomyśl co piszesz.
Zatar bo albo zalał kranówy bo mu szkoda kasy albo nic nie zalał :D :D :mrgreen:
Chociaż nie jestem specjalistą od silników to niestety nie uwierzę w to , że silnik się zatarł po zużyciu jednej butelki oleju z ORLENA.Przyczyna była na pewno inna!
Z orlena jeszcze może być, napewno lepszy od mixola.
Orlen Platinum Moto 2T to bardzo dobry olej.
Patryk napisał:
pyjan napisał:
Zatar bo albo zalał kranówy bo mu szkoda kasy albo nic nie zalał :D :D :mrgreen:Poziom wypowiedzi na forum sięga dna
Sprawa wyglada tak ze olej który kupiłem półsyntetyk miął prawiue konsystencję miodu - kupiłem go na stacji Orlen.
Prawdopodobnie był za gesty i nie podawało go tyle co potrzeba.
Nie wciskam ciemnoty tylko pisze co mnie spotkało.
Jechałem z pracy podczas zjazdu z górki (z puszczoną kompletnie manteka gazu) skuter zgasł i za diabła nie chciał odpalić.
Ostygł i odpalił normalnie - od tamtego czasu miałem ogromne problemy z muleniem i gasnięciem sqta. Dla niedowiarków dodam że po zdjęciu węzyka ze zbiornika z olejem , olej ledwo kapał.
Uprzedzając komentarze dodam że zbiornik mam odpowietrzony prawidłowo - sam wykonałem dodatkową dziurkę w korku na wszelki wypadek.
Wcześniej zużyłem dwie butelki castrola i nie miałem problemów ze skuterem. Tak więc nie m ówcie że plotę bzdury nt oleju orlen.
Wersja platinum moze jest ok nie wiem nie sprawdzałem , ale po doswiadczeniach z semisyntetic wiem jedno - już nie sprubuje - wole przeopłacic - BO NIE SZKODA MI KASY !!!
inca - pyjan napisał:
Zatar bo albo zalał kranówy bo mu szkoda kasy albo nic nie zalał [:D] [:D] [:mrgreen:]
czy pyjan to napisał? Czytaj uważnie wypowiedzi.Poziom wypowiedzi który sięga dna to jest z Twojej strony na temat oleju marki "orlen".Widocznie nie masz pojęcia co Ty piszesz.Nie jest to olej najlepszej jakości,ale nie jest możliwe żeby silnik się zatarł od jego używania.Będę lał mixol i też silnika nie zatrę.Nie znasz się i pierdoły piszesz.CZYTAJ UWAŻNIE CO KTO PISZE A PÓŹNIEJ CYTUJ TO. "żądam przeprosin bo nie ja to napisałem".
Jest pewna ważna sprawa w 2T się nie hamuje silnikiem :twisted:
Ok spadam stąd - Leszek usuń mój profil
I czemu usuwasz konto?Bo ktoś Ci uwagę zwrócił?Co Wy nie umiecie nawet dyskusji jak biali ludzie przeprowadzić?Bo ktoś się nie zgadza, to już dym?Bez przesady, każdy ma swoje zdanie i tyle 8O
Szanujmy swoje zdanie i to wzajemnie. Możliwe, że akurat ta butelka oleju była wadliwa. Tak samo jak dozownik oleju mógł ulec uszkodzeniu, albo była to wada materiałowa silnika.
Użytkownik Inca ma prawo zgodnie z regulaminem do usunięcia swojego konta. Jeśli postąpi godnie z §5.5 regulaminu jego konto zostanie usunięte. Tylko po co te nerwy. Proszę o wyrozumiałość i zrozumienie obie strony. Jesteśmy społecznością, trzymajmy się razem. Różniąc się, ale szanując.
Myślę, że temat został wyczerpany.
W temacie dozownika oleju dowiedziałem się, że w silnikach minarelli nie ma regulacji dozownika tylko mam źle wyregulowany gaźnik lub za dużą dyszę. Mam nadzieję , że komuś kto na forum będzie miał lub ma neosa ten temat pomoże aby nie rozkręcał bez sensownie skuta bo jest trochę srubek.