Niskie umiejscowienie tłumika...

Witam, nie wiedziałem za bardzo w którym dziale mam umieścić ten temat, ale myślę, że chyba ten dział będzie odpowiedni.

Przechodząc do sprawy, w moim jet forcie, strasznie nisko umiejscowiony jest tłumik (chodzi o samo wyjście z cylindra czyli tzw. kolako… Jeszcze jak siędzą 2 osoby to już w ogóle jest to koszmar.

Właśnie wymieniłem tłumik (seria) na Leo Vince ZX… i jedynym powodem nie była chęć stuningowania, lecz tłumik seryjny rozwaliłem kompletnie. Np kilka razy jadąc normalnie drogą, była jakaś mała dziura, fałda i już tłumik zahaczył o ziemieć oczywiście się przy tym wginając. Ponadto gdy zjeżdzałem raz z chodnika, uderzyłem strasznie mocno tłumikiem i od tamtej pory stracił na mocy i dźwięku (nawet wydaje mi się, że przepsuzczał)…

Boje się teraz o nowy tłumik, który nie mało mi wyszedł ($) ;/ a już nim zahaczyłem pare razy (na szczęście nie tak mocno jak tamtym)


Czy znacie może jakiś sposób aby temu zapobiec?
- Oczywiście ostrożniejszą jazdę na dziurach stosuję już od dawna…

A może jest sposób na odgięcie takich tłumików bez potrzeby przepiłowywania i ponownego spawaniaż? i jakie są tego kosztył


Dzięki wielkie za zrozumienie i proszę o pomoc…

Raczej nic z tym nie da rady zrobić. Tylko bardzo ostrożna jazda :slight_smile:

Pozdro :wink:

hmm dziwne, tak być na pewno nie powinno, zapodaj jakieś foto.
przedłużka amortyzatora według mnie powinna trochę podnieść cylinder w gorę o ile też jest w układzie horyzontalnym jak w roxie.

[ Dodano: 05-09-2009, 16:36 ]
albo masz opone na tył z niższym profilem niż oryginalnie, albo koło w ogóle mniejsze.

tam jest centralny amor to raczej ciężko będzie ta przedłuzke zrobić…

aha no fakt, xd
no to widać że coś musiało być grzebane przy tym bo na pewno nie powinno być tak nisko, daj fotkę ;p

Daj fotkę może coś ci doradzimy. Tak jak u mnie w aprilli to jest taka trochę jakby regulacja na mocowaniu do cylindra, sam tam sobie podwyższyłem rurę tylko że ja mam silnik Minarelli Vertical (stojący)

heh ja nie dawno ten sam problem miałem , lecz co się okazało ktoś od kogo kupiłem skuta dał inny amor (za krótki ) kupiłem nowego amora wiekszego i dokupiłem przedłużkę i podniosłem maksymalnie skuter , co prawda o stopce centralnej nie mam co marzyć lecz wole to niż co chwile tłumik przykrecac

mr.Jeremy, to ty centralną całkiem zdjąłeś?

nom a co to za problem ? bo mój itaś maksymalnie jest podniesiony do góry i ze stopki centralnej spada , wiec ja wyjałem i na bocznej stawiam :stuck_out_tongue:

Nie no skuter to ja mam nowiuśki, więc nikt przy nim nie mógłby grzebać… proszę, oto fotki ;/… a cylinder jest leżący :S



heh, niziutko faktycznie ;/ jak nowy to idź na serwis żeby coś zrobili z tym.

[ Dodano: 05-09-2009, 23:20 ]
EDIT:
konsultowałem się z Adverion’em, też ma jetforc’a i mówi że wydech ma podobnie umiejscowiony także to chyba standard w tych peugeotach JF

Dzięki wielkie Mafioz ;/ Szkoda tylko, że po miećhu już wydech do wywalenia… W serwisie też mi powiedzą, że mam uważać i tyle ;/


Może inaczej, jest jakiś sposób na odgięcie tego tłumika jak już dostatecznie nim pouderzam?

Spotkał się ktoś może z takim zawodem, co by mi wyprostował komin?? :stuck_out_tongue:

Dzięki

po prostu jak widzisz dziury na drodzę to zwalniaj żeby Ci nie podskakiwał ani nic i już, trzeba uważać.

Jest jeszcze jedno wyjście, znajdź w pobliżu jakiegoś kowala(tak, to nie pomyłka) i pogadaj z nim, żeby przeprojektował ci komin za drobną opłatą. Myślę, że da się to zrobić :wink: Bo w “naprawianie” zawieszenia nie ma sensu się bawić chyba :wink:

to jest przez dupę jeta ;/ jakby ci się udało podnieść dupkę jeta to byłoby po sprawie :slight_smile:

hehe ja swoim tez już przywaliłem 2 razy i to porządnie raz jechałem 5km/h i jak walło to aż się skuter w miejscu zatrzymał … na szczęście Laser to dobra konstrukcja i jest tylko lekko wgnieciony :wink: Jedyna rada to … jeździć samemu i unikać większych dziur a nawet jak we 2 osoby no po płaskim terenie …
PS. Jak ci chodzi na tym wydechu ? I jaki jest v-max ? :roll:

to wy chłopaki macie coś nie chalo , kędyś takiej dziewczynie próbowałem skuter zrobić po podczas jazdy nagle umarł okazało to się awarią auku ale nie ważne , ona miała seryjny wydech, skuter nowy , wiec nie było nic grzebane wydech wyżej prawie przy samej pompie

Seryjnie JetForce ma wyżej wydech no ale widzę że laser x-pro jest dużo niżej i jak widać LeoVince również

Wniosek, trzeba jeździć na seryjnym wydechu :stuck_out_tongue:

Dywersant napisał:

Jest jeszcze jedno wyjście, znajdź w pobliżu jakiegoś kowala(tak, to nie pomyłka) i pogadaj z nim, żeby przeprojektował ci komin za drobną opłatą. Myślę, że da się to zrobić ;) Bo w "naprawianie" zawieszenia nie ma sensu się bawić chyba ;)



Wiesz, tu nie tylko chodzi o komin bo nawet jakby był mocno zadarty to i tak by dużo nie dało gdyż poprostu to jest tak kijowo zaprojektowane (czyt. jak na fotkach)

Adverion napisał:

hehe ja swoim tez już przywaliłem 2 razy i to porządnie raz jechałem 5km/h i jak walło to aż się skuter w miejscu zatrzymał .. na szczęście Laser to dobra konstrukcja i jest tylko lekko wgnieciony ;-) Jedyna rada to ... jeździć samemu i unikać większych dziur a nawet jak we 2 osoby no po płaskim terenie ...
PS. Jak ci chodzi na tym wydechu ? I jaki jest v-max ? :roll:



Noo ja właśnie tez o krawężnik i z 10km/h prawie w miejscu stanął i od razu dźwięk inny i spadek na mocy ;/;/ No ta ja już Leo Vincem też z 2 razy machnąłem na dziurze ale jeszcze nie tak najgorzej, też na razie lekkie wgięcie ale się boje o kolejne razy ;// teraz jak kogoś wioze to na dziurach każe schodzic ;/

Ty na wydechu chodzi szok! normalnie jak kumpel wzial się smignac to nie uwierzyl, ja mam raptem w nim zmieniony tylko wydech i rolki a brałem speedfighty co mają po airsalu sporcie 70cc + zx'y itp :) jednym slowem kozak... wiesz, na serii to jet ladnie idzie do 70 i potem taki lekki muł do 80, a teraz bez muła do 90 równiutko leci ;D:D (wiesz mniej więcej bo nie wyskalowany) ale już strach pomyśleć jak to będzie latać na Hebo Manston Replica 70cc :D:D

ps. to Twoja nowa optykaż;oo (w avatarze)? No i jak już rs'ke maszł?


Adverion napisał:

Seryjnie JetForce ma wyżej wydech no ale widzę że laser x-pro jest dużo niżej i jak widać LeoVince również



Nieee, przynajmniej może nie jest ta różnica zbyt wielka, bo serie wydech to połamałem w miesiąc (zahaczenia o krawężniki, dziury itp...)

Dywersant napisał:

Wniosek, trzeba jeździć na seryjnym wydechu :P



Noo, tylko że seryjny już przez to dawno połamałem :P