Cześć!
Przymierzam się do zakupu pierwszego jednoślada. Nie chce żeby był to chińczyk i musi być nowy.
Ostatnie wymaganie jest takie, że sprzęt musi być odpowiednio duży i wytrzymały, bo bydle ze mnie spore - ponad 190cm wzrostu i 100kg wagi. Musi być wygodny. A chciałbym jeszcze czasami przewieźć np. dziewczynę. (Czyli te 170kg musi wytrzymywać bez problemu.)
Reszta jest płynna, nie wiem czy wolę coś z wyglądem ścigacza czy ala skuterek. Nie jestem nawet pewny czy wolę motorower czy skuter oraz 2t czy 4t. Ale skłaniam się bardziej w kierunku motorowera czterosuwowego.
Dotychczas wygrzebałem Kymco Nexona i K-pipe. Oba zbierają dobre opinie, oba mi się podobają.
Co o nich myślicie? Polecicie coś innego?
Bariera 5500 nie do przekroczenia niestety...
I jakie mam szanse tuningowania tych maszyn?
Nexxon to klasyczny motorower - w przedziale cenowym do 4tys. zł nr 1 na rynku. K-Pipe ma już nowocześniejszy dizajn. Oba modele są warte swej ceny. Miałem Nexxona - po wymianie cylindra na tajwański 80ccm i wymianie zębatki zdawczej na większą powstał bardzo dynamiczny i niezawodny motorower. Niesamowicie skuteczne oba hamulce tarczowe, duże koła, bardzo wygodna kanapa, spalanie na poziomie 2L/100km - czego chcieć więcej?
Brzmi zachęcająco. :)
Nie miałeś osobistego spotkania z k-pipem?
Twoim zdaniem nie warto nawet patrzeć na inne marki w tej cenie?
I ile kosztował Cię tuning, który opisałeś?
Poczytaj na forum, mnóstwo tematów o tym znajdziesz. Temat wałkowany wielokrotnie.
Kolego, usiądź na K-Pipe i poproś kogoś z boku, żeby popatrzył! :-D K-Pipe jest bardzo mały. facet twojego wzrostu będzie na nim wyglądał , jak na motorynce. To jest niziutki i krótki motorower. Jesteś na niego za duży.
shnosnas napisał:
facet twojego wzrostu będzie na nim wyglądał , jak na motorynce. To jest niziutki i krótki motorower. Jesteś na niego za duży.
Ale tragedii nie ma na tle konkurencji. Generalnie przy takim wzroście na większości motorowerów może wyglądać dziwnie, na Nexxon'ie również.
A K-Pipe na pewno jest warty swojej ceny.
Tak czy tak, jak nie usiądziesz nie będziesz wiedział czy Ci pasuje.
Niech wam będzie. To prawda, że na większości motorowerów duży facet wygląda...jak na motorowerze, a nie jak na motocyklu ;) Ale K-pipe stylistyką i designem nawiązuje do większych motorów, więc na mój gust wygląda to trochę śmiesznie.
maxell ma 100% racji. Chcesz rasowo wyglądać - to dosiądź jakąś maszynę o pojemności co najmniej 650cm - wadze 250kg. Wszystkie motorowery są niestety malutkie i słabiutkie - bo taka jest idea tego pojazdu, czy to się komuś podoba czy nie.
Dosiądź Hondę Varadero 1000 - będziesz wyglądał jak na rasowym motorze.
Myślisz że taki junak czy ws50 jest choć odrobinę większy niż pozostałe? To jesteś w błędzie. Wąskie motorki na wąskich oponkach z jednocylindrowym silnikiem o pojemności 50ccm...
Nie narzekaj na WS-a:)
Ja przy wzroście prawie 190cm, patrząc na fotke z boku, to powiem szczerze że tragedii nima;)
no dokładnie. Na czymś skuterowym 2-metrowym (Kymco Bet&Win, Junak 607 i podobne, Peugeot Elyseo/Elystar) 100kg gościu o wzroście 19x nie wygląda jak przypadkowa kombinacja :)
Na klasycznym motorowerze z płaską kanapą i na 16-tkach kołach to w zasadzie nigdy nie ma takiego wrażenia bo sie można na długich rękach i nogach przesunąć do tyłu i człowiek sie nie siedzi sztucznie skurczony.
Problemem jednak pozostaje nośność- większość 50-tek jaka by nie była deklaruje w papierach udźwig do 150kg - i to tylko te największe.
Popatrz, popatrz, Wombat klepnął właśnie... 1000 posta.
Dawaj żółwika, mistrzu. :D
No i wszystkie moje obawy zostały wypowiedziane. ;)
Patrząc na liczby nie widać aż takiej różnicy w rozmiarach:
Nexon: 1975/710/1125
K-pipe: 1950/750/1060
Bet&win: 1950/750/1150
Ws50: 2050/720/1085
Chociaż Junak 607 jest już 20cm wyższy niż ws50 czy k-pipe. Ale nie wiem jak oni to liczą.
Po prostu wybiorę się któregoś dnia do salonu i przymierzę te Kymco. Jeśli okażą się za małe to nie wiem co zrobię. Zostanie mi chyba chińszczyzna pokroju zipp quantum tour.
tylko widzisz - rozmiar to jest całości- np bardziej wystająca półka bagażnika. itd
Patrz na długość kanapy takich modeli.
Myśle że do wymiarów jest brany kompletny obrys sylwetki czyli od czubka lusterek które są na stałe po skraje opon/bagażników
1000 ładna liczba aż szkoda to zmieniać. Ale 1001 też dobra i symetryczna
Właśnie tak podejrzewałem, wombat. Te liczby nie wiele znaczą w praktyce.
Byłem dziś w motor-landzie obejrzeć te pierdziaweczki. I niestety malutkie. K-pipe i nexxon są po prostu dla mniejszych osób.
Teraz albo dorzucę parę kafli albo pójdę w chińszczyznę.
Doradzicie coś? Biorąc pod uwagę głównie moje gabaryty, co byście polecili? Do 4-5k może być nawet chińczyk, skuter czy motorower - bez znaczenia. Powyżej (i załóżmy bez ograniczeń - żebym wiedział co mogę) już musi być motorower spoza chin (umownie, bo wiadomo że Kymco też niektóre części i modele robi w Chinach). Pomożecie?
Gość w serwisie zaproponował mi Rieju Tagno. 8k, nawet fajnie mi się siedziało, nie powiem.
Router Bassa Ws50;)
Nie no, na początek powiedz co cię interesuje, nakied, czy ścig?:)
Bo np. ostatnio widziałem Bartona Sprinta, i nie powiem, za prawie 4 kafle, ale cudo, jeśli o chinczyku można tak mówić. Plastiki spasowane wszystko ładnie schowane. Aż żal było nie kupić;)
Chociaż na rozum to wszystkie silniki itp, są podobne, bo to idzie taśmowo. Importer najwyżej da inny bak, kanapę itp. Więc co wybierzesz to będzie bardzo zbliżonej jakości.
Proponowałbym, jeśli oczywiście masz czas rozejrzeć się za jakąś fajną używką, bo za tą kasę to szkoda kupować chińczyka. Chociaż nie wiem czy coś większego znajdziesz;)
Sorry za długi i pokręcony post;)
Ps. Jeśli chcesz prawdziwe wymiary Ws-a to chętnie pomierzę;)
Do tych 4000zl to na prawdę mi rybka jak to będzie wyglądać. Jedynym kryterium są żeby woziło tyłek przez 2-3 lata do pracy i było w miarę wygodne dla takiego konia jak ja.
Powyżej tej kwoty chętnie poznam motorowery spoza chin, solidne i wygląd raczej sportowy. Nie ukrywam, że byłbym w siódmym niebie gdyby znalazł się taki wynalazek za 7000 zł - myślę ze tyle dam rade "skombinować".
Kristop, ile mierzysz?
188cm i 100kg:)
Edit: 95kg;)
same schaby na tych pierdzikach :)
co jeden to większy
Ja mam 196 cm wzrostu i na WS 50 jeździ się bardzo wygodnie.
Właśnie Madi, widze że się pojawiłeś;)
Kranik w prawo jest otwarty a w lewo rezerwa, nie? Bo nie mogę załapać;)
Soory Dawid za Offtop:)
Wombat napisał:
same schaby na tych pierdzikach :)
co jeden to większy
Te te, nie pozwalaj sobie na za dużo;-D