Przepisy i wszystko nt.prawa.

W tym temacie proszę wpisywać swoje pytania dot.przepisów. Unikniemy w ten sposób wielu nieporozumień :wink: Typhoon13

Jaki mandat dostanę za brak karty motorowerowej ? Pozdro !

No właśnie to tak z tym prawem jest że lipa;/. Czytałem gdzieś ze kierowanie pojazdem bez uprawnień? to kara 500zł. W moim mieście i okolicy policja spuszcza powietrze, karze zaprowadzić do domu a w najgorszym przypadku płacić 50zł.

TARYFIKATOR MANDATÓW KARNYCH

A ja mam takie pytanie czy policja może wlepić mandat nieletniemu? Bo ja już tego nie czają, niby jestem kierowcą/kierującym ale jestem nieletni i na zeznaniach na policji przy rodzicach, a mandacik…?

PodLy napisał:

A ja mam takie pytanie czy policja może wlepić mandat nieletniemu? Bo ja już tego nie czają, niby jestem kierowcą/kierującym ale jestem nieletni i na zeznaniach na policji przy rodzicach, a mandacik..?

Jakbyś się zaczał kłócić to nie mogę.Ale po co utrudniał sobie życie i tak wystawić przecież ;-) tylko ,że na komisariacie.

a to takie buty :stuck_out_tongue: Ale wydają mi się że to takie trochę nieogarnięte i jak na tak ważne sprawy to polskie prawo jest takie “mało męskie”. Większości zależy od humoru policjanta a nie od tego jak to wygląda prawnie…

PodLy napisał:

a to takie buty :-P Ale wydają mi się że to takie trochę nieogarnięte i jak na tak ważne sprawy to polskie prawo jest takie "mało męskie". Większości zależy od humoru policjanta a nie od tego jak to wygląda prawnie..

Zauważ,że skuterzystów nie traktuje się poważnie dlatego jest jak jest.

Mandat można otrzymac od 17 roku życia. Wcześniej to twoi rodzice odpowiadają za ciebie ;).

De Facto starzy i tak będą kazali mu zapłacić więc to różnicy nie robi :wink:

Niestety robi ;). Ty jesteś notowany a rodzice płacą :P.

Nikikin napisał:

Niestety robi ;). Ty jesteś notowany a rodzice płacą :P.