Siemka, Wczoraj zmieniłem Cylinder na 80ccm, niestety tylko cylinder bo okazało się,że dysza ma za dużą średnice.. Miała 6, a mechanik mi powiedział,że musi być 4. Ale nie o to się rozchodzi.. Mam do was kilka pytań związku z tą zmianą:
- Jak wymienić dyszę, i gdzie dostanę dyszę do swojego Router Pluss (śr. otworu 4, dysza 90) ? - W instrukcji do cylindra, jest napisane,że zaleca się dolewanie oleju do baku w celu lepszego smarowania. Czy w 4T też ma to racje bytu? Czy może być taki olej jak mam w misce olejowej do silnika tj.Castrol Power 1 4T 10W-40 ?
- Skuter wczoraj bardzo ładnie rwał, oczywiście nie cisnąłem go cały czas tylko raz na jakiś czas spod świateł ruszyłem szybko tak do ok. 40km/h a potem już zwalniałem (docieranie), i dziś, wróciłem do domu, i potem jeszcze raz musiałem jechać do Warszawy i w trakcie przyśpieszania, w okolicach 60 dusił się (znaczy zostawał bez zmian czasem przyspieszał,znowu potem zostawał przy predkości) zwolniłem do 30 żeby znowu go dobić do 60 (żeby silnik pracował w każdym zakresie obrotów) i już od tych 30 nie chciał się zbierać, ledwo ciągnął do 50, a manetka była na full, jak jadę od tamtego czasu to jest taki sam efekt na pół manetki, jak na full :| Czy to wina dyszy, lub filtru powietrza?
- Skuter dojechał z serwisu wczoraj, normalnie ale potem już jak chciałem odpalić to starter dość głośno pyka, i leciutko przygasa światło stop. Jakieś Sugestje ?
Usuń zwężkę z filtra, Gaźnik powinien chodzić bez regulacji, jedynie wolne obroty beda pewnie za wolne, podkręć je i powinien pomykać. Na temat docierania nic ci nie powiem bo nie uznaje jakichś komunistycznych metod w tym docierania, pałuję silnik do granic mozliwosci i tak było od pierwszego rozruchu dziś mam na chińskim cylku 8tyś km i gdybym postawił ten cylinder w sklepie na półce nie odróżnił bys go od nowego, ale w tej kwestii każdy ma własne zdanie jak najlepiej dbać o dobrą kondycje silnika
To że podczas docierania nie można przekraczać 45km/h to bzdura ale nie będę się rozpisywał na ten temat bo był wałkowany wiele razy a i tak każdy ma swoją metodę. Ja jestem zdania że silnik powinien dostać trochę wysiłku ale nie do przesady - nie non stop na full manetce.
Kapuchon ot mądrego i warto posłuchać:) jak juz się stosować do metod docieraczy to silnik ma najlżej gdy osiągnie max moment obrotowy a to juz będzie około 65km/h zależy od wystrojenia przekładni. 45km/h to jest chyba najlepszy sposób na zasyfienie silnika nagarem :)
Ale już ładnie chodził bardzo. Jak myślicie dam radę wymieniać dyszę z tym filmikiem ? http://www.youtube.com/watch?v=N9tvuhGVs5g A co do zwężki, to nigdy jej nie miałem, może muszę zmienić filtr na stożkowy? Gdzieś ktoś mi powiedział,że stożek jest nie legalny, czy to prawda ?:P AA.. i jeszcze co do tego oleju.. 'W instrukcji do cylindra, jest napisane,że zaleca się dolewanie oleju do baku w celu lepszego smarowania. Czy w 4T też ma to racje bytu? Czy może być taki olej jak mam w misce olejowej do silnika tj.Castrol Power 1 Racing 4T 10W-40 (jakoś tak) ?
dysze jest bardzo łatwo wyjąć, wyjmujesz gaźnik ze skutera i pod spodem są chyba 3 śrubki i je odkręcasz i i masz tam pływak i dysze. I wykręcasz dysze i wkręcasz nową i zakręcasz to i montujesz z powrotem do skutera :) Naprawdę bardzo łatwo ;-)
Czyli muszę zmienić silnikowy ?(tylko?) Trochę nie chcętnie bo ostatnio po wymianie było sprzęgło do wymiany, nie wiem jakim cudem -_- może przypadek.. Jaki olej polecacie ?