Problem ze skuterem 2T.

NIe dawno w moim skuterze (2t) pojawił sie dziwny problem otóż gdy chciałem powoli ruszyć czyli przekreciłem powoli manetke do połowy to skuter zachwuje sie normalnie wchodzi na obroty po czym traci moc i staje i gdy dam mu pełny gaz to gaśnie. W dodatku zauwarzyłem spadek mocy bo dawniej śmigałem po 70 a teraz ledno 60. Jeśli to coś ma do tego to ostatnio zauwarzyłem że skuter kopci niebieskim dymem na zimnym kopci okropnie a na ciepłym troche mniej . Z góry dziękuje za odpowiedź .:)

Jak kopci na niebiesko uszczelki poszły, a że spadła moc to może być wyregulowany gaźnik lub słaba kompresja czyli remont silnika

Czysciłeś filtr powietrza? Dawno temu sprawdzałeś regulację gaźnika?

A mocno dymi? To 2T więc jak na zimnym trochę dymi to nic strasznego, na zimnym powinien wgl albo leeciutko kopcić.

Tak jak mówi kisiu, przeczyść filtr powietrza, gaźnik i wyreguluj go.
Jaki olej stosujesz? Jaki przebieg? Jaki skuter?

Jak go odpale po nocy to musze wyjsc z garażu bo bym sie chyba udusił .. Filtr powietrza był czyszczony specjalnym olejem jakies 3 miesiace temu .. gaźnik wyregulowany był jakieś 2 miesiace temu ... przebieg 10 000 , Skuter : Rex Scooter 50 , A olej to Orlen oil 2t
A jaki według was jest najlepszy i w miare tani olej ?
Edit// Wczoraj miałem taka sytuacje że jechałem ok 50 a potem spóściłem gaz i tak jakby stracił iskre i zgasł ..

hmm no olej który stosujesz nie jest najlepszej jakości, więc się nie dziw, że kopci. Kup jakiś mobil 1, shell, castrol, motul. Syntetyk lub półsyntetyk. Zmierz kompresje manometrem, zobacz w jakim stanie jest świeca

Możesz kupić Orlen PLATINUM Moto 2T. 25 - 27 zł, a jakosć wystarczająca.

Mówisz, ze flitr olejem ten teges... Czy dobrze wyprałes jego i wysuszyłeś dokładnie? Czy nie dałeś za dużo oleju do filtrów? Jego się psiuka tylko odrobinę po wierzchu. Może dałeś za dużo i teraz nie przepuszcza powietrza...

filtr był czyszczony przez mechanika ale jak ostatnio go sprawdzałem to był tłusty bardzo...

To trzeba umyć w oleju (tak - inaczej tego dziadostwa nie usuniesz) - pomoczyć z dzień, potem w benzynie i wysuszyć. I delikatnie, leciutko po wierzchu psiuknąć olejem do filtrów.

umoczyłem filtr w benzynie i wysuszyłem i problem z mułem zniknął ale troche jednak chciałbym więcej mocy . Rozumiem że konieczna jest regulacja gaźnika ?

Najpierw wykreć świece (koniecznie po dłuższej jeździe na średnich i wysokich obrotach) i napisz nam jaki ma ona kolor.

Daje zdjęcie : http://postimg.org/image/x4padmcf7/b6062887/

Da radę jakieś ostrzejsze zdjecie? ;)

Nie da rady ;/ To powiem tak : świeca jest troche zaolejona i na czubku jest taki czerwonawy nalot

czewonawy? Nie jestem pewny, ale być może świeca jest zła. Jest to taka, jaką zaleca producent skutera? Świeca powinna być taka jak "kawa z mlekiem"

czerwony może być jak u mnie się świeca ostatnio odkręciła to zanim ją przykręciłem to zobaczyłem jaki ma kolor i był taki właśnie rdzawy podchodzący pod czerwień wydaje mi się że to przez ten Orlen oil 2T bo jest czerwony i barwi

Olej ogólnie spalając się barwi świecę. Nieważne jaki barwnik jest w nim zastosowany. Kolor świecy wygląda na dobry. U mnie jest podobny. Szukałbym przyczyny gdzie indziej.

Całkiem nie dawno wymieniałem pasek bo sie rozstrzępił i zablokował kopke .. I własnie co do tego paska to niedawno sprawdzałem co u niego "słychać" no i odpaliłem skuter a pasek zamiast chodzic płynnie to chybocze sie jakby był nieco za długi . Może to jest przyczyną ?

Może być jak najbardziej. Trzeba regularnie sprawdzac stan paska i rolek. Gdy one się wyrobią i kwadratowieją predkosć maksymalna spada.

Staram sie to robić regularnie . Jutro chciałbym sprawdzić stan rolek bo założyłem chyba 7g . Lepiej jakbym je zostawił czy założył oryginalne ?