Witam, mam pytanie odnośnie potencjalnego tuningu ww skutera. Czy jest możliwość polepszenia parametrów silnika, tzn zwiększenie mocy, a co za tym idzie przyspieszenia? Na vmax mi nie zależy, tylko żeby lepiej zbierał się do 70-80 km/h. W sieci praktycznie nic na ten temat nie ma, gdzieś na ali i jakiejś angielskiej stronie znalazłem kit na 170cm3 i wykresy pokazujące, że z tego silnika można wykrzesać 18KM. Wiem, że w świetle prawa to nielegalne, ale to już moja sprawa. Jak ktoś ma jakieś doświadczenie z tuningiem takiego silnika bardzo proszę o info.
lepszy niż seryjny wariator + zwiekszenie pojemności
Z jakiego roku masz tego peugeota? Daj link do tego cylindra, wykresów i opisu z tymi 18 koniami, od ponad roku szukam czegoś do swojego speedfight a 4 125cc i nic nie mogę namierzyć
Zapewne kolega pisze o tym:
https://scooterlab.uk/tuning-kit-for-peugeot-django-news/
https://www.ebay.co.uk/itm/Readspeed-Peugeot-Django-125-Performance-Cylinder-Kit-170cc-New-/352584691768
*
Zmiana pojemności ze 125 na 170 nie jest nielegalna, przecież to ta sama kategoria (motocykl) a zmieniasz tylko bebechy (silnik jest ten sam, to nawet nie jest swap). W tym wypadku nielegalna jest jazda na 170 ccm bez uprawnień. A żeby zalegalizować zmianę pojemności ze 125 na 170, to rozumiem, że trzeba się udać z przerobioną maszyną do stacji diagnostycznej, diagnosta zrobi badanie, z kwitem od niego do wydziału komunikacji, wpis zmiany w dowodzie rejestracyjnym i (ewentualnie?) trzeba by powiadomić ubezpieczyciela (może zwyżka stawki…? nie wiem).
*
Chociaż sprawa może się skomplikować przez homologację.
Czy ten skuter gdziekolwiek indziej (inne rynki) jest w jakiejś wersji o pojemności większej niż 125?
Bo jak nie i homologacja jest tylko na 125, to już tak łatwo nie będzie. Kiedyś Łysy (miłośnicy 4 kółek) podawał ścieżkę legalizacji poważniejszych zmian (wykraczających poza homologowane modele) i chyba było to najpierw składanie pism i papierów do PZM, oni musieli klepnąć pomysł/projekt, po zrobieniu sprzęt trafia do nich na badania (czyli homologowanie) i dopiero dalej wpis do dowodu… Czas, koszty, koszty, koszty… ale bez tego ubezpieczyciel w razie wpadki może Ci zrobić psikusa
Dokładnie tak jak kolega No To LU pisze. Można zrobić też swapa na 170 i nic oficjalną drogą z tym nie robić, dojście do tego czy jeździsz większą pojemnością niż ta w dowodzie w przypadku tego skutera bez zdejmowania cylindra jest niemożliwe, nie da się tego ocenić “na oko”. Taka procedura nastąpiłaby raczej tylko w przypadku jakiegoś dzwona i to na wyraźną prośbę policji czy ubezpieczyciela.
Wracając do tuningu to czy wymiana samego wariatora i wydechu da znaczącą poprawę przyspieszenia? Django jeździ się bardzo fajnie, ale przyspieszać mógłby nieco lepiej.
wydechu nie ruszaj.
zostaje sam wariator. albo apkujesz lżejsze rolki do tego co masz i jeździć z ciut wiekszymi obrotami albo zmieniasz i regulujesz cały - też jeździsz z ciut większymi obrotami ale on ma inną charakterystyke.
W każdym razie przy 125 na cuda nie licz
No właśnie, jak już coś ruszać to niech to będzie miało przełożenie na parametry, a jak przyspieszenie ma zmaleć o 0,5 sek to bez sensu się w tym grzebać. Co do wydechu to na allegro jest wydech scorpiopna
https://allegro.pl/oferta/tlumik-wydech-scorpion-peugeot-django-125-150-7703911109
i całkiem fajnie to brzmi, piszą też, że poprawia charakterystykę pracy, ale to już by trzeba sprawdzić.
https://www.youtube.com/watch?v=ktATOra9aCs
Scooter lab, znam ten portal, jako jedyni wiedzieli na czym polega system smartmotion w moim silniku, wieczorem obejrzę ten film i poczytam, ale wydaje mi się że to inny silnik, z którego roku masz tego peugeota? Ja od roku szukam czegoś co by pasowało i nic powoli nawet rezygnuje z tuningu, przynajmniej na jakiś czas az coś może zadedykują do mojego silnika, generalnie jak na 125cc to jest ok, dwa dni temu scigałem się z yamahą mt 125 w wersji supermoto, yamaha nie dała rady, szliśmy łeb w łeb, ale pod koniec zaczołem ją wyprzedzać, strasznie wolno ale jednak, wczoraj miałem taką samą przyjemność ale z wespą 125, tylko z nią poszło dużo łatwiej, fajnie mam ten silnik seryjnie dostrojony, widać że pod przyspieszenie, vmax w tym roku pobiłem, 114km/h
ixion, wiesz co django dopiero co odebrałem z salonu wiec rocznik bieżący. Nakręciłem w tydzień 400km, samochód stoi w garażu i dopóki będzie pogoda to wszędzie śmigam skuterem. wróciłem do 2 kółek po kilkunastu latach rozłąki, wcześniej było: wfm, wsk, shl, jawa, mz, cz takie cuda, ale to inne czasy i inna technika, nie ma co porównywać.
To ty nawet nie wiesz jeszcze jakiego ma kopa ten skuter tak naprawdę bo na dotarciu jest jeszcze, od 500km można odkrecać dopiero 3/4 manetki, możesz zamieścić kod silnika? Jest z lewej strony na dole, ja go mam koło korka od spuszczania oleju, super by było gdybyś mógł podesłać zdjęcie głowicy, może mamy te same silniki, obudowę CVT masz pewnie inną ale reszta może jest ta sama i ten cylinder pasował by też do mojego, ja mam 2018 rok, silnik z systemem smartmotion
Taki nr znalazłem XS1P520MI-3E
przepraszam. ale czy pan ze 125cm yamahy MT co ma 15KM i kręci się do 9000 i prawie zerowe straty w napędzie wiedział że się ściga z 11KM peugeotem co ze 20% mocy zamienia w ciepło na pasku napędowym? A miał obie ręce i nogi?
A te 116km/h to wg czego to tyle leci? wg własnego prędkościomierza? I nie za samochodem co rozcina powietrze?
Bo to jakiś kosmos jest to co czytam.
Wiem że ma 15koni, ale to był kilkuletni sprzęt, przerobiony na super moto, i widocznie może miał zmienione przełożenia, albo większą zębate odbierającą, albo słabo biegi wrzucał bo się mnie przestraszył :), nie wiem. 114km/h według smartcar od t mobile, zapisuje każdą trasę na mapie, vmax, gwałtowne przyspieszenia, chamowania, itd, na liczniku nie wiem ile było bo żeby tyle wycisnąć muszę się schować ile się da, test był na obwodnicy i nic przedemną nie jechało. To i tak nic bo w recenzji video na jednoslad.pl gościu mówił że vmax to 120 albo 125km/h, jak on to zrobił, to jest pytanie?
Aha, poczytałem o tym Diango, i widzę że pokrywa CVT jest identyczna, osłona tlumika też, może to są te same silniki, gdybym tylko zobaczył pokrywe zaworów był bym prawie pewny, diango jest słabsze o 1hp i cięższe o 15 kg od mojego zakładając że te 135kg jest z plynami, muszę coś pokonać jeszcze w necie
gościu mówił że vmax to 120 albo 125km/h, jak on to zrobił,złożył usta i powiedział :). Masz tam tyle wieszaków na tej kierownicy - ściągnij Ulysse Speedometer i przejedź maxem tak żebyś tym maxem te 20-30 sekund jechał. On notuje max wskazania wiec go nawet w kieszeni możesz mieć. Ale fajnie go widzieć - i zobacz jaką ci max pokaże. tylko telefon w miare przwoity (samsung, sony, siałomi, huwij) a nie jakieś ZTE na mediateku bo jego GPS wariuje. Teraz jest chłodniej wiec nawet dobre warunki na takie testy.
Temperatura dobra, ale tak wieje codziennie że muszę to przeczekać, wiatr zwalnia mój skuter nie miłosiernie, mi też to przeszkadza jak tak napiera.
Ten twoj peugeot jest jeszcze w wersji z silnikiem 150cm, to może lepiej kupić oryginalny cylinder od właśnie tej większej wersji.
i komputer z immobilizerem i kluczykami. chyba że jesteś w stanie zmienić mapy albo wgrać zgrane z takiego 150cm
Ja tylko proponuję oryginalny cylinder zamiast kitu nie znanej mi firmy z ebay.
Teraz chodzi o zwiększenie dawki paliwa tak? To i wtrysk musiał by być od wersji 150cm ale może też ten sam wtrysk ze 125 wyrabia przy cylindrze 150, jak i CVT, że te silniki 125cm i osprzet wytrzymują seryjnie moc cylindrów 150 co było by dobrą wiadomością.
Jak się zabrać za zmianę tych map, wgrywanie itd, szukałem już o tym info, pod wieloma rodzajami zapytań w google, ale nic nie udało się wygoglowsć, nie ma takich tematów a ci co wiedzą, nie chcą się tym podzielić, nie udało się mi nawet wygoglować jakie urządzenie musiał bym mieć aby dało się to robić w peugeocie.
to nie wtrysk tylko wtryskiwacz. myśle że silniki 125 i 150 maja ten sam wtryskiwacz, to samo ciśnienie paliwa. różni je tylko czas wtrysku (program).