Wątpię, że przy pojemności 90ccm jadąc z obrotami 8000/9000 obr/min można spalić te 2,5 litra na setkę.
Po co tuningowac kupowac kity do motoroweru! Nie lepiej po prosty kupic skutera o wiekszej pojemnosci np 125 !
chyba 2 galony/100 km moj ma cyl 72ccm i pali 3,5/100 km po miescie wiec takie niskie spalanie wydaje mi sie niemozliwe z naciskiem na wydaje hehe pozdro
Jeżdżę dużo, w sezonie robię po 10 000 km, więc dokładnie wyliczam spalanie. Przy przelotach w trasie 70 km/h spala 2,2-2,4 L/100km. Przykładowo trasa Kraków-Zakopane 2 x 105 km = 210 km tankuję za 30 zł po 5,99 zł/L więc równe 5,0 L a spali 4,7 - 5,0 L.
napewno nie 2,5l/100km. TO mój seryjny pali z 3,5 na 100
Ten CDI to niezłe cacko. Bardzo pomocny artykuł, zwłaszcza wartości dla tego układu, bo chyba se taki zamówię
Tak czy siak to moim zdaniem najlepszy artykuł o tuning chińskiego skutera w skuterowieeeee! Moim zdaniem 3L spalanka jest realne. Wszystko jeszcze zależy od regulacji gaźnika i sposobu jazdy
Właśnie jestem ciekaw tego CDI. Mam Kymco New Dink 50. To nie ten sam silnik co 139QMA/QMB. Czy wartości podane dla tego modułu byłyby odpowiednie dla seryjnego silnika w kymco dink 4t / bet&win 4t ? Rzecz w tym, że aby osiągnąć obroty nie 8500, ale 10000 trzeba kupić CDI Naraku za 300zł dedykowane i też nie jest to na 100% pewne bo nikt z forum nie chciał zaryzykować tyle kasy. Zwykły odblokowany moduł oryginalny Kymco kosztuje około 200 zł ale niestety obroty wzrastają niewiele (do około 8500). Nie znam się na kątach wyprzedzenia zapłonu przy odpowiednich obrotach. Jak to dobrać metodą prób i błędów i po czym rozpoznać że jest ok, czy są jakieś zasady ustawiania? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź
hammerite, sama wymiana modułu nie podniesie ci obrotów, musisz zmienić wałek rozrządu na sportowy i głowicę z powiększonymi zaworami…niestety obroty z niczego się nie wytworzą.
aha.
Do fabrycznego silnika 50 ccm nie ma głowic sportowych (o większej średnicy kanałów, zaworów). Czynnikiem ograniczającym wejście standardowej 50 - tki na wyższe obroty (osiąganie mocy maksymalnej) nie jest tylko spadek napełnienia cylindra świeżą mieszanką lecz przede wszystkim prędkość jej spalania, dlatego też przy standardowym ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu na 28 stopni silnik osiąga moc max przy 8000-8500 obr/min. Zmieniając kąt wyprzedzenia zapłonu na 36-38 stopni przy 9000 obr/min sprawiamy, iż spalanie rozpoczyna się wcześniej i nie przeciąga się na suw wydechu (gdyż standardowy kąt wyprzedzenia jest za mały na wysokie obroty). Wałek rozrządu można zmienić na spotowy (o innej charakterystyce), poprawia napełnienie jednak sam niewiele zmienia bez zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu, gdyż ograniczeniem jest wtedy zbyt małe wyprzedzenie zapłonu. Zmieniając kąt wyprzedzenia zapłonu można także delikatnie obniżyć wagę rolek w napędzie o około 0,5-0,7 g/rolkę, obroty przy których zmieniają się przełożenia delikatnie się podniosą - wtedy zdecydowanie poprawi się przyśpieszenie.
Mam kymco new dink 50. Jeśli silnik wkręca się na obroty maksymalne tylko do 8000 to jaki moduł należy zastosować ?
Witam Fennari mam małe pytanko, posiadam Torosa Fresco jadąc rano do pracy skuter jedzie okolo 50-55km/h jak wracam z pracy jade max 45km/h czy temperatura powietrza wplywa na szybkość jazdy (jadę o 5-tej rano jest dosc chlodno a wracam kolo 15-stej) czy to przez blokady? Przejechalem 600km czy moge powoli sciagac blokady
a czy kostki w tym module pasują do kymco new dink? czy trzeba ciachać przewody oryginalne? (jeszcze na gwarancji)
własnie spalanie zależy od prędkości z jaka jeździmy było już pisane ze jazda z manetka na full nic nie daje tylko pali jak smok a średnią jazdą można mało spalić na 100km mój 80ccm spala ok 2,5 litra ale musze niezle cisnąć żeby spalić te 2,5l. Jest dużo tematów ze nie którym pali 4-5l na setkę i to przy 50ccm to chyba macie źle ustawione gaźniki ze tyle pali bo to jest takie samemu grzebanie jak się ktoś nie zna na tym
Nie radzę kombinować z przestawianiem zapłonu. Zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu z 28 na 38 st, z pewnością nie pozostanie bez wpływu na znaczne przyspieszenie zużycia silnika. Nie wróżę takiemu silnikowi normalnej trwałości, nawet przy stosowaniu paliwa Pb-98.
Witajcie! Mam ktoś może doświadczenie z wałkiem Naraku Touring? Czy rzeczywiście można przy nim poczuć przyrost mocy na cylindrze 72ccm?
druy, jak myślisz w jakim celu stosuje się sportowe wałki rozrządu? To jest oczywiste, że sportowy wałek w zestawie z cylindrem o większej pojemności, głowicą o zwiększonych zaworach, większym gaźniku lub dyszy głównej i nie blokowanym module zapewni przyrost mocy.
Do luk. Jeżeli podczas jazdy silnik osiąga 8000 obr/min oraz na podstawce centralnej po przekręceniu manetki gazu na full także tylko 8000 obr/min tzn, że moduł jest blokowany do tych właśnie obrotów. W Kymco new dink 50 tak jak w moim FENNARI siedzi moduł CDI DC (na stałe napięcie) i taki będzie pasował, mi udało się podłączyć CDI AC (na zmienne napiecie), gdyż sprzedawca nie miał wtedy co kupowałem CDI DC, a miałem fabrycznie wyprowadzony z silnika przewód AC różowy z czarnym paskiem (wolny, nigdzie nie podłączony), na którym pojawia się napięcie 50-300V AC (zmienne) w zależności od obrotów silnika więc bez problemu mi spasował. Do Mustas. Tak temperatura powietrza, temperatura silnika, wilgotność oraz ciśnienie atmosferyczne i pozostałe czynniki wpływają na osiągi silnika, jednak są to wartości zmian pojedynczych % mocy i momentu obrotowego co przekłada się na zmianę max kilku km/h osiągów. Tak można ściągnąć blokady, bo one mają za zadanie dopuścić pojazd do ruchu w danym kraju a nie ograniczać osiągi w czasie docierania. Najważniejszym czynnikiem w czasie docierania jest unikanie ‘‘przegrzewania’’ silnika dlatego w czasie pierwszych kilkuset km należy jeździć w miarę ‘‘delikatnie’’ tak aby nie doprowadzić do przytarcia tłoka i cylindra w czasie ‘‘dopasowywania’’ się wzajemnie tych elementów. Po ściągnięciu blokad należy wyregulować gaźnik, ewentualnie w razie problemów z doregulowaniem zmienić dyszę główną paliwa. Do Pietro. Fabryczne ustawienia kąta wyprzedzenia są na tak niskim poziomie 28 stopni, gdyż jest to wartość stała-uśredniona dla całego zakresu powyżej 3000 obr/min. Przy głowicy dwuzaworowej, stopniu sprężania w granicach 10, wysokich obrotach, paliwie 95 nie ma możliwości uzyskania spalania detonacyjnego nawet przy bardzo dużych kątach wyprzedzenia zapłonu (nawet rzędu 50 stopni) dlatego też zwiększenie kąta wyprzedzenia zapłonu nie wpływa zauważalnie na trwałość silnika. Sportowe wałki mają taki sam wpływ na zwiększenie nacisku na tłok jak regulacja wyprzedzenia zapłonu.
Kymcus, motorower się tuninguje aby mieć osiągi motoru ale nie robić na niego uprawnień, ot powód. Mnie np też wkurza mój motorower pod górkę i marze o większym cylu, ale nie najpierw zajadę tego. Pytanie do autora, jak tunnig ma się do żywotności pozostałych podzespołów?