Temat przeniesiony ze starego forum, napisany przez MarchleS Co jest potrzebne ?? -Papiery 80, 150, 220, 320, 400, 600, 800, 1000, 1500, 2000, 2500* 1,5zł za arkusz -rozpuszczalnik 2zł za litr -pasta polerska boll (można ja zastąpić Automaxem) 25zł -mleczko do usuwania mikro rys Boll -woda + płaski pojemnik -nakładki na wiertarkę 20zł -filce (lub krążek z zestawu polerskiego Louis*) 15zł -wiertarka -miękka szmatka -śruba, podkładki i nakrętka 1,5zł -ciemny spray 10zł *Opcjonalnie, bez tego polerka będzie równie dobra. Wszystko gotowe więc zaczynamy! Na początku czeka nas najgorsze czyli zdzieranie farby, felgi seryjnie nie są malowane zwykłym lakierem jak plastiki, lecz malują się je proszkowo. Pech chciał, że ten rodzaj farby jest bardzo odporny na warunki atmosferyczne i co za tym idzie na zdzieranie ale dość już rozpaczania i teorii zabieramy się do pracy! Na początku przyda nam się wiertarka i końcówki z papierem ściernym np. firmy Dremel . UWAGI : Przy pracy końcówkami trzeba wykonywał szybkie ruchy na boki aby nie zrobić większych wgłębień w feldze!! Nie trzeba usuwał farby z wielką dokładnością cienkie warstwy czy mały plamy farby nie sprawiają większych problemów w następnym etapie polerowania. Jeśli zedrzemy już całą farbę można zabrać się za prace papierem ściernym o gramaturze 80 nim usuwamy resztki farby z miejsc do których nie doszła wiertarka oraz ewentualne nierówności. W następnym etapie przyda nam się ciemny spray, malujemy nim powierzchnie którą wcześniej szlifowaliśmy papierem 80 nie musi był to gruba dokładnie położona warstwa wystarczy mgiełka. Po wyschnięciu farby szlifujemy pomalowane miejsca papierem o gramaturze 150 do momentu w którym nie będzie widoczna żadna czarna ryska czy kropka. UWAGI : Należy to wykonać BARDZO dokładnie ponieważ ewentualne rysy czy wgłębienia psują końcowy efekt. Następny i chyba najdłuższy etap polerowania to szlifowanie papierami od 220 do 2500 nie ma dokładniej reguły kiedy zmienić papier na drobniejszy. Ja osobiście zaobserwowałem bardzo pomocną rzecz a mianowicie przy szlifowaniu drobniejszym papierem dobrze wyszlifowana powierzchnia inaczej odbija światło co powoduje zmianę odcienia aluminium i daje nam znak do zmiany papieru na drobniejszy. kolejnym przyjemniejszym etapem polerowania jest nadawanie ostatecznego połysku. Tutaj przyda się pasta polerska i filc (lub najdrobniejsza końcówka z zestawu Louis) nakładamy pastą polerską Boll Maxxim na powierzchnie która chcemy polerować. Załączamy wiertarkę i polerujemy. UWAGI : Nie rozsmarowujcie pasty na całej powierzchni którą chcecie polerować najlepiej jest nałożyć pastę pędzelkiem w odstępach około 5cm. Tutaj poza ww rzeczami potrzebne jest wyczucie, sami musimy określił kiedy powierzchnia jest już dobrze wypolerowana i przygotowana do następnego etapu. Po polerowaniu pastą efekt powinien był zadowalający lecz niektórzy (np. ja J ) chcą jeszcze lepszego efektu i tutaj przydaje się wcześniej przygotowany krążek z miękkiej szmatki i mleczko do usuwania mikro rys. Postępujemy tak samo jak w poprzednim punkcie nie zapominając o wyczuciu. Dłużej nie znaczy dokładniej, ale nie do końca, nie można tego zrobić „na odwal”, tutaj też przydaje się wyczucie i wprawne oko J Teraz pozostało tylko przemyć wypolerowaną powierzchnie miękką, czystą szmatka nasączoną rozpuszczalnikiem nitro. źródło: gpachla
KOLEgo foto by się przydało !!!
Jak masz pisać bez sensu to nie pisz w ogóle. To temat przeniesiony ze starego forum.Gdyby w oryginale były fotki znalazłyby się też tutaj. Tu masz bardzo podobny temat i na dodatek z fotkami więc nie marudź: http://www.jednoslad.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=139derbistefan napisał:
KOLEgo foto by się przydało !!!
Jaka pasta najlepsza do polerki końcowej??
Ja używałem Turtlewax czy coś takiego :mrgreen: W każdym bądź razie zielone opakowanie z rysunkiem żółwia. Jak dla mnie najlepsza pasta na rynku.
Znajomy który polerował mi felgi używa pasty G3. Mówił, że przetestował wiele past ale ta jest najlepsza.
A próbowałeś innych?Typhoon13 napisał:
Jak dla mnie najlepsza pasta na rynku.
Używażem przy wcześniejszych polerkach innych past i stwierdzam ,że "żółwik" jest najlepszy i będe się tego trzymać.Nikikin napisał:
Znajomy który polerował mi felgi używa pasty G3. Mówił, że przetestował wiele past ale ta jest najlepsza.
A próbowałeś innych?Typhoon13 napisał:
Jak dla mnie najlepsza pasta na rynku.
G3 jest dobra do wstepnego polerowania. Potem trzeba jeszcze jakąś inną, lepszą pastę przelecie? ;) Wiem bo sam testowałem. Miałem chyba z 4 pasty :P Po próbach i błędach jechałem najpierw G3 a potem jakąs pastą polerską w takiej byczej kostce za 10zł z allegro :D Dzisija zamówilem Autosola zobaczymy co ta pasta potrafi :P Jak przetestuje to dam znać :P Moje polreki można zobaczyć w temacie na starym forum jeszcze :PNikikin napisał:
Znajomy który polerował mi felgi używa pasty G3. Mówił, że przetestował wiele past ale ta jest najlepsza.
A próbowałeś innych?Typhoon13 napisał:
Jak dla mnie najlepsza pasta na rynku.
autosol i tylko autosol
Zgadzam się w 100%… Nie ma lepszej pasty polerskiej niż autosol… Napradę próbowałam dużo past, ta wyszła najlepiej.!
hmmm…fajna sprawa…w enduro by to kiczowato wyglądało ale kiedyś może może… :mrgreen:
ja za to mam porysowane plastiki i nie wiem co z tym zrobić…widziałem że plastiki też da się polerować ale niemam pomysłu jak a boje się że zmatowieją :-/
jak by ktoś miał pomysł to czekam
Czy, aby pozbyć się farby nie lepiej użyć takiego patentu - - taka moja mała sugestia
nie. To jest shit typu dragon i w ogóle nie działa. Scansol jest sprawdzony i działa, a te shity w butelkach po rozpuszczalniku tylko smiećrdzą i nic więcej
Spotkałem się z opiniami, że działa i ludzie go używają, z resztą tylko taki był u mnie w sklepie ^^ jak będzie shitowy to na impreze zostanie xD
Jak przetestuję to dam znać
[ Dodano: 13-01-2009, 21:06 ]
Dziś tym robiłem. Nie jest tak, że zaraz odejdzie cały lakier, ale moim zdaniem daję dosyć dużo, bardzo uąłtwia pracę i zabójczo pachnie :lol: - chyba znalazłem konkurencję dla butapremu xDD
Nikt nie napisal jak juz sobie wypoleruje i chce aby mi się caly czas swiecilo i pomaluje np bezbarwnym to jak muszę postepowac krok po kroku???
Jak wypolerujesz to podgrzej przekładnie palnikiem i na to bezbarwny pędzelkiem. Później kolejną warstwę i git.
czyli jednak muszę podgrzac Acha a ktos tak juz robil??? A spray nie możnać
Jak masz lakier w spray;u to ok. Ale wątpię że jest xD
Ja bym polerki nie małował bo będzie odpadał lakier po jakimś czasie już lepiej co 2tygodnie poprawiać polerkę moim zdaniem
Siwy odechciało by Ci się. Kumpel tak robił… efekt fajny ale czy taka przyjemność siędzieć i polerować?