Tak jak w temacie piszcie swoje opinie i spostrzeżenia o wyżej wymienionym paliwie.
Ja osobiście stosuje je w swym Keeway Outlook 125ccm i czuć różnice ,skuterek jest zrywniejszy i szybciej zbiera się ale zauważyłem też lekko głośniejszą prace silnika w zakresie około 6 tys.obrotów .
Czy możliwe to jest czy tylko mi się wydaje??????
Na zwykłym 95 z Orlenu jest jakby cichszy pomruk silnika !!!!
Silnik na wysokooktanowym paliwie może pracować równiej i ciszej, choć głośniejsza praca może być też kwestią większego sprężenia mieszanki. Najlepiej sprawdzić w instrukcji obsługi skutera, lub zapytać importera jakiego paliwa używać, bo możliwe, że uzyskasz większe spalanie.
Żadne paliwo ze stacji benzynowych nie spowoduje zauważalnego spadku spalania ani zauważalnego przyrostu mocy silnika. Pic polega na tym, że V-Power Racing powoduje, że silnik pracuje elastyczniej w niższych zakresach obrotów i kierowcy wydaje się, że ma więcej mocy do dyspozycji. Ale czyści silnik nieźle, trzeba przyznać więc sens jego stosowania może być ale raz na jakiś czas (np. co 10. tankowanie).
1. zbyt bogata mieszanka szkodzi silnikowi 2. "Żadne paliwo ze stacji benzynowych nie spowoduje zauważalnego spadku spalania ani zauważalnego przyrostu mocy silnika" - nie prawda... ponieważ nie zawsze okrzyczany Shell robi lepsze paliwo niż byle jaka Bliska czy tam Lukoil, a najistotniejszą sprawą jest w jakim stosunku benzyna została rozrobiona, a co do spalania OCZYWIŚCIE że można zaobserwować różnice ale chodzi mi o przypadek różnicy jakości a nie w ilości oktan.
mam niestety przykre doświadczenie z paliwem... i powiem wam tyle... paliwo jest min. dwa razy rozcieńczane -> o tym większość wie ale widziałem na własne oczy i wiem co się dzieje ;/ każdy chce zarobić.
co do v-power zgadzam się, mocy nie dodaje, do większości 50tek jest zbyt uszlachetniona (za wysoka frakcja) ale jak będę miał okazję to zapytam się na Mechanice płynów na Politechnice Warszawskiej bo tam studiuję, tam muszą wiedzieć ;>
Każdy silnik jest przystosowany do innego paliwa. Inne ustawienia w silniku. Jeżeli jest 100 oktan to silnik musi działać szybciej żeby tą moc wykorzystać. Jeśli jest przystosowany do 95 oktan to jedyne co robi 100 oktan to czyści go.
Koledzy, przykro mi to stwierdzic, ale niestety jesteście w błędzie. Benzyna która posiada większą wartość oktanową ma mniejszą kaloryczność i stosowana jest do wysokoobrotowych, wysilonych silnikólw o wysokim stopniu sprężania, po to aby uniknąć częstych remontów jednostki napędowej. Natomiast paliwo niskooktanowe ma wysoką kaloryczność i stosowane jest w lotnictwie, bena lotnicza ma ok.40 oktan. Dlatego nie ma jakiegokolwiek sensu do fabrycznego, nietuningowanego skutera stosować benę typu V-Power. Natomiast nie ma takiego czegoś, że używanie takiej benzyny czyści silnik gaźnikowy. Lepsze paliwo czyści wtryski w nowoczesnych silnikach Diesla, ale to już nie dotyczy benzyny, a oleju napędowego ;)
Czyści, doskonale przepaliła mi skuter po zimie. To jest tak, że zdolność czyszcząca nie wiąże się z liczbą oktanową tylko z zawartością estru tetr-butylowego (czyli paliwo utlenione). To ten właśnie związek ma właściwości czyszczące i utleniające. Paliwo z zawartością związków tlenowych równiej się spala i ogranicza ilość powstającej przy spalaniu sadzy (podobno olej silnikowy w 4T przy stosowaniu paliw utlenionych z czasem nie ciemnieje).
Zawartość estru tetr-butylowego pozwala podnieść liczbę oktanową bez zbyt dużego ubytku kaloryczności paliwa.
Cinuz, istnieją nawet paliwa mające więcej niż 100 oktan a nawet 200 oktan. LPG ma 89-120 oktanów. Polecam artykuł na wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczba_oktanowa
v pałer ma kopa i to dobrego ale i pociąga troche groszy więcej z kieszeni więc lekko niewarto codziennie go lać ale raz na jakiś czas to ok
Taa, ma kopa ale w CBR-ce i to nie zależy od paliwa, ale od silnika, v-power ma mniejszą kaloryczność po to żeby nie trzeba było co tydzień remontować silnika. Stosowanie takich paliw absolutnie nie ma żadnego sensu w seryjnych pierdawkach 50ccm ;)
pepel88 napisał: v pałer ma kopa i to dobrego ale i pociąga troche groszy więcej z kieszeni więc lekko niewarto codziennie go lać ale raz na jakiś czas to ok
Taa, ma kopa ale w CBR-ce i to nie zależy od paliwa, ale od silnika, v-power ma mniejszą kaloryczność po to żeby nie trzeba było co tydzień remontować silnika. Stosowanie takich paliw absolutnie nie ma żadnego sensu w seryjnych pierdawkach 50ccm ;)
akurat mam chinola 125 w tym kiblu już jak wleje 98 to czuć rużnice... czytaj wszystko a nie początek
pepel88 napisał: v pałer ma kopa i to dobrego ale i pociąga troche groszy więcej z kieszeni więc lekko niewarto codziennie go lać ale raz na jakiś czas to ok
Taa, ma kopa ale w CBR-ce i to nie zależy od paliwa, ale od silnika, v-power ma mniejszą kaloryczność po to żeby nie trzeba było co tydzień remontować silnika. Stosowanie takich paliw absolutnie nie ma żadnego sensu w seryjnych pierdawkach 50ccm ;)
akurat mam chinola 125 w tym kiblu już jak wleje 98 to czuć rużnice... czytaj wszystko a nie początek
Czytałem wszystko, nie sam początek. Tak ci się tylko wydaje, że czuć różnicę..dopiero byś poczuł różnicę na benzynce lotniczej, która ma połowę mniej oktan, ale cóż trwaj sobie w swoim błędnym przekonaniu.
mniejszaaa. nie ma co robić spiny bo każdy ma odmienne zdanie i niech tak będzie. ;>
podstawą jest to, że dobra 95 która nie była 10 razy rozwadniana będzie lepsza niż lewy v-pover czy tam 98 vervy którą "uszlachetniali" raz przy zlaniu w rafinerii, a dwa przy zlaniu dla dostawcy... poza tym, większość właścicieli stacji po raz kolejny rozwadnia ją także o czym tu mowa ;>