Nie zauważyłem działu przywitalnia, więc tu składam wielkie witam i dzień dobry dla szerokiego grona forumowiczów, jednocześnie opisując nie wielki kłopot jaki mam z moim jednośladem . A dokładnie jest Sowa II yiben yb50qt15 z silnikiem popularnym jakim jest 139QMB. Problem polega na tym iż po wymianie paska na nowy 729X17,7X30 skuter nie jedzie jak było przed wymianą paska, ale że stary umarł poprzez zerwanie wiec należało wymienić na nowy. Dodatkowo wymieniłem rolki na 5,5gr, dałem takie bo akurat miałem pod ręką, nie mam pojęcia jakie były poprzednio,dla tego że nie mam kontaktu z poprzednim właścicielem . Natomiast poprzedni właściciel wymienił cylek na 80, i było ok do chwili wymiany paska i potem rolek,moje pytanie do was jest następujące.
1.Jaka waga rolek jest przewidziana dla tego silnika z pojemnościa 80cc 2.Jaka jest różnica miedzy paskiem 729x17,7x30 a 728x18x30 jeśli ktoś wie to poproszę o odpowiedź dokładnie co symbolizują cyfry na paskach.
Przed wymianą zarówno paska jak i rolek skuter był zrywny w porównaniu z seryjną 50cc jak i nieco szybszy,a na tą chwile ma nawet problem z uciągnięciem około 80 kg wagi mnie pod nie wielką górkę.Skuter nie jest pierwszej młodości (2008r) acz kolwiek celowo kupiłem z drugiej ręki ten model.Po za tym nie wielkim problemem nie ma żadnych, to się dotyczy tego,oraz identycznego jaki mialem wcześniej. Za odpowiedzi serdecznie dziękuję p.s dla czego wymieniłem rolki ? bowiem tamtych prawie nie było :p
Gramatura rolek zależy od zainstalowanego wariatora, sprężyny centralnej. Ogólnie pod cylinder 72cm3 (47mm) zakłada się rolki 6gr-7gr. Jakiej firmy masz zakupiony pasek napędowy? Oraz jakiej rolki?
2.Jaka jest różnica miedzy paskiem 729x17,7x30 a 728x18x30 jeśli ktoś wie to poproszę o odpowiedź dokładnie co symbolizują cyfry na paskach.
729 to długość paska, 17.7 to szerokość a 3 cyfra to podatność na zgięcie i mówi o minimalnej średnicy rolki na jakiej może być użyty.
Dłubiąc przy szerokości i długości paska jest tak jakbyś wymieniał tryby w skrzyni biegów..a raczej przełożenie głównej przekładni. Np pasek 1-1.5mm węższy to jest pasek znacznie zużyty.
Za krótki nigdy nie wejdzie na samą góre miedzy talerze (na największa średnice)a wiec bedzie niższy Vmax. Szerszy będzie wcześniej łapany talerzami. To trzeba zgrać z rolkami i mocą silnika
Rolki kupiłem jeszcze za czasów mojej pierwszej sowy czyli rok 2009 lub 2010,tak na zapas bo akurat w oryginale były takiej wagi,a firma ? nie mam pojęcia, podejrzewam że może być wilmat,albo wmmotor.Bo to są hurtownie w jakich zaopatruje się sklep w moim rejonie. pasek też tak samo data i czas i firma, z tego co pamietam to był dość tani pasek bo około 40 zł. Natomiast cylka nie mierzyłem jeszcze nie miałem potrzeby zaglądania do niego. Lecz kolego >izdebski12< podając wagę 6-7 gr to z tego co wiem taka wagę zakłada sie do qmj lub qmi to są wyższe pojemości,lecz konstrukcyjnie tak samo.Wymiary paska jakie podałem w pierszym mym poscie, są to wymiary jakie były w orginale w pierwszej mojej sowie, gdziesz też zaraz po za kupie musiałem zajżeć i spisać co tylko można było.
Korzystając od razu, pozwole sobie zapytać Ciebie, jaką firmę rolek i paska byś proponował ?
Elektrykę znam na przestrzał i moge robić, mechanika ? hmm jak pies do jeża,ale kumam o co kaman. Wykształcenie to jedno a pasja to drugie.
Kup Doplera, Dayco, Mallosi serii Special, Bando za około 80-100zł. Taki sensowny -codzienny- pasek a nie jakieś Kevlary do sportu bo kevlary zniszczą ci nieprzygotowane do wspołpracy z nimi seryjne talerze wariatora
Zapomniałem dodać. Ja tygodniowo robie około 1000 km, wiec zarówno pasek jak i rolki winne być dość trwałe czy solidne, a do tego jeszcze z różną masą całkowitą. Więc mam wybór albo wymieniać często albo raz na jakiś czas. A i nie używam skutera to wygłupów .
