Jestem szczęśliwym posiadaczem Zumico GR200 już od roku. Ma nabite prawie 2200 km. Chodzi ładnie płynnie i wgl. ale już się trochę przyzwyczaiłem do jego osiągów i chciałbym go, że tak powiem trochę podrasować. Wiem, że z 50ccm nie wyciągnę dużo ale zawsze można więcej niż dotychczas. A więc tak dotychczas wyciągał max. 70 km/h (60 km/h we dwóch) na 3 biegu gdyż bieg 4 mam zablokowany (chyba blokada obrotowa) po postawieniu go na stopkach centralnych chciałem zobaczyć ile osiągnie max. obrotów, osiągnął 10 tyś. na liczniku ma 12 tyś więc chyba jest jakaś blokada obrotowa jak wspomniałem wyżej. Dotychczas podniosłem iglicę i to wszystko. Nie zmieniałem modułów ani innych rzeczy. I tu mam pytania do was forumowiczów.:
-Jak odblokować moduł w tym motorowerze? (nie wiem gdzie się on znajduje po prostu nie mogłem go znaleźć ;/ fajnie będzie jak ktoś powie gdzie on jest).
-Jak odblokować bieg 4?
-Jak odblokować obroty?
-Czy możliwa jest blokada na wariatorze? Jeśli tak to jak ją zdjąć i gdzie znajduje się wariator w tym motorowerze?
Tak jak mówiłem wiem, że lepsza była by zamiana silnika na większy ale nie mam na to kasy wiec chciałbym na razie zrobić to co podałem wyżej.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
P.S.
Jakie obroty ustawić? Przy gaźniku (z drugiej strony nie tam gdzie kranik) znajduję się śrubka dzięki, której mogę kontrolować obroty motorka kiedy stoi na stopce chciałbym się dowiedzieć jakie ustawić najlepiej? Żeby nie gasł podczas rozgrzewania silnika i wgl. Dotychczas miałem ustawione tak, że wskazówka obrotomierza trzymała się na 4-5 tyś. przy włączonych światłach krótkich kiedy motorek stał aby silnik się rozgrzał.
1.Moduł jest obok akumlatora i trzeba kupić odblokowany 2.Nie wiem pierwsze słysze o blokadzie biegu 0_0 3.Obroty odblokują się po wymianie modułu ale więcej niż 12k nie wyćisniesz 4.Tu nie ma wariatora 5.Obroty zmniejsz do 1,500-2,700obr/min
Bardzo dziękuję za pomoc zwłaszcza Fubu2PL. Moduł koło akumulatora ok jak się nie mylę to chyba prostokątny :D.
P.S.
Jeśli muszę kupić odblokowany to jaki najlepiej do tego motorka w dobrej cenie? Można linka jakby co?
Z góry dzięki.
P.S.2
Zrobiłem też inny temat z takim zapytaniem:
"Czy włożenie w motorower lepszego bezpiecznika niż fabryczny da mu więcej koni? Bo spotkałem się z taką wypowiedzią jednego gościa i chciałbym się upewnić czy to faktycznie coś poprawi?"
Już 10000 obrotów dla tych silniczków to katorga a Ty chcesz z niego 12 wyciągnąć? A potem zdziwienie jak silnik padnie po 3000km albo co gorsza łańcuszek rozrządu pęknie w trakcie jazdy.
1- Kup odblokowany moduł zapłonowy, zobacz na Allegro jak on wygląda i znajdź taką część "idąc" po elektryce. Wyjmij go z kostki i sprawdź jakie ma wejście. Załóż z powrotem i kup na Allegro taki sam odblokowany z taką wtyczką jak u Ciebie.
2- Prawidłowe obroty jałowe w tych silniczkach to 1500RPM.
3- Jak chcesz więcej mocy to kup zestaw 72cm - jakaś godzinka roboty z wymianą i zamiast 2,5 masz 4KM i czujesz że jedziesz. Wtedy założysz większą zębatkę na przód i trochę więcej z niego wyciągniesz.
Musi być - masz link: http://allegro.pl/listing.php/search?string=modu%C5%82+odblokowany+ogar+900&category=0&description=1&sg=0 Do wyboru do koloru - tylko sprawdź najpierw jaką masz kostkę. Nie sugeruj się że nie ma nazwy twojego motorka - te silniki i zapłony są takie same we wszystkich i na pewno podpasuje.
Silnik kręci 10tyś obrotów to ten moduł który masz nie jest zablokowany. Michalk001 dobrze ci napisał chcesz poprawic osiągi wymień cylinder, za nie wiele większe pieniądze jak dasz za ten moduł kupisz kit 72ccm i latasz, a tak kupisz moduł i jak jeździłeś tak będziesz dalej jeździł, różnicy bym sie nie spodziewał.
To mówisz, że już mam odblokowany? A można to jakoś sprawdzić?
P.S.
Kolega mojego kolegi ma takiego samego i mówi, że leci mu 85-90 km/h bo właśnie wymienił moduł... hmm... to nie wiem czy go brać, niby pieniądze nie duże ale zawsze jakieś lepiej na paliwo wtedy oszczędzić :)
kolega kolegi albo ma zdrowo rąbnięty licznik albo gra wariata i wciska kity. 90km/h 4T 50ccm jest osiągalne tylko z przepaści. Wczoraj słyszałem jak jeden sie chwalił że jego motorynka leci 80km/h , taka stara motorynka pony na malutkich kołach z czasów PRL z seryjnym silnikiem. A prawda jest taka że taki sprzęt 80km/h to najwyżej z Kasprowego :) Ale gośc miał bujną wyobraźnię i niech mu tam będzie.
Człowieku, skąd Ty się urwałeś? Wariator w motorku z biegami? Bezpiecznik dający ''konie'' 10Tys. to mało obrotów? Zablokowany 4 bieg?
Weź lepiej nic nie wymieniaj i nic nie kupuj, bo nie masz o tym bladego pojęcia, póki jeździ, to niech jeździ, ja rozumiem, że można czegoś nie wiedzieć, ale Ty nie wiesz kompletnie nic, nie masz bladego pojęcia, o czym piszesz, dobrze, że chociaż wiesz, jaki masz model tego motoroweru...
Jest blokada na 4 biegu - nawet w Ogarach 900 i w moim Salmo była. Na 3 biegu można było go rozbujać do 70km/h . Po wrzuceniu 4 prędkość spadała do 50.