Panowie, Jaki polecacie olej do mojego chinolka torosa f16, który ma przebiegu 30km, i jest na docieraniu? Chciałbym teraz zaopatrzyć się w olej, który wymienię na wiosnę jak wyjadę moim skuterem z ciepłego pomieszczenia.
Planuje wymienić teraz po 30km, potem po 300km, a następnie po każdych 2 tys.
Zajrzyj do instrukcji, tam pewnie będzie napisane "10W-40 SG i wyższe klasy" czy coś takiego :P
tam pisze, że mam się udać na przegląd, a oleje jakie tylko pasują do mojego modelu to oleje firmy TOROS 4T 10W40 SEMI SYNTHETIC
No dobrze, 10w40, ale jakiej firmy dobrej polecacie? Mobil? Castrol? Czy może jeszcze jakieś inne?
I co to jest te SEMI SYNTHETIC bo nie wiem
Pół syntetyk :D
Oleje "0W-..." oraz "5W-..." to syntetyki.
Oleje "10W..." to półsyntetyki.
Oleje "15W..." oraz "20W..." to mineralne.
Marka-bez znaczenia, ja bym po taniości leciał, tylko nie jakiś majonez w stylu Selektol-różnica w zakupie np. między Lotosem a Castrolem przy 1 wymianie będzie taka, jak zakup nowego cylka :D Więc nie ma co przepłacać przy chińskim badziewnym cylindrze :D
Vezyr napisał:
Oleje "0W-..." oraz "5W-..." to syntetyki.
Oleje "10W..." to półsyntetyki.
Oleje "15W..." oraz "20W..." to mineralne.
nie
klasa lepkości to jedno a baza oleju to drugie
20W60 też może być syntetykiem
semisyntetic to pół syntetyk, w 95% dopisek SEMI to "pół"
20W syntetyk silnikowy?
Jakoś się nie spotkałem.
no dobrze to w takim razie czym się różni taki olej 10w40 syntetyk od pół syntetyku?
Aaa słyszałem jeszcze, że jest coś takiego jak mineralny.
To powiedzcie jeszcze czym się różni też ten mineralny od innych, i jaki najlepszy jest na docieranie, a jaki najlepszy już po docieraniu
Ja Ci polecę Motul 10w40. Jeździłem na docieraniu i jeżdżę teraz :D
PS: A to co z twoją F16-tką się stało? Nową dostałeś ?
Stara ma zgiętą rame po wypadku więc sobie nową kupiłem na początku grudnia
A to za swoje czy od tej baby pociągłeś ? //Sorry za OffTop
Vezyr napisał:
20W syntetyk silnikowy?
Jakoś się nie spotkałem.
motul, shell, belray, motorex.....
do autora tematu
zalej go półsyntetykiem 10w40, po 500km zalej syntetykiem 10w40 albo zostań przy półsyntetyku, według mnie nie ma co szaleć z olejem
Na dotarcie mineralny. Potem półsyntetyk.
Ja tam mineralnego bym nie lał , mimo wszystko lał bym półsyntetyk. Po co zdrowy silnik zalewać mineralnym ? Na półsyntetyku będzie trzymał szczelność.
Tak się robi nawet z nowymi samochodami. Więc czemu skuter miałby ucierpieć? Ma dużo prostszy silnik. A na oleju zapewniającym zbyt duży poślizg pierścienie dobrze się nie spasuja.
Odnośnie samochodów...ich nie trzeba docierać ,pierwszy olej to zazwyczaj 5w40 albo 10 w40 i wymiana jest dopiero po 30 tyś km lub 3 lata ;)
Kisiu skuter jeździ na wysokich obrotach, co za tym idzie pierścienie szybko się układają.Gesty olej może stworzyć większy luz , pamiętając że w niskich temperaturach zanim mineralny dotrze i dobrze rozprowadzi się to może wyrobić większy luz na pierścieniach.
Z samochodami jest trochę inna bajka , nowych aut teoretycznie się nie dociera i niby prosto z salonu można śmigać , niemniej z doświadczenia wiem że po jakiś 5 tys km warto wymienić olej i zachować rozsądek przy używaniu gazu. Obecnie silniki są produkowane już z dopuszczającymi luzami żeby właśnie wyeliminować potrzebę docierania auta , ale w praktyce zawsze coś się wytrąci przy użytkowaniu i jak zależy Ci na długim użytkowaniu takiego auta to warto wymienić olej :) Takie małe OT.
W autach przez pierwsze 100.000km leje się mineralny a potem pół albo pełny tak słyszałem.
Ja przez 21 tys km lałem motula, potem przeszedłem na mobila i różnicy nie odczułem. Izdebski lej dobry syntetyk, wydasz więcej ale to się zwróci, bo silnik będzie bezawaryjny.
lisu7 , prawda jest taka że często serwisy leją taki olej żeby mieć spokój z klientami , ale patrząc w książkę serwisową pojazdu nie znajdziesz wzmianki o tym że zaleca się lanie mineralnego oleju który de facto ma gorsze właściwości.