Siemanko mam denerwującą mnie sytuacje z moim skuterem:
Zimny silnik po odpaleniu i po wyłączeniu się ssania które chodzi z minute-dwie odrazu gaśnie jak nie trzyma mu się lekko manetki czy oznacza to że silnik jest lekko przytarty ? Na ciepłym silniku odpala momentalnie. A manetkę trzeba mu lekko trzymać dopuki się lekko nie zagrzeje czyli z kolejne 2-3 minuty. Wolne obroty regulowałem na ciepłym silniku. Silnik to słynne 139qmb a jego przebieg to zaledwie 1800km. Osiągi nie uległy zmianie nawet zauważyłem że jak jest zimny jest mocniejszy a jak się zagrzeje łapie zadyszkę ale to chyba normalne w AC. V-max jest taki jak był czyli licznikowe 75 na prostej. Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam.
Dokładnie takie same objawy miałem w Romecie 787 i nikt nic nie umiał na to poradzić. Jedyne lekarstwo, które na to znalazłem to dłuższe rozgrzewanie zimnego silnika, po wyłączeniu sie ssania- gdy silnik się pogrzał z maks 10 minut wszystko było już git.
Właśnie chodzi oto że z początku było wszystko ok. Zawsze robiłem tak że schodziłem do garażu wyciągałem skuter i odpalałem zamykałem garaż i odnosiłem klucze do domu wracałem do skutera i zanim ubrałem kask i rękawiczki mogłem wsiadać i jechać bo się zdążył nagrzać. Ale teraz nie mogę już tak robić bo gaśnie przez pierwsze 3-4 minuty po odpaleniu i mnie to denerwuje. No ale jeśli nie ma na to rady to trzeba z tym żyć. Dzięki za pomoc.
Ja wkładałem między manetkę gazu, a przełączniki kawałek tworzyła i troche otwierałem przepustnicę i juz nie gasł;p prymitywne, ale działało:)
poczytaj poradniki i wyreguluj gaźnik
Po wyregulowaniu powinno być ok ?
Masz ustawione za małe obroty.
Ja przy takich objawach podkręciłbym tylko obroty.
Powinno być OK.
Pisałem że wolne obroty są wyregulowane.
to masz za małą dawkę powietrza do gaźnika lub najlepiej podjechać do jakiegoś mechanika żeby sprawdził ci gaźnik
Sprawdź jeszcze filtr powietrza i ewentualnie wyczyść lub wymień.
Kapuchon napisał:
Pisałem że wolne obroty są wyregulowane.
To dlaczego musisz dodawać mu obroty manetką?
Ponieważ nie wiem czy wiesz ale wolne obroty reguluje się na ciepłym silniku a jak już wspomniałem na ciepłym silniku jest wszystko ok. Tylko przez pierwsze 3-4min tak jest. Teraz już go zostawię na zimę a na wiosnę się pomyśli z wyregulowaniem gaźnika.
W chińczykach po pierwszych 2k km trzeba wyregulować zawory, odkręć kapę i sprawdź jakie masz przerwy na popychaczach.
Kolego, zawory na 100% ;)
Miałem to samo, dla przypomnienia reguluj obydwa na 0.05mm;)
A może mieszka ktoś w okolicy 20-25km od Zabrza kto potrafi regulować zawory i gaźnik ?
PS. Jeśli skuter jest na gwarancji to w serwisie powinien mi wyregulować gaźnik i zawory za free czy raczej pobierają za to opłatę ?
Jeśli jest na gwarancji,to regulacja zaworów powinna podejść pod gwarancję(ale nie jestem pewny).
W końcu od czego jest gwarancja?
Tzn skasować, skasują i tak, ale w ramach ogólnego przeglądu - cena jest różna za takowy "ogólny", w zależności od serwisu.
Nie mam porównania do serwisów gdzie robią zippy, czy inne, ale np. w ASO Kymco gdzie swojego odstawiałem na gwarancji, takowy kosztuje150 zł, a podczas tego robi się wszystko wg. tabeli gwarancyjnej (a wbrew pozorom trochę tego jest).
Jak nic to będą zawory - ja regulowałem u siebie po 8tyś, a następnie po 16tyś, ale z tego co pamiętam, to chyba też na początku, właśnie przy stanie 2 tyś było wbrew pozorom też sporo robione w kwestii rożnych regulacji, wymian, itp.
Ogólnie do Ciebie należy decyzja czy chcesz się bawić w serwisy gwarancyjne - jak nie potrafisz to warto to zlecić, ale na pewno ogólnie bez różnicy czy zrobisz to samodzielnie, czy ktoś to zrobi, to o takie rzeczy po prostu warto zadbać.
Dwa przeglądy gwarancyjne już zrobiłem ale trzeciego chyba nie będę robił bo gwarancje mam do 9 marca a wątpię żeby w tym miesiącu można by już jeździć po suchym asfalcie. Na początku przyszłego sezonu na pewno będę chciał się zająć wyregulowaniem gaźnika i zaworów, zrobił bym to sam ale nigdy tego nie robiłem i trochę się obawiam a w dodatku skuter kupiony za kasę rodziców.
Kapuchon .. przyjdzie wiosna, to jak będziesz chciał to podjedziesz i sie pobawimy .
A co do gwarancji - za free Ci raczej zaworow i gaznika nie wyreguluja.
Ewentualnie w ramach przeglądu .. ale to bys musial dobrze zagadać .. przecież na pewno 3/4 z nas zna mentalność polskich serwisow .
Patrykk a ty potrafisz wyregulować zawory i gaźnik ? Chodzi mi oto że jakbym do ciebie do Czeladzi pojechał chciałbym jakoś wrócić ;pp