Kup Doplera, Dayco, Mallosi serii Special, Bando za około 80-100zł. Taki sensowny -codzienny- pasek a nie jakieś Kevlary do sportu bo kevlary zniszczą ci nieprzygotowane do wspołpracy z nimi seryjne talerze wariatora
znaczy podajesz markę i cene paska czy rolek ? sprecyzuj proszę . Wiem że kevlary zamiast pomagać to niszczą seryjne części.
Powiem tak. Co do rolek to najlepiej sobie potestować i założyć najlepsze. Podejrzewam, że będzie to gramatura 6 gr. W moim skuterze założyłem 5gr, i napęd mam jeszcze seryjny, a są to rolki troszkę za lekkie, tak więc myślę, że 6gr były by dobre. - Cylinder 72cm3 Co do firm, to nie polecam Wm motor - rolki robią się kwadratowe już po 500-1000km, kanty pasków są kwadratowe, przez co muszą się dotrzeć do talerzy. Długo to trwa, i obniża osiągi. Przykład u mnie? Jaja z paskami. Na starym pasku jechał te 65km/h, na pasku wm motor 45km/h i ani km więcej. Jazda w jedną stronę, oraz powrót z Płocka była mordęgą.
Rolki bardzo dobre produkuje firma Jasil (Top Racing). Co do pasków napędowych to Dayco, Bando. No i oczywiście to z najwyższej półki - Malossi, Polini.
Nie chwaląc nikogo,muszę stwierdzić że TO forum/serwis przynajmniej ma wiedzę. Od siebie ? no cóż , mimo iż z zawodu jestem mechanik, to też jak nie było potrzeby grzebania to człowiek nie musiał tego ruszać,zdziwiło mnie to że przed wymianą rolek,ale po wymianie paska skuter strasznie stracił, a pasek wymiarami był taki sam jak w oryginale,z ciekawości zajrzałem do rolek, no i tu nie nieco przeraziło,rolki nie dość że były prawie kwadratowe,to jeszcze nie które ukruszone gdzieś na kantach, ale skuter zbierał sie, i szedł bardzo ładnie, pierw wymieniłem pasek,zrobiłem test a tu znok, muł i jak by siły nie miał,to wymieniłem rolki,i tu już była poprawa,lecz po około 300,lub 500 km osiągi spadły,nie wiecej niż 50-55,a o zrywności to tylko w marzeniach, do tego nawet jadąc w dwie osoby,czyli cała waga około 200 kg,biedak nie może tak żwawo podkulać sie pod nie wielkie wzniesienie. Szczerze mówiąc, aż tak bardzo nie zależy mi na prędkości, ale skoro już poprzedni właściciel postarał sie i zmienił pojemność i było baaardzo dobrze wiec dla czego ma nie być tak dalej.Przynajmniej ruszenie z spod świateł nie było dużym problemem. Tu taj padło w jednym poście że zależne są osiągi od sprzęgła itd, i tez mam kłopot, bo nie wiem czy to było zmieniane, czy nie, trzeba bedzie jakoś dorwać poprzeniego właściciela i dowiedzieć sie czy coś grzebał w sprzęgle.Bo nie tylko jest zwiększona pojemność, ale jest też większy gaźnik.Do tych rolek jakie teraz mam założone (5,5gr) jeszcze nie zaglądałem, wiec nie wiem w jakim są stanie, za kilka dni bede kupował kilka części nie tylko do swojego skutera, to i zamówię też leprze rolki,i pasek. Zobaczę jak to sie przełoży na osiągi.
Nie zamawiaj nic firmy WM Motor, bo i tak później będziesz płacił za lepsze jakościowo. Dobry pasek to podstawa - o ile jak coś padnie w skuterze, to jakoś dojedziesz, o tyle jak pasek się zerwie to zostajesz w szczerym polu. Co do sprzęgła to jeżeli piszczy przy ruszaniu, to do wymiany. Jeżeli sprzęgło nie popiskuje to je zostaw. Obawiam się, że przy 1000 km tygodniowo nawet jak napęd zrobisz na fajnych podzespołach, to i tak Ci coś innego padnie. Dam sobie głowę uciąć, że poprzedni właściciel ten cylinder zamontował chiński za 60 zł. A może się mylę, i jest to jakiś Airsal 80cm3 o średnicy 50mm? :)
Sprzęgło jest ok, nic nie piszczy,jedyne co delikatnie słychać od strony sprzęgła to cykane(klekotanie) coś na styl stuku zaworowego,po za tym nic się nie dzieje.Aaaaaaaaaaaaaaaaa jeśli idzie o zerwanie paska, i szczere pole, to tak, coś o tym wiem, pierwszy pasek zerwał mi się 10km przed domem, no i trzeba było zakasać rękawy i popchać do domu,zajeło mi to około 3 godzin:). Jeśli wm-motor jest beee, to jaka jest opinia o wilmat,lub motor-x.pl? to tak z ciekawości.
Wilmat to producent, który na swoich produktach podaje nazwę WM Motor. Jest to jedno i to samo. Motor-X.pl to jakiś sklep internetowy, z którym nie miałem styczności. Dobre sklepy z częściami do skuterów to Racing-Planet.pl , shop.mieloch.pl Jest jeszcze sklep Scooterkingz.pl jednak zamawiając w tym sklepie warto sprawdzać wszystko na miejscu czy wszystko jest, wszystko się zgadza, nic nie jest porysowane. Jeżeli chcesz jedną firmę do wszystkiego, to zainteresuj się firmą Motoforce lub Naraku. Malossi i Polini są bardzo drogie, jednak produkują one części w jakimś zakresie - np. ssania elektronicznego, klaksonu malossiego do swojego skutera nie kupisz, a firmy motoforce już tak.
Wilmat jest hurtownią, która sprowadza i sprzedaje części sygnowane logo WM.
Jeżeli chodzi o stosunek cena-jakość, to ja ze swojej strony polecam części sygnowane marką 101 Octane sprzedawane przez RP. Są to części w cenach pomiędzy tanimi allegrowymi bublami, a markowymi Naraku, Airsal, Malossi, itp., ale prezentują już dobrą jakość.
Witam. Co do sklepów to nie mialem okazji zamawiać czy zakupywać w RP,owego czasu zaopatrywałem się w wobimoto, lecz firma nie do końca uczciwa jeśli idzie o reklamacje,motor-x.pl kupiłem trochę cześci u nich, i jeszcze nie zawiodłem się. Ale w każdym bądż razie mamy pogode jaką mamy, wiec można dokonać napraw ,puki śnieg leży to raczej nie jeździ się.Chociaż ....... :) ,raz jeszcze dzięki za pomoc, jak i również podpowiedzi,co będzie dalej się okaże jak dojdą części. I jeszcze przypomniała mi się jedna sprawa. Mianowicie ,nie mam mechanizmu kopajki,ani półksiężyca ,ani żadnej części siedzącej w obudowie.Natomiast od pewnego (mechanika) dowiedziałem się że zależne jest to od ilości zębów,tylko gdzie ? na półksiężycu,czy przeciw tależa, I jeszcze jedno, czy cały mechanizm pochodzący od identycznego silnika,ale z krótkim napędem (bassa 50 najmniejszy) będzie pasował do silnika z długim ,czyli jak do mojej sowy?.(bassa 50.silnik 139QMB,ale krótki,hamulec bębnowy,koła 10" )
Racing-planet.pl oferuje do końca stycznia -10% ceny za części przy jednorazowym zakupie detalicznym (kod potrzebny do zbicia ceny jest dostępny na stronie głównej i trzeba go wklepać ręcznie z klawiatury). A oto i potrzebny kod: New-Racing-2013 (zakup za min. 100 zeta brutto).
Motor-x.pl ma dość ciekawą formę sprzedaży (w weekend jest -10% ceny, drugi raz już to zauważyłem) i ceny faktycznie są pomniejszane o daną kwotę. :D Na stronie głównej widnieje informacja, że taka forma promocji dotyczy... dwóch dni lipca, więc trochę to jest dziwne, ale jak to ciągną dalej, to zapakuję co mi potrzeba do zakupowego koszyka, a jutro potwierdzę jeszcze telefonicznie realne ceny i zamówienie, aby nie było jednak jakiejś z tym lipy.
Brać, co komu skąd pasuje i... grzebać, grzebać, grzebać. :D
Ja po cześci jeżdze do sklepu MotoLizak na Połczyńskiej 114, do Kryss-a na Gdecką 5 i do MotorLandu na Wał Miedzeszyński 262. Zależy po prostu czego potrzebuję. Zdarza mi się jeździc też do Piaseczna na Sienkiewicza 51.
MotorX mialo ostatnio jakieś kłopoty z witryną, i też zauwarzyłęm ze słabo sobie poradzili z tym,lipy raczej moim zdaniem tam nie ma, chociaż by z tego względu że jak sam rozmawiałem z ich pracownikiem, to sam pracownik polecał mi ich promocje. Po za tym, jak już wspomniałem to ,to co u nich zamówiłem dotarło do mnie idealnie, nie było sie do czego doczepić. Ale mam jeszcze jeden temat, lecz nie chce zaśmiecać forum i nowego tematu zakładać, a wiec powiedzcie mi , czy mieliście okazje wymieniać tuleje m/g wahacza silnika, te które są na prawym i lewym karterze. Chodzi mi o to jak przebiegała wymiana ich. Czy były jakieś trudności i na co należy uważać,oprócz tego by oczywiście nie połamać ucha. I taka moja mała ciekawostka,dla mnie oczywiście otóż,aktualnie mam założony większy gaźnik bo taki założył poprzedni właściciel, ale z ciekawość powiedzcie ,czy był by duży spadek osiągnieć jesli założył bym orginalny, czyli mniejszy lecz iglice podniusł bym do maxa. Dla czego o to pytam, bowiem w pierwszej sowie mojej mialem iglice na środkowym frezie,i było lepiej, ale dając na najniższy, no i niestety nie chciał nawet zagadać.