Dzisiaj w końcu uruchomiłem skutera. Po odpaleniu wszystko jest ok. Na stopce centralnej ładnie wkręca sie na obroty, ale jak jade to już nie i nie może przekroczyć 30 km/h. Co robić ?
Dobrze się rozgrzał?
Filtry sprawdzone?
Był dobrze nagrzany. Filtr paliwa jest nowy. Jeszcze sprawdze filtr powietrza.
Gdy sprawdzisz filtry pomyśl o gaźniku. Mój strasznie przeżył zimę. Czyścić musiałem. Nie chciał się za bardzo wkręcać.
A może zawilgły przewody albo cewka?
czyściłem go
A ustawiałeś później? Może mieć za słabą mieszankę. Może to mało prawdopodobne ale zawsze jakiś trop.
A czy to jest 2T? Jeśli tak to wlej z nakrętkę oleju mieszankowego do pełnego zbiornika paliwa. Te ślimaki podające olej lubią się podobno zacierać. Zwłaszcza gdy nie są długo używane.
Patrzyłeś na pasek,może coś z nim się stało.
To jest 4t. Gaźnik regulowany. Pasek ok.
niezła zagadka, ale powiedz czy jak na stopce stoi to koło kreci sie po dodaniu gazu??? jesli na obroty na stopce wchodzi to proponuje dokładnie sprawdzić przeniesienie napędu.
może sprzęgło się skończyło??
Koło sie kręci. Sprzęgło nie skończyło by sie przy 1400 km przebiegu. Jak jade to silnik nie chce wkręcać sie na wyższe obroty. Brakuje mu mocy.
Jak odkręcasz gaz gdy skuter stoi na podstawce to obroty są takie same jak podczas jazdy? Czy na podstawce są wyższe, a podczas jazdy niższe?
Jak podczas jazdy są niższe, to sprawdź może rolki, być może jakieś kiepskie zamontowali i już się zużyły. I zobacz stan ślizgów przy pokrywce wariatora. Jak na zimno talerz i przeciwtalerz schodzą się, to podczas jazdy też powinny.
Jak są takie same obroty i to raczej nie za wysokie, to (jeżeli to 4T) sprawdź luz zaworowy. Może jest już za duży i sprzęt ogólnie nie ma mocy.
Inna możliwość - czy dolot powietrza jest kompletny? Czy którędyś nie dochodzi do niego lewe powietrze podczas jazdy? Skutery mają gaźniki podciśnieniowe, wszelkie powietrze dmuchające w jakiś wlot na filtr itd. zupełnie zaburzają ich pracę.
Czasami może też być tak, że kabel od masy wisi na kipce i podczas postoju jest ok, a podczas jazdy zanika napięcie i silnik i inne elementy wariują, ale to byś widział po kierunkowskazach itd.
Jak wszystko powyższe wykluczysz to zrób traskę tak z 10km, jak najwięcej na maksymalnym gazie, pod koniec szczególnie unikaj niskich obrotów. Zgaś skuter i odstaw na noc, na drugi dzień wykręć świecę i obadaj jaki ma kolor. Jeżeli inny niż rdzawy lub jak kawa z mlekiem to napisz, będziemy myśleć co zrobić z gaźnikiem ;).
ok. Jutro dam znać.
Kolor świecy sprawdzaj natychmiast po takiej ostrej jeździe ok 10km
Sprawdź luz na zaworach.
Skuter naprawiony :) Przyczyna było nieprawidłowe zamontowanie pływaków w gaźniku.
A więc jednak gaźnik... No proszę.
Jak doszedłeś do tego?kustosz napisał:
Skuter naprawiony :) Przyczyna było nieprawidłowe zamontowanie pływaków w gaźniku.
Sprawdzałem jeszcze raz gaźnik. Silnik dostawał zbyt ubogą mieszanke. Nawet gdy odkręciłem śrube od regulacji mieszanki na maksa to nie było różnicy.
kustosz mówisz ze jak odkrecasz srubke