Przedziały rocznikowe 'ścigaczy'

Jako jest to mój 1 post witam wszystkich.
Mam zamiar zakupić tzr50 / rs50

Czytałem już chyba wszystkie wyniki z google i mam pytanie o te roczniki.
Wiem że są w nich silniki AM6, lecz podobno aprilia wprowadziła silnik derbi od 2006 czyli ta (jak to piszą) w nowej budzie.
Prosiłbym o podanie źródła lub napisanie jakie były przedziały rocznikowe produkcji i jakie miały silniki.
Silnik derbi. Czy jest on lepszy / gorszy? Ja stawiam na yamahe. Czy ona zmieniała silnikiż
Myślałem o sprowadzeniu z austri. gdyż mam tam kuzyna mechanika. Wyjdzie tanieją
Pozdrawiam!

czy taniej… zalezy czy okazja czy skarbonka.
To tak rski mialy derbi ale chyba trochę pozniejsze jak się nie myle. I ten derbi jest chyba bardziej wytrzymaly. sam nie mialem ale wiele osob je chwali.
A w tzr chyba caly czas am6

w tzr caly czas am6. A RS ta nowsza ma silnik derbi, silniki są tak samo wyrzymałe i dobre, z tym że Derbi mocniejsze :)…

Tak jest tzr do teraz ma mine , a co do silników , derbi na pewno są mocniejsze , może trochę mniej wytrzymałe cylki, bo bardziej wyżyłowane ale to jest taka różnica że tego nie odczujesz , am6 powiedzmy wytrzyma 25 tys a derbi 23 więc wiesz :slight_smile:

Czyli jak po 2006 to rs, a jak przed to wg okazji.
Z tego co wiem apka po 2006 się zmieńiła lekko wizualnie, Yamaha po 2003. To prawda?

tzr od kiedy pamietam wygląda tak samo , stare ale to bardzo stare tzr’ki miały podajze kwadratową lampe , a rs to wystarczy se wygooglować , zobacz se nową bude i stara

i jakiego ty systemu używasz ?!

Używam windowsa, lecz piszę obecnie z innego laptopa na którym jest linux (SLED 11) :slight_smile:

Dzięki za odpowiedzi :slight_smile:
Jeśli nie bd po 06 to biore yamahe a jak po to rs.
Pozdrawiam!

ile masz hajsu? Może Derbi GPR?

http://allegro.pl/derbi-gpr-50-jeszcze-ladniejsza-niz-aprilia-rs-50-i1633345399.html

http://otomoto.pl/derbi-gpr-M2529184.html

Dejf napisał:

Używam windowsa, lecz piszę obecnie z innego laptopa na którym jest linux (SLED 11) :)


No bo taka źlekka dziwna ikonka systemu na dole posta :P

Co do tematu:
Jak dla mnie ta różnica w mocy jest bardzo mała, a za to do Minarelli jest więcej części zamiennych więc znowu + dla miny :)

Według mnie patrz i na TZR i na RS - po prostu szukaj i czekaj na okazję bo oba te motorki są godne uwagi i praktycznie takie same. Jedyne co to możesz zadecydować po wyglądzie który bardziej wolisz :)

jak bardzi stare tzr mialy kwadratoweź przecież one byly robione do konca 2002 roku z kwadratowa :wink:

no to było prawie 10 lat temu :slight_smile: danielson mamy 2011r , wiem ja też zatrzymałem się na 2008 :slight_smile:

wrona napisał:

stare ale to bardzo stare tzr'ki miały podajze kwadratową lampe

zabrzmialo jakby mowil moj dziadek "za moich czasow byly tzrki z kwadratowa lampa" 9 lat to nei duzo czyli niedawno ;]

No tak. Te z 2002 mają z przodu 1 lampe po środku, a te powyżej 02 już pod 2 stronach.

Raczej zostane przy rs / tzr. Nie będe szukał derbi chyba że okazja jakaś. Ciągnie mnie do dżamahy więc jej będe szukał. Ładniejsza :slight_smile:

A może tak,
jeździłeś już czymś? Koniecznie chcesz ścigaczaż Jeżeli nie jeździłeś nigdy, to dużo łatwiej będzie ci się nauczyć jeździć na SuperMoto, zobacz sobie np. yamahe dt 50 sm http://www.twostrokerider.se/upload/DT50SM.jpg ,

Baaa… pewnie że jeździłem. Mam staż na simsonie i to nie mały, dlatego kręcą mnie biegówki. Jeździć umiem :slight_smile:
Szczerze to takie enduro mnie nie ciekawią za bardzo, a te ścigacze mi bardzo przypadły do gustu. Nie kupuje tego od razu teraz, więc zobacze jeszcze na inne, ale głównie jestem zainteresowany scigami.

Courte, polecam ten drugi link a dokladnie ten : http://otomoto.pl/derbi-gpr-M2529184.html , to jest derbi mojego kolegi który mieszka 500m ode mnie , silnik jest po generalce (nowy cylinder , tłok , łożyska,) bardzo ładnie chodzi osiągi też przyzwoite :stuck_out_tongue:

szczerze ?
Bierz coś na silniku derbi one są pod każdym względem lepsze od am6
Kolega mechanik jak rozbierał silnik derbi i am6 to mówi że te am6 jakieś porąbane są ze skrzynią że tyle tych małych części a w derbi jest wszystko prosto…
Mało tego silniki derbi się nie psują tak jak am6, bo kilku moich kolegów ma u mnie tzr’ki to praktycznie każdemu coś się psuje
2 ma na silniku derbi to nic im się nie psuje a katują najbardziej …
jeden nawet jeździł jakiś czas z nikła ilością płynu w chłodnicy żeby zatrzeć i i tak się nie zatarł :stuck_out_tongue:
w końcu nie nalał oleju i zatarł po czym założył 70ccm + yasuni i teraz żadne tzr 70 czy 80 po dużo większych tuningach nie mogą go wziąć …
Nawet jak miał serie vs tzr seria to tzr też siadała

bzdura , zbieg okolicznosci , am6 czy derbi to tak jak by się kłocić czy mina hor czy p/g

derbi so minimalnie mocniejsze i to tylko tyle

ja bym powiedział że derbi są dużo mocniejsze i bardziej podajne na tuning a tego nie wyczytałem sobie w necie ani nie wyssałem z palca…
i to nie jest raczej zbieg okoliczności bo tyle tzr u mnie jeździ i one zaraz po chińczykach się najbardziej psują …
a ten jeden koleś ma w motorku z silnikiem derbi wsadzone tylko airsala 70 i wydech Yausni HM i objedzie każda tzr które u nas śmigają, począwszy od 50 kończywszy na 80
sam nią jeździłem to kręci się jak głupia …

Sam nie wiem co robić. Najlepsza dizajnowo jest yamaha. Namyśle się jeszcze.