Po zmianie na 80.. ;|

Siemka,
Wczoraj zmieniłem Cylinder na 80ccm, niestety tylko cylinder bo okazało się,że dysza ma za dużą średnice.. Miała 6, a mechanik mi powiedział,że musi być 4.
Ale nie o to się rozchodzi..
Mam do was kilka pytań związku z tą zmianą:

- Jak wymienić dyszę, i gdzie dostanę dyszę do swojego Router Pluss (śr. otworu 4, dysza 90) ?
- W instrukcji do cylindra, jest napisane,że zaleca się dolewanie oleju do baku w celu lepszego smarowania. Czy w 4T też ma to racje bytu? Czy może być taki olej jak mam w misce olejowej do silnika tj.Castrol Power 1 4T 10W-40 ?

- Skuter wczoraj bardzo ładnie rwał, oczywiście nie cisnąłem go cały czas tylko raz na jakiś czas spod świateł ruszyłem szybko tak do ok. 40km/h a potem już zwalniałem (docieranie), i dziś, wróciłem do domu, i potem jeszcze raz musiałem jechać do Warszawy i w trakcie przyśpieszania, w okolicach 60 dusił się (znaczy zostawał bez zmian czasem przyspieszał,znowu potem zostawał przy predkości) zwolniłem do 30 żeby znowu go dobić do 60 (żeby silnik pracował w każdym zakresie obrotów) i już od tych 30 nie chciał się zbierać, ledwo ciągnął do 50, a manetka była na full, jak jadę od tamtego czasu to jest taki sam efekt na pół manetki, jak na full :|
Czy to wina dyszy, lub filtru powietrza?

- Skuter dojechał z serwisu wczoraj, normalnie ale potem już jak chciałem odpalić to starter dość głośno pyka, i leciutko przygasa światło stop. Jakieś Sugestje ?

Z góry dzięki za odpowiedzi :)

jedź do mechanika gdzie to robiłeś i się zapytaj. powinienieś wyregulować gaźnik. i z 500km zrób na jeździe do 45km/h żeby go dobrze dotrzeć.

Usuń zwężkę z filtra, Gaźnik powinien chodzić bez regulacji, jedynie wolne obroty beda pewnie za wolne, podkręć je i powinien pomykać. Na temat docierania nic ci nie powiem bo nie uznaje jakichś komunistycznych metod w tym docierania, pałuję silnik do granic mozliwosci i tak było od pierwszego rozruchu dziś mam na chińskim cylku 8tyś km i gdybym postawił ten cylinder w sklepie na półce nie odróżnił bys go od nowego, ale w tej kwestii każdy ma własne zdanie jak najlepiej dbać o dobrą kondycje silnika

To że podczas docierania nie można przekraczać 45km/h to bzdura ale nie będę się rozpisywał na ten temat bo był wałkowany wiele razy a i tak każdy ma swoją metodę. Ja jestem zdania że silnik powinien dostać trochę wysiłku ale nie do przesady - nie non stop na full manetce.

Kapuchon ot mądrego i warto posłuchać:) jak juz się stosować do metod docieraczy to silnik ma najlżej gdy osiągnie max moment obrotowy a to juz będzie około 65km/h zależy od wystrojenia przekładni. 45km/h to jest chyba najlepszy sposób na zasyfienie silnika nagarem :)

no dobrze. ale wszyscy poruszanie temat docierania,a inne pytania ? głównie chodzi mi o to mulenie .
i o zmianę dyszy.

No zmiana dyszy obowiązkowa. Musisz kupić ją w jakimś sklepie z motorami.

mulić może, przecież dopiero się dociera...

He, ja sie powtórzę a zwężkę z filtra wyjąłeś?

Ale już ładnie chodził bardzo.
Jak myślicie dam radę wymieniać dyszę z tym filmikiem ?
http://www.youtube.com/watch?v=N9tvuhGVs5g
A co do zwężki, to nigdy jej nie miałem, może muszę zmienić filtr na stożkowy?
Gdzieś ktoś mi powiedział,że stożek jest nie legalny, czy to prawda ?:P
AA.. i jeszcze co do tego oleju.. 'W instrukcji do cylindra, jest napisane,że zaleca się dolewanie oleju do baku w celu lepszego smarowania. Czy w 4T też ma to racje bytu? Czy może być taki olej jak mam w misce olejowej do silnika tj.Castrol Power 1 Racing 4T 10W-40 (jakoś tak) ?

dysze jest bardzo łatwo wyjąć, wyjmujesz gaźnik ze skutera i pod spodem są chyba 3 śrubki i je odkręcasz i i masz tam pływak i dysze. I wykręcasz dysze i wkręcasz nową i zakręcasz to i montujesz z powrotem do skutera :) Naprawdę bardzo łatwo ;-)

Z gaźnikiem ok,ale boje się go odłączaćw ogóle, jak go wyjmę to już luz na szelkach :)
A co do oleju i stożka ?

nie będzie żadnych luzów. a co do oleju i stożka to nie wiem.

stożek daje inny dźwięk i nic więcej a oleju to się do 2t dolewa.

Ale jest on w ogóle legalny?
No właśnie mi się też tak wydaje,ale w instrukcji do cylindra tak piszą ;P

To skoro nic nie daje to co trzeba zrobić,żeby dobrą ilość powietrza dostawał?

jasne że jest legalny, nie słyszałem jeszcze żeby komuś dowód zabrano za to, że ma stożek. Zabiorą jak skuter będzie za głośny.

Dolewanie oleju w 4T do paliwa? W życiu nie wolno. zanieczyścisz wszystko. Poza tym czemu docierasz na syntetyku, a nie na minerale?

Taki wlałem kiedy była to 50 już dotarta dawno :)
A no właśnie czy nie będzie za głośny :|

Czyli muszę zmienić silnikowy ?(tylko?)
Trochę nie chcętnie bo ostatnio po wymianie było sprzęgło do wymiany, nie wiem jakim cudem -_- może przypadek..
Jaki olej polecacie ?

*Sorry znowu za post pod postem :*