Problem z motocyklem, czarna świeca, nierówna praca, brak mocy. Junak 122.

Witam. Tydzień temu kupiłem Zippa Nekena z silnikiem Junaka z modelu 122, silnik jest z roku 2014r., silnik ma przejechane 80km, jest to 45, jest jeszcze na dotarciu. Jak go kupiłem ledwo odpalał dlatego, że przy wymienianiu silnika jakiś Miecio wsadził stary gaźnik który był do silnika o pojemności 50cm a ten silnik ma pojemność 125cmn :D Kupiłem nowy gaźnik do tego modelu, nową świece i odpala czasami nawet za pierwszym razem ale nierówno chodzi, a jak da się mu gaz do końca do jakby się dławił, jakby paliwo nie dochodziło i szarpie a po chwili zaczyna jakby przyspieszać, dziwnie się zachowuje.

W dodatku dzisiaj wykręciłem świece po dwóch dniach od wymiany gaźnika i świecy i patrze a świecia cała zakopcona czarnym osadem i od jakieś mazi, pewnie od oleju.

Filtr powietrza jest stożkowy, nowy. Filtr paliwa również jest nowy montowany przeze mnie.

Wydaje mi się, że trzeba dobrze gaźnik wyregulować bo mieszanka jest za bogata (tak mi się wydaje) i chyba luzy zaworowe ale aż tak dobry nie jestem w mechanice i potrzebuje pomocy i jakiś podpowiedzi :)

Pierwsze i zasadnicze moje pytanie to jakie powinny być luzy zaworowe ? Jaki tam musi być odstęp ?
Drugie jaka powinna być świeca w tym silniku, bo kupiłem jakąś świece w serwisie za 4-5zł i może ma złe wartości grzewcze ?

Nie piszcie żebym dał motocykl do serwisu bo wolę to sam zrobić przynajmniej będę mieć pewność, że będzie to zrobione solidnie i starannie i zaoszczędzę trochę grosza :)

Pozdrawiam !

Luzy 0.03 oba mam u siebie ale nie wiem jakiej jakości masz tam zawory daj 0.05 oba, swieca pewnie awina itp ale da rade w chininie, masz za bogatą mieszankę lub za bardzo podniesioną iglice (przed regulowaniem spróbuj opuścić najpierw ją).

Iglica ma 5 stopni regulacji, jest na 2 stopniu licząc od dołu, jak najlepiej ją ustawić ?

Na środku

Dałem zawory na 0.05, iglice na środek i teraz motocykl nie zapala :D
Jakieś pomysły ?

śróbke od mesznki wykręciłeś na 1,5-2 obroty?
a świeca mokra,probowałeś palic na ssaniu?

Tak mokra, probowałem na ssaniu

to dalej go zalewa [ciekawe jak te zawory czy 0,5 czy 0,05 luz był wyczuwalny w palcach?] śrobke wykręciłeś,swiecę wysuszyłeś?

luz 0,05
wykręciłem ale i wytarłem w papier świecie

o jaką śrube chodzi ? od wolnych obrotów ?

od mieszanki
https://www.youtube.com/watch?v=R_VvgbQOEn4

To jest mój gaźnik, czy to ta śrubka ?

NOOOO:D wykręć troche.
Wrzuć fotke tego swapu z lezącego na stojący i masz tu manual
http://www.mpkorado.cz/ke-stazeni/service-manual-hartford.pdf

odkreciłem trochę tą srubke i nic, ustawilem gaznik tak jak był wcześniej kiedy chodził i dalej nic.

Iska jest ladna więc to to moze być ? Silnik jest nowy więc chyba jest z nim wszystko okey tym bardziej ze wcześniej chodził.

Świece dalej zalewa wiec co dalej gaznik zle ustawiony ? Ale nawet jak zle ustawiony to powinien chociaz zapalic ? (Jakies podpowiedzi jak go wstepnie ustawić zeby zapalił) ?

Dziś regulowałem te zawory, trzeba jakoś konkretne znaki ustawić ? Bo zostawiłem na T czyli w gornym połozeniu

Na pych też nie chce, dałem nowy wężyk paliwowy i nowy filtr paliwa jeszcze, filtr powietrza jest czysty, próbowałem też odpalić bez filtra bo myśłalem że moze brudny czy coś ale jest na 100% czysty i sprawny

Zawory dobrze ustawiales, daj ta iglice na drugi rowek od góry(opuść)

Jutro spróbuje i dam znać, jak to nie pomoże to co dalej robić ?

Może mi powiesz jak ten gaźnik wstępnie ustawić zeby ułatwić mu chociaz zapalenie ?

Wstępnie to on teraz jest zalany na amen, jutro jak będziesz prubować odpalić to bez ssania i śrube od mieszanki wkrec do konca a następnie wykręcić 2,5 pełnego obrotu zanim zaczniesz odpalac oczywiście po opuszczeniu iglicy.filtr i przewód niepotrzebnie wymieniłeś bo on paliwa az nadto dostawał.