Jakies 500 km temu wymienilem olej i na mobil 1 extra (nie wiem jaki byl wcześniej czy racing czy extra wiem tylko ze mobil 1)Skuter kupilem od kuzynki z przebiegiem 2500km teraz ma 4000km I teraz nie wiem czy moge wrócić do racing czy juz nie?
mobil 1extra? a nie czasami mobil extra 2t?
W 2T dolewa się oleju, a nie wymienia więc to trochę dziwne... Chyba, że chodzi o skuter inny niż w podpisie...
Generalnie jeśli jeździłeś na półsyntetyku to raczej nie powinno nic się stać jeśli wlejesz syntetyk. Możesz potestować, nic się nie powinno stać.
To co zauważy na full syntetyku to to, że będzie się mniej grzał ;-)
Zle napisalem :D olej wlalem nie wymienilem i to jest 2t moge zmienic na mobil racing czy nie ?
czyli wlałeś do dozownika tak? i w dozowniku jeszcze zostało go trochę i chcesz teraz zalać inny. Dobrze to rozumie ?
Oleje w 2T można ze sobą mieszać. W 4T absolutnie.
Możesz spokojnie dolać. Ja jeździłęm kiedyś w 2T na mieszance sześciu różnych olejów i to innych rodzajów i nic się nie stało.
Zalej Mobila syntetycznego bez obaw do tej resztki którą masz. Ja też myślę o testach tego oleju. W hurtowni Al-Cor w Warszawie na Szyszkowej 35/37 (bud.A) jest po chyba 38 zł.
jak bym mial np cylindet za 300 zl to wolal bym nie mieszac 6 olejow..
A ja miałem komplet za 100 zł i jeszcze nie było pierwszej wypłaty więc lałem ale teraz używam półsyntetyku Castrola do skuterów.
Sory za PPP zale powiedzcie mi czy ktoś używał tego Mobila syntetycznego? Warto próbować? Wiem, że to olej do motocykli, a nie do skuterów ale zastanawiam się czy będzie dobry.
Wlalem olej mobil extra półsyntetyk no i po paru kilomatrach zauwazylem ze silnik zrobil sie troche słabszy dodam ze olej przed wlaniem byl zielony w dozowniku a tera czerwony polsyntetyk
chodzi mi o ten olej http://mokar.pl/170-218-large/mobil-1-racing-2t-1l-olej-mokar-karwacki-szamotuly.jpg
Zmieszales pol syntetyk z full syntetykiem, tak?
Nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź. Wydaje mi się, że chodzi o to => wlałeś syntetyk do półsyntetyku i zaczął Ci gorzej chodzić. Tak?
Pamiętaj, że:
1. Przy zmianie rodzaju oleju w dwusuwie tak jest. Przez pierwsze kilometry mogą dziać się różne cuda z pluciem olejem z rury włącznie. Musisz zrobić na oleju przynajmniej 50 - 100 km żeby silnik "przyzwyczaił się" do nowego oleju.
2. Silnik dwusuwowy na oleju syntetycznym pracuje bardziej miękko, łagodnie niż na oleju półsyntetycznym i jest trochę cichszy. Dlatego wydaje się, że osłabł.
3. Żaden olej ani żadna benzyna nie dodadzą silnikowi mocy ale mogą jedynie nieznacznie zmienić charakterystykę jego pracy. Objawia się to delikatną zmianą dźwięku i/lub wykresu krzywej momentu obrotowego (ale w nikłym ułamku wykrywanym jedynie na hamowni).
wszystkie oleje można mieszać
problem może wystąpić z "dodatkami" dlatego radzę przed wlaniem zrobić próbę czy się coś nie wytrąci
np tak jak przy przejściu z motula na castrola
Zmieszalem półsyntetyczny mobil extra z resztka CHYBA syntetycznego mobil racing a teraz chcialbym zmienic na castrol racing bo mobil racing nie moge znalesc w zadnym sklepie ani stacji.
Jak ci nie zalezy na silnku to mozesz lac.
Ale po co Ci olej do wysokoobrotowych silników motocyklowych w skuterze? Nie wykorzystasz jego możliwości. Lepiej pomyśl o Castrol ActEvo Scooter. Lepszy do skutera i dychę tańszy. Albo zostań przy Mobil Extra.
Ja też się zastanawiam z tym syntetycznym Mobilem ale zobaczę jak będzie wyglądał silnik po tym Castrolu.
To jaki lać mobil extra czy Castrol ActEvo Scooter
Ja proponuję - wyjeździj ten co masz kupiony (bo kupiłeś syntetyczny, prawda?) i jeśli nadal będzie nie tak to wróć do Mobil Extra czyli ten, co był do tej pory. Generalnie lej półsyntetyczny.
Jaka jest różnica cenowe u Ciebie między Mobil Extra a Castrol ActEvo Scooter?
Ja przy wyborze oleju kieruję się jego dostępnościa w pobliżu miejsca zamieszkania lub pracy oraz ciągłością jego dostaw no i oczywiście jakością. Po dokonaniu wyboru konkretnego oleju szukam we wszystkich moich okolicach gdzie jest najtańszy i kupuję.