Cześć, wymieniłem wkońcu cylinder bo był w strasznym stanie w nadzieii, że skuter przestanie się grzać, niestety ujechałem może 300metrów i już lampka ;(
Termostatu wgl. nie było..
Jestem już zdesperowany w walce z tym skuterem.
Macie pomysł gdzie jest problem?
Skuter stoi już miesiąc a ja przejechałem nim 40km na trasie Dom->Serwis
A faktycznie się grzeje? czy tylko lampka się oświeca, może coś z pompą,
Teoretycznie woda krąży po układzie.
Ale i tak się świeci..
Może czujnik temperatury?? I dlatego Ci się lampka świeci... Sprawdź czy naprawdę się grzeje...
A wiecie gdzie dostane ten czujnik ?
proszę o link :)
ja mialem tak z autem .wymieniłem olej w chlodnicy i wyciagbolem termostat i juz bylo ok
Ale ja nie mam już termostatu :|
hiorimaru napisał:
ja mialem tak z autem .wymieniłem olej w chlodnicy i wyciagbolem termostat i juz bylo ok
W chłodnicy jest płyn a nie żaden olej. Po wyciągnięciu termostatu z samochodu w zimę/jesień nie ma szans żeby silnik zagrzał się do 90 stopni a niedogrzany silnik więcej pali i szybciej się zużywa.
Dodge - przejedź się i jeśli lampka zacznie Ci świecić dotknij cylinder z dołu ręką i sprawdź czy rzeczywiście jest bardzo gorący i sprawdź jak ciepłe są węże od chłodnicy. Jeśli węże będą zimne a cylinder nie gorący ewidentnie winny jest czujnik temperatury. Bo coś mi się nie chce wierzyć żeby silnik chłodzony cieczą po 300 metrach był już tak zagrzany aby lampka się zaświecała. Spróbuj wymienić czujnik temperatury.
Zaraz to sprawdze i napiszę jak jest. ;)
A jeżeli jest płyn w wezach to nie powinny one być gorące ?
http://www.youtube.com/watch?v=Hpsxa1BiBE4&feature=youtu.be
Czy powinien tak kopcić przy starcie ?
Po przejechaniu takiej odległości (nawet mniej jak 300m pali się lampka)
Czy to możliwe, że czujnik uszkodzony nie pali się ciągle, tylko pojakimś czasie :P ?
Może układ chłodzenia jest niedrożny? Płyn rozgrzewa się przy silniku powodując zaświecenie się lampki - tyle że nie krąży w układzie.
dodge napisał:
Ale ja nie mam już termostatu :|
Jesteś pewien ?
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-termostat-aprilia-suzuki-p-13636-1.html?cPath=18035_18151_18157&sessID=9cbd0ed3ed247cc114f00cacf9ffa1d6
A wiecie gdzie dostane ten czujnik ?
proszę o link :)
5 min z google :P
http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera-czujnik-temperatury-aprilia-suzuki-p-13644-1.html?cPath=18035_18151_18157&sessID=9cbd0ed3ed247cc114f00cacf9ffa1d6
Może i głupie pytanie ale czy po oględzinach termostatu i wymianie cylka zalewałeś układ płynem ? Jaki płyn wlałeś ? Wydaje mi się że to może być tak jak kolega wyżej pisze. Ściągnij obydwa węże i je przedmuchaj i sprawdź czy nie są przytkane jeśli nie to wymień czujnik temperatury. Sprawdzałeś jak się ma temperatura cylindra po zapaleniu się lampki ?
oczywiście, że zalałem.
Borygo Eko zalewałem.
Nie mam dostępu do niego tak, żeby się nie oparzyć o rurę wydechową..
Rzeczywiście, będę musiał sprawdzić drożność, bo stwierdziłem krążenie na podstawie gorąca z wszystkich przewodów.
A to co mówisz Michalk001 brzmi sensownie
A czy chłodnica i wszystkie węże są gorące ?
ten idący do pompy jest lekko ciepławy, ale ledwie co..
Przypuszczam, że to pompa bo jak chciałem ją odkręcić i zobaczyć czy koło się kręci to się nie dało.. śruby dawno nie były odkręcane.
Ale nie o to mi chodzi, kiedy odłączyłem wąż od pompy to wywaliło strasznie mi wąż i płyn z dużym ciśnieniem wyleciał, tak jakby po prostu pompa nie przyjmowała płynu.
Bo z drugiej strony jak odłączałem wąż od chłodnicy od głowicy to było 10x mniejsze to ciśnienie, a teraz to, aż mnie spryskało ;P
1. Gdzie dolewałeś płynu- do zbiorniczka czy tam gdzie korek odpowietrzający? To jest chyba układ podciśnieniowy i jeżeli nie ma płynu w układzie to może nie zabrać ze zbiornika.
2. Po kolei możesz sprawdzać drożność przewodów.
3. Pompa też może być słaba i przy większym ciśnieniu nie mieć wydajności.
W moim skuterze taki objaw był efektem przytarcia tłoka, a później zatarcia- dym może być spowodowany przedostania się płynu do cylindra.
No a jeżeli by się dostawała to dlaczego tak może być.. ?
Jeśli dymi na biało to płyn dostaje się do cylindra ( uszczelka pod głowicą ).