Mam nowy skuter 2T, od nowości ma trochę oleju ale taką ilość, że od momentu kiedy go kupiłem świeci się kontrolka sygnalizująca niski stan oleju. Moje pytanie brzmi czy mogę dolać olej mineralny marki Castrol do tego oleju czy poczekać aż do końca go wyjeżdżę? Ostatnio pojawiły się lekkie wibracje i problemy przy odpalaniu.
A bym Ci polecił dolać syntetyczny jakiś lub ewentualnie pół syntetyk
Ale do docierania najlepszy jest mineralny.
Chyba że.
Przejedz najlepiej 300km i jedź na przegląd i Ci wymienią.
Ale tego oleju jest tak mało, że nie wiem... Już przejechałem 50 km z takim niskim stanem.
Szyszu Ty czytasz to, co piszesz?Wymienią olej silnikowy w 2T na przeglądzie?Już chyba któryś taki post widzę...
Lorenzo kup olej w sklepie i wlej, ja nie widzę problemu, nalali mało, bo po co mieli kasę tracić i lać do pełna?
Co do wyboru: minerał, pół czy też syntetyk, nie wypowiem się, gdyż i tak chyba każdy ma inna wizję i co innego doradzi :D
Lej to na co Cię stać :)
Nie wiem czy to będzie dobrze jak wymieszam dwa oleje.. A jak zareaguje skuter gdy braknie oleju?
Pomyśl jak może zareagować silnik bez oleju ... zatrze się i będzie Cię czekał kosztowny remont. Kup koniecznie olej i nie zwlekaj z tym. W 2T oleje można mieszać. Moi znajomi jeżdżą na Orlen Platinium 2T ale nie wiem jaki jest dobry na czas docierania bo używam 4T wiem tylko że na czas docierania dolewa się jeszcze kilka ml do zbiornika paliwa.
Dobra, chyba zrobię tak: producent zaleca olej półsyntetyczny ZIPP 2T i pewnie taki był wlany, a ja zakupie olej półsyntetyczny marki Castrol. Nie będę bawił się w mineralny, nie wiem czy skuter go przyjmie i czy nie zaszkodzi wymieszanie z półsyntetykiem, a poza tym nie będę kupował żadnych olei marki Zipp bo ciężko je dostać, a wiadomo, że Castrol to bardzo dobra marka.
zipp w instrukcji piszę żeby lać olej zippa żeby mogli jeszcze na tym zarobić. tak samo w innych skuterach. a możesz lać olej jaki ci się podoba.
Dobra ale ile go wlać? Instrukcja obsługi do niczego mi się przydaje bo tam pisze, że skuter jest 4suwowy i wszystkie info są napisane pod to. Poprostu wlać ile się zmieści czy jest jakaś określona ilość? Docieram skuter i czytałem, że można wlać też trochę oleju do paliwa więc ile ml można dodać?
do castrola bym z dystansem podchodził
wlej mu syntetyk stihla, midlanda, ewentualnie półsyntetyk z orlena
2T szybko się dociera, najważniejsze pierwsze kilometry.
do zbiornika z benzyną możesz dolać trochę oleju, z 50ml na zbiornik wystarczy, to tylko na raz
do zbiornika z olejem lej do "szyjki"
wlać do oporu, tak , by wszedł korek bez problemu
Castrol może jest i dobry ale jest przede wszystkim PRZEREKLAMOWANY! A wszyscy się nam zachwycają jak d*pą Jennifer Lopez. Lej to co masz dostępne pod ręką czyli np. wyżej wspomniany Orlen Platinum 2T. Jakość ma wystarczającą do utrzymania silnika w dobrej kondycji. Na pewno masz tam gdzieś Orlen w okolicy (na Bliskiej też da się go kupić).
Sie Masz Lorenzo!Słuchaj Madi ma rację że spokojnie możesz dolać syntetyk do niewielkiej ilość mineralnego pod warunkiem że tego mineralnego jest już nie wiele w zbiorniku olejowym.Ja miałem w mojej Vitalce identyczną sytuację,jak ją kupowałem to u sprzedawcy wlali mi z 250ml mineralnego.Jak już zaczynał się na kontrolce olejowej świecić że zaczyna się kończyć kupiłem litr Full Syntetyka i zalałem do pełna.Prawie litr wszedł od razu,to był Castrol Power 1 Racing 2T i od tamtej chwili tylko ten stosuję. Kisiu1981 ma rację możesz kupować i lać sobie nawet i Orlenowski syf jeśli od nowość nie szkoda Tobie Twojego silnika i skuta-to proszę bardzo!Ale jak możesz wydać co jakiś czas (przecież oleju nie kupujesz codziennie po litrze no nie?) te 8-10 zł więcej to nie żałuj bracie i polecam właśnie Castrola serio.Pozdro przesyłam Lorenzo.
8-10 zł więcej? Człowieku! Ja też miałem Castrol Power1 Racing, bo zostałem zmuszony do jego kupna razem ze skuterem na pierwsze zalanie i w promocyjnej cenie kosztował 45 zł. Normalnie chodzi po 50 - 53 zł.
Orlenowski Platinum kosztuje 22 - 27 zł w zależności od stacji. Tu masz charakterystykę produktu:
http://www.sklep.platinumoil.pl/PLATINUM-MOTO-2T-B1L(3,10969,1887).aspx
Spełnia on wszystkie normy jakościowe dla skuterów i uważam, że jest wystarczający.
Jechałem jesienią 120 km skuterem całkowicie odblokowanym, chińskim i całą drogę cisnąłem go na maksa z manetką opór. Na oleju mineralnym o gorszych parametrach niż orlenowski. Dojechałem do garażu, nie studziłem go nawet tylko zgasiłem i zostawiłem na zimę. Wiosną chciałem zapalić - i co? Zagadał od razu. Gdy by miał się zatrzeć to nawet by nie zapalił.
Teraz pytanie najważniejsze - po kiego grzyba do zwykłego skutera, który nie jest tuningowany ani wysilony lać olej do silników rajdowych? Chyba tylko po to żeby poprawić sobie samopoczucie i wspomóc sieci handlowe... Bo po nic więcej.
Wiesz Kisiu1981 dokładnie 10zł więcej-na Orlenie koło mnie ten olej o którym mówisz kosztuje 29zł.A Castrola kupuję na starej Pradze (koło Ząbkowskiej po 39 zł),więc 50-53 to płacą tacy co dobrze poszukać nie potrafią.Po drugie jeśli wydaje się Tobie że ten Orlenowski i Castrol to te same oleje to wierz mi Bracie że tak nie jest.I nie mówię już tylko o osiągach różniących się na tych dwóch olejach(chodzi mi tu głównie o start i przyspieszenie w zimne dni),ale o tym jak wygląda silnik po przebiegu 20-30 tyś.kilometrów gdzie lany był olej rodzimej produkcji(Orlen,Lotos)a jak gdzie był Castrol czy Shell.Pozdro Serdeczne.
Castrol Power 1 Racing 2T jest do motocykli, raczej myślałem nad Act>evo X-tra Scooter 2T. Nie ma mowy, że teraz będę mu wlewać syntetyki bo są "za dobre" na okres docierania. Albo mineralny albo półsyntetyk i raczej kupie półsyntetyk gdyż taki olej zaleca producent i taki był wlany przy kupnie tylko innej firmy.