Zdaje sobie sprawę, że takich tematów już trochę było ale wole się na czysto zapytać. ;) Mam zrobione coś ponad 300 km w swojej Bassie i muszę wymienić oleje (z przeglądów zrezygnowałem - 200 zł chcą :O). Jakie oleje będą najlepsze do silnika i do przekładni? Proszę kogoś kto się na tym zna o odpowiedź. :)
Dzięki. Byłem dzisiaj na stacji i był olej syntetyczny Platinum 10W50 do motocykli 4t oraz do przekładni był HIPOL 80W90 - jeden półsyntetyczny, drugi zwykły. Czy one by się nadały? I co sądzicie o oleju Zipp do czterosuwów? http://cdn4.asteroid.pl/c18/a.swistak.pl/022/424/22424657_1024.jpg Sprzedaż wysyłkowa niezbyt mi odpowiada. Muszę szybko o czymś pomyśleć - jakieś 350 km na liczniku. ;)
//edit: ten Platinum to taki: http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,33,309.html (czy syntetyk na pewno się nada do skutera?) a ten Hipol to: http://www.orlenoil.pl/oferta/produkt_szczegoly,87.html
Osobiście radzę kupić 1 litr motocyklowego oleju Castrol 20W40 SG. Do silnika wlejesz ok 0,75 l, resztę do przekładni i zostanie jeszcze na dolewki. Ten olej nadaje się jednocześnie do silnika i przekładni motocykli, skuterów. Cena za litr ok.30zł.
Osobiście radzę kupić 1 litr motocyklowego oleju Castrol 20W40 SG. Do silnika wlejesz ok 0,75 l, resztę do przekładni i zostanie jeszcze na dolewki. Ten olej nadaje się jednocześnie do silnika i przekładni motocykli, skuterów. Cena za litr ok.30zł. Potwierdzam słowa Pietro Castrol 20w40 sg zostaje setka na dolewki u mnie w silniku był po 130km czarny jak smoła ale w przekładni czysty ale zawsze castrol lepszy niż ten co zalewali w fabryce aha dolicz jeszcze strzykawkę 100mli za 3,60 pln
To jest normalne,że olej staje się czarny po kilkudziesięciu kilometrach.A nawet jak jest czarny to nie znaczy,że jest już całkiem zużyty.Po prostu trzeba w określonych odstępach wymieniać,bo traci swoje właściwości jakie miał na początku.A olej w przekładni się nie zużywa w szybkim czasie i nigdy nie stanie się czarny.Ja w swoim piaggio mam wymianę bodajże co 24 tysiące ;)
Jeszcze nie kupiłem, na razie pytam o rade. ;-) //edit: ten Platinum to taki: http://www.orlenoil.pl/oferta/motocykle,33,309.html (czy syntetyk na pewno się nada do skutera?) a ten Hipol to: http://www.orlenoil.pl/oferta/produkt_szczegoly,87.html
Kup te co wymieniłeś, na oleju nie zaoszczędzisz, ten Castrol 20W40 sobie odpuść, minerał do przytartych i grzejących sie silników, ty masz nowy silnik.
Kupiłem właśnie do przekładni półsyntetycznego HIPOLA 75W-90. Co prawda dałem za niego prawie 30 zł ale oszczędzać na oleju nie mam zamiaru. Silnikowy na dniach też będę miał. Dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam :-)
Wydawało mi się, że do przekładni leje się olej do skrzyń automatycznych - taki z symbolem ATF. No i do skutera to mineralny. Chyba, że się mylę... Ale ja leję ostatnio Orlen Hipol ATF IID minerał za 16 zł.
do tej przekładni w skuterze nie ma to takiego znaczenia, tam są 4 zębatki i 3-4 łożyska... więc nawet przepalony olej silnikowy by to dobrze smarował.
można lać jakikolwiek jeśli chodzi o to czy minerslny czy półsyntetyk, syntetyk też na pewno nie zaszkodzi :) ja leję ten http://motosklep.info/shell-olej-przekladniowy-advance-gear-ep-80w.html ostatnio zlałem po 3 tyś i wyglądał jak świeży... Teraz zmienię po 5 tyś dopiero, bo szkoda oleju.
W instrukcji jest "Olej przekładniowy mineralny Racing gear oil 80W SAE 80 ROMET Motors LIQUI MOLY". Ale to chyba jeszcze lepiej jak kupiłem półsyntetyka. I podobno w skuterach mało ważne jest jaki olej do przekładni, byle było smarowanie.