Peugeot Kisbee, Kymco B&W, FASPIDER Garelli, KYMCO AGILITY CITY, SYM JET SPORT

Witam koleżanki i kolegów. Potrzebuję Waszej pomocy i porady żeby po raz 3 nie umoczyć i nie kupić czegoś co będzie częściej stało niż jeździło.
W tytule tematu napisałem moje wstępne typy i liczę że z Waszą pomocą lista zawęzi się do tego jednego właściwego.

Słyszałem dobre opinie o Kymco, ale może inne też są dobre.

Poprzednio posiadałem Keeway Hurricane i Romet RXL Eco. O ile Keeway jeszcze od biedy ujdzie to RXL-a nie poleciłbym najgorszemu wrogowi.

Do rzeczy:
Mój budżet {nieprzekraczalny} to 7000 zł.
Wymagania :
pojemność - 50 ccm (koniecznie)
jak najmniej awaryjny
porządna jakość - trwały
koniecznie nowy (używki nie wchodzą w grę) - muszę mieć fakturę, po za tym już tak mam, że wszystko muszę mieć nowe, "dziewicze"
Rodzaj sinika (2T, 4T) bez znaczenia

Z góry dziękuje za Waszą pomoc
Pozdrawiam serdecznie.
Paweł

Celuj w Kymco. Zasadniczo obojętnie jaki model. Dali ciała w sumie tylko z dwoma modelami ale w segmencie maxi. Dobra jakość, z częściami nie ma problemu. Sym podobnie, ale u nas mało uznany a co za tym idzie z serwisem też może być gorzej niż z Kymco.

kymco to dało ciała więcej niż z dwoma modelami i nie tylko w segmencie maxi - wiec tak spokojnie z tym powielaniem stereotypu. Trzeba wyraźnie rozróżniać kymco za czasów współpracy z hondą i z ostatnich mniej więcej 5 lat kiedy robią swoje modele.

SYM w 50cm to jest to samo co Kymco w 50cm - czyli w zasadzie to przebrandowane chinole. Już mineły czasy modeli Bet@Win i Super8/9 - bo jeżeli mówisz o dobrych kymco - to własnie były te modele. Agility to chińczyki na GY6. Wiec nie można uogólniać że kymco zawsze dobre lub zawsze złe. Teraz to juz zalezy który model

Bet&Win to już chyba wypadł z oferty...
*
NA MARGINESIE: dziś w czasie przeglądu oglądałem sobie różne stojące w salonie sprzęciki i moją uwagę przyciągnął Keeway X-Blade 50 ccm.
Wiem, keeway. Ale sprzedawca twierdzi, że ten model to nie tylko design by Benelli, ale i włoska robota (włoski VIN, tam składany). Ponoć jakością znacznie odbiega od reszty i porównał go do SYMa i Hyosunga.
http://www.keeway.pl/skutery/x-blade/

Dobrze że nie porównał do USS Enterprise :D. To sprzedawca - a mowa jego to marketing i/lub nieświadomość.

Potwierdzam, jak koledzy - w tej cenie można nowe Kymco wyszarpać i dostać jeszcze rabat na rocznik 2015.

No tak. Tyle że w 50cm to oferta od Kymco nie jest przebogata teraz.
Mają Agility i vitality czyli jedno na chińskim GY6 a drugie na chińskim 1PE40QMB razem z chińskim osprzętem. Super 8 na powietrzu (tu nie wiem ale zgaduje że też chiński silnik). To już nie czasy silników i rozwiązań hondy w Kymco, chłodzenia wodą.. itd
W zasadzie te X-blade to ta sama jakość.
ten sensowny Kymco za którego warto było dopłacić to jest teraz jeszcze gdzieśtam jeden (ale też już nie na silnikach stricte honda) - http://allegro.pl/promo-kymco-bet-win-b-w-tarnowskie-gory-i6493011183.html i mają 7 tysi rzucał bym się na niego natychmiast i nawet nie patrzył na inne. Skoro można nabyć nowego BetWina 50 to brac i nie wnikac. Nic lepszego nie kupi w tej kasie

To nawet nie tyle sprzedawca, co serwisant i nie próbował mi nic sprzedać, bo mnie za dobrze zna (u nich kupiłem hyosunga i syma, u nich serwisuję), więc wie, że mam A i ptam raczej z nudów. Po co ściemniać...? Z założenia? Model zwraca uwagę wykonaniem, naprawdę odstaje od reszty keewayów stojących obok.

ale wydech wygląda identycznie jak ten ^odblokowany z allegro^, klasyczna cienka rurka, konstrukcja 5kg stali i mała pucha. Zakładam że silnik i napęd adekwatny do tego wydechu. Bo nie wygląda na to żeby tam coś oprócz plastików było dotknięte reką mistrza Pinifariny i Porsche Design :)

Nie upieram się że na pewno ale nie zauważyłem na portalach nowej kategorii silników oprócz tych które są już teraz a że cena nie sugeruje że siedzi tam minarelli od yamahy a tak wygląda wiec zapewne siedzi tam minarelli od chińczyka. Silnika SYMa też tam nie ma. Kymcowego SF10AC z Super9 czy albo hondowego SH10DA też nie i raczej nie Piaggio. Zresztą własnie kiedyś w Kymco były silniki SH10DA (ciecz w Super9 i BetWin) i braciszek SF10AC (vitality AC, agility AC)... a teraz są GY6 na powietrzu jak w innych chińczykach.

Potwierdzam wybór Wombata,brać i się cieszyć , BetWina 50 oglądałem, pojeździłem ,gdybym nie miał A taki bym kupił, ciecz to ciecz -w lato się nie spoci : ) .

A Peugeot i Faspider ? Nic dobrego?
Szczerze moim faworytem aż do teraz był Agility City ze względu na 16 calowe koła. Ale skoro radzicie BetWina to zastosuję się do Waszych rad

to wszystko zależy od potrzeb - chcesz duże koła (większa stabilność, wygodniejsza jazda - ale za to mniej zamykanej przestrzeni bagażowej bo koło pod kanapą zajmuje miejsce) to weź coś na 16 calach.
Chcesz odporniejszy i trwalszy skuter na silniku lepszej konstrukcji - kup Bet&Win. To jeszcze jakość z ^starych czasów^ i model broni się sam.

Nie wybieraj BetWina bo ktoś tam coś napisał, przede wszystkim to obejrzyj na żywo oba, bo rozumiem, że zawęziłeś wyszukiwanie do BW i Agility. Każdy ma zalety i wady. Na każdym będziesz się czuł inaczej, a koła 16-tki to bardzo dużo zaleta, biorąc pod uwagę nasze drogi. Na 12-tkach, bo takie pewnie ma BW jeździ się byle jak. Poza tym są inne rzeczy, na które powinieneś zwrócić też uwagę i przede wszystkim określić sobie przeznaczenie dla pojazdu. Pozycja za kierownicą też nie jest bez znaczenia.
Jeśli chodzi o nowe Kymco to rozważ jeszcze Like i Vitality. Osobiście polecam salon i przymiarkę do każdego znich. BW nowego nie kupisz już.

no własnie kupi. widziałeś linka którego wstawiłem?

No faktycznie, jakieś resztki, ale...ja bym się jednak zastanowił :)

ale skoro miał już dwa i to spore to wie o co chodzi.a biorąc pod uwagę reszte wymagań BW je lepiej spełnia niż obecne agility, vitality i wszystkie inne na technologii chinolity.
Zauwazyłeś że o ile jeszcze kiedyś kymco wstawiało własne, takie solidne przełączniki tak teraz w agility, people.. itd są takie za 2,50zł jak w innych chińczykach? Nie mówie że złe - moja po 3 latach pod chmurką działają - tylko o tym skąd sie biorą teraz komponenty nowych kymco.
BetWin ma jeszcze te stare.

No dobrze, ale poza tymi, jak to nazwałeś, komponentami, są jeszcze inne względy, które powinny decydować o zakupie. A wywalenie 6-7 tys kupując na Allegro w ciemno, bez przymierzania, oglądania itp może się okazać utopieniem kasy. A te marne przełączniki mają jedną podstawową zaletę, są tanie i kupi je wszędzie :)
Napisał, że koniecznie musi być nowy. Ja wiem, że Kymco z czasów swojej świetności to początek wieku tak na prawdę, ale nie wydaje mi się, żeby sypały się jak liście na jesień. Chinole też już nie są te co kiedyś tylko o wiele lepsze, a opinia jaką sobie wypracowały na początku ciągnie się za nimi w nieskończoność, często zupełnie bezpodstawnie.

o tych innych względach też pisałem...
Ale bierz poprawkę na to że piszesz do człowieka co już dwa skutery miał - to inaczej niż tłumaczyć kompletne abecadło komuś kompletnie bez doświadczeń.
btw, dostrzegam dziwną noblitacje części chińskich od kiedy sa w kymco... :D. dwa lata temu były ZŁEM KTÓRE ODGRYZAŁO GŁOWĘ

Nie wiem, ja tam urazu do chińskich sprzętów nie mam, sam miałem i byłem pozytywnie zaskoczony.
Kisbee też chinol a sobie chwalą.
To, że kolega chce nowy to doskonale rozumiem, a jak będzie szanował i dbał od nowości to kilka lat spokojnie polata.

Obecnie walka toczy się między Kymco Agility City a Kymco Bet&Win z dużą przewagą dla B&W, chociaż wygląd i duże koła kuszą w Agility. Jednak opierając się na Waszych radach i opiniach wybór na 90% padnie na Bet&Win.
Dziękuję