polepszenie parametrów silnika w zumico dynamic 4t

witam, od niedawna jestem posiadaczem zumico dynamic 4t. chcialem sie dowiedziec czy mozna poprawic start spod swiatel, chodzi o to zeby lepiej sie zbieral, nie zalezy mi na v-max. nie chce rowniez zmieniac poj silnika czy wydechu, chodzi mi o cos taniego i prostego. z gory dzieki za odp.

Zmień sprężynki sprzęgłowe na twardsze +15% powinny wystarczyć.

Najprostszym sposobem będzie wymiana rolek wariatora.

same rolki dużo nie dadzą, ale spróbować można.. łatwiej zmienić rolki, niż grzebać ze sprzęgłem

czy sprezynki sprzeglowe i rolkiw wariatorze ciezko sie wymienia ajezeli serwis to drogo bedzie?

rolki bardzo łatwo-tu przydałby Ci się przyżąd do blokowania talerza wariatora "buzetti". Gorzej sprężynki, ale jak masz trochę zdolności manualnych, to dasz radę ;)

Tu wymiana rolek,przykład:
http://www.youtube.com/watch?v=IW-7ORlBzCk&tracker=False

Wymiana sprężynek sprzęgła:

http://skuterypolnoc.ubf.pl/forum/viewthread.php?forum_id=9&thread_id=1136&pid=10955

http://www.youtube.com/watch?v=t6P4AaaapsQ

Możesz jeszcze wymienić sprężynę centralną,przykład:

http://www.youtube.com/watch?v=ksihIxLShic

i jeszcze jedno pytanie... jakie to mają być rolki? jescze raz wszystkim dziekuje za odp.

Najlepiej kupić sobie zestaw testowy o różnej gramaturze z sklepu mieloch i testować :). Podaje przykład : rozmiar:16x13 waga:4,5-max 6g :) Pozdrawiam!

Lżejsze rolki, np. 4,5 - 5gr.

Sorry że nie na temat ale może ktoś zna tytuł tej piosenki w pierwszym filmie ?

Rolki testowe to dobry pomysł. Nie ma sensu rżnąć skuter na rolkach 4,5g tym bardziej przy standardowym tłumiku. Proponuję kupić testowe coś koło 6g. Załóż 6 i przejdź się, potem zmień na 5,8 a potem na 6,2 i zobacz jak będzie i ew dalej sprawdzaj gdyby na dwój skrajnych było lepiej niż pozostałych.
W Vitality na Tecnigasie miałem rolki 6g i najlepiej na nich śmigał mimo że i tak miał wysokie obroty (standardowo są jak się nie mylę 8g). W derbi równie dobrze leci od 5,5 do 6g

Suawek napisał:

...(standardowo są jak się nie mylę 8g)...

Standardowo w Vitalce są rolki 8.4 g :)

A no widzisz, trochę się machnąłem :mrgreen:

Rolki i sprężynki to nie jest tuning, szkoda zachodu na takie coś, jednak trzeba więcej wyłożyć, tzn cylek lub chociaż wariator wg mnie.

Vezyr, nie zgodzę się. Rolki najprościej mówiąc regulują obroty przy jakich będzie pracował silnik a przecież każdy silnik ma maksymalną moc i moment obrotowy przy określonych obrotach. Skutery zablokowane są tak wyregulowane żeby dawały najlepsze rezultaty przy zablokowanym silniku.
Za ciężkie rolki spowodują że silnik nie wejdzie na "najlepsze" obroty i nie wykorzysta całej dostępnej mocy przez co nie osiągnie maksymalnej prędkości.
Kupując nowy skuter przeważnie masz ciężkie rolki, żeby skuter chodził cicho, żeby silnik pracował na niższych obrotach i nie był zbytnio obciążony.
Sprężynki jak ktoś lubi, zmieniają tylko moment w którym uruchomi się sprzęgło, do samych osiągów nic nie mają.

Suawek, niestety Vezyr ma rację

Uwierz mi musisz przyjąć życie takie jakim jest. Jeśli to czterosów to nie wkładaj w to nawet złotówki. :twisted:

To po co Waszym zdaniem są różne wagi rolek?
Max moc i moment nie są dostępne w całym zakresie obrotów.
To jest wykres z hamowni mojego auta i wyraźnie widać że gdybym jeździł cały czas na obrotach 3 tys to dysponowałbym mocą zalednie ok 100 KM. Przy obrotach 4 tys mam już 125 KM a pełną moc mam dopiero przy 6,4 tys.
Silnik skutera tez ma swój przebieg krzywej mocy i momentu i rolkami ustawiamy najbardziej optymalne obroty.

http://images38.fotosik.pl/819/38dacd011ee3c87c.jpg

typowy wykres hondowski ;)