Problem z Generic Xor LC

Witam mam kilka pytań dotyczących mojego skutera. Mianowice przerobiłem silnik genica (taki sam jak cpi/keeway) na LC (chłodzenie cieczą) nie jest to łatwa sprawa bo trzeba wyszywanko przerabiać nic do siebie nie pasuje i wogule. W podpisię jest napisanie co wymieniłem:) A teraz pytka.
1. Oczywiście jest wyrzucony dozownik i robię mieszankę 1:50 z oleju Mobil Racing 2T mimo to nawet po zagrzaniu olej mocno kopci i po przejażdżce pojawia się dużo czarnych kropel nie spalonego oleju (czy olej może nie przeterminować).
2. Silnik ma bardzo dziwną charakterystykę na niskich obrotach mało mocy dopiero jak się wkręci to idzie jak p***bany czy może być to z prowidowanie przerwą tłok-głowica(cylinder jest do minarelli)
3. Czy cylinder może być przytarty mimo że pali od pierwszego i przy regulacji jestem wstanie ustawić bardzo niskie i stabilne obroty i kompresja na poziomie 8 i to miećrzona bez zaworu i wydechu.
4. Czy powinien chcieć tak duże dysze jak 100 na seryjnym filtrze ale odblokowanym a na stożek Revo-s chętnie by wziął 110.

Z góry dzięki za odpowiedzi :slight_smile:

mieszanka 1:50? na jeden litr lejesz 50ml oleju?
Komprecha jest jeszcze w normie,
Może ci cięgnie lewe powietrze i przez to taka duża dysza.

Szympa napisał:

mieszanka 1:50? na jeden litr lejesz 50ml oleju?

1:50 mysl (1l oleju na 50l paliwa) jak 70ccm to 1:33 lej jak seria to dobrze lejesz... Kopci ? moze za duzo paliwa dostaje? wymien swiece oszczelnij wszystko i wyreguluj na mniejszej dyszy

bez przesady chłopak na olej nie urobi ;d 1:40 styknie w zupełności za czasów kiłeja lałem mieszanke 1:40 i było git mojego kumpla matrix na polini sport to dostawał olej z dozownika i git było nic nie dolewał sprawdź czy dobrze uszczelki wsadzone są :slight_smile: ja miałem na metrakicie takie zjawisko źle założonej uszczelki i już dalej nie będę mówił co było ;d

W roli wyjaśnienia to 1:50 oznacza 20ml oleju na 1l paliwa a 1:40 to 25ml oleju na 1l paliwa. Lewego na pewno nie łapie ponieważ idealnie reaguje na każdy najmniejszy ruch śrubek w gaźniku. Wsadziłem świeżo kupioną świece BR8ES po regulacji miała ładny kolor troszeczkę przydymiony ale to przez proces regulacji. A też miałem polini sport na AC i wystarczyło że raz nie dolałem do paliwa oleju tylko pojechałem na dozowniku i cylinder się zatarł:/ wiec nie polecam jeździć na 70cc na dozowniku:) Wypowiedzcie się jeszcze jak się zachowuje skuter jeżeli między tłokiem a głowicą jest zła przerwa. Bo mimo że jest to podobny silnik do minarelli to i tak jest trochę różnic:/

Czy ja dobrze rozumiem czy ty lejesz 1L oleju na 5L paliwa !? tak !? :mrgreen: Bo jak tak to za duuuużo ! :stuck_out_tongue:

To jest tak
Seria - 1:50 czyli 1L oleju na 50L paliwa
Sport - 1:40 czyli 1L oleju na 40L paliwa
Racing - 1:33 czyli 1Loleju na 33L paliwa

:stuck_out_tongue: :roll:

Nie no chyba zgubiłeś jedno zero w obliczeniach 1 litr = 1000 mililitrów ( 1l=1000ml):slight_smile:
A wiec:
20ml na 1000ml * 50
1000ml na 50 000ml
1l na 50l
1:50 :smiley:
Ale z tego co wynika z twojej wypowiedzi to powinienem lać 1:40 czyli 25ml na 1l. Mi osobiście to się zdaje za dużo ale niech się jeszcze ktoś wypowie:)

No tak racja zgubiłem jedno 0 mój błąd sorry
No ale to u ciebie będzie 1:40 :roll: bo 1:50 to seria :stuck_out_tongue:

No raczej tak ale mieszanka to najmniejsze z moich zmartwień. Dziwi mnie też dlaczego tak kopci skoro miał za mało oleju. Proszę o pomoc z resztą pytań.

Ssanie masz ręczne czy automatyczne ? bo jak automatyczne to może się zapsuło i śmigasz cały czas na włączonym…

Ssanie ręczne i na pewno dobrze działa :slight_smile: Mam tylko czy olej może zwietrzeć albo się zestarzeć bo leżał jakieś 1rok w garażu ale zamknięty.

kopci bo paliwa za duzo dostaje iglica na 2 od góry rowek tez tak miałem dławił na wolnych i rzygał nie przepalona mieszanką wyglądało jakby olejem ,albo tłumik zasyfiony w srodku i się wypala olej
oleje się starzeja pogarsza to ich własciwości smarne ale 2 lata jest ok

Hmm a nie masz terminu ważności na butelce od tego oleju ? powinna być …

Mam złą wiadomość jestem w czarnej du**e :567: zresztą sami zobaczcie mój cylinder.



Jeśli jeszcze ktoś nie złapał to ta zaznaczone przerwa która wynosi 5mm to miejsce do którego dochodzi tłok. Jak włożyłem drucik z cyny to nawet nie musną głowicy (drucik ma grubość 1mm) a prawidłowa odległość powinna wynosić jakieś 0,5mm. Biorąc pod uwagę że głowica wchodzi do cylindra na jakieś 1mm i dodać do tego 0,5mm prawidłowej odległości daje mi 3,5mm za kródki korbowód :confused: Wogule zastanawiam się jak ten silnik działał przerwa wynosiła 4mm jest trochę przytarty i ma 2 niewielki rysy a mimo to jeździł i miał 8 kompresji :573: Potrzebuje waszej pomocy co mam z tym zrobić ja mam 3 pomysły.
1. kupić korbowód od minarelli
2. szlifować karter o 3,5mm
3. szlifować cylinder o 3,5mm(ten jest najgłupszy wiem)

Może wy macie jakieś propozycje??

to najlepszym wyjściem będzie zakup według mnie nowego korbowodu od Mianrelli … jeśli bezie pasował oczywiście …

Zauważyłem jeszcze coś ciekawego.

Widzicie ten mały ząbek to ślad po pierścieniu wiec tłok dochodzi o 2mm wyżej czyli wychodzi na to że do pełnego szczęścia brakuje tylko 1,5mm tyle to chyba da się przypiłować karter. Jak myślicie??

Na moje to nie opłaca się kupować korbowodu, jeśli brakuje tylko 1,5mm, więc tak, piłuj :slight_smile:
Oczywiście tylko wtedy, kiedy uważasz że ci to wyjdzie :stuck_out_tongue:

noo to musi być idealnie spiłowane jak już bo inaczej nie będzie szczelne a wtedy wacuś :-/

Adverion napisał:

noo to musi być idealnie spiłowane jak już bo inaczej nie będzie szczelne a wtedy wacuś :-/


No i o to chodzi ;-) Jeśli nie jesteś pewien to kup lepiej korbowód :-)

Ja bym na to srał i kupił korbowód nowy bo nie jest jakiś mega drogi a jak założysz to będziesz miał pewność ze jest dobrze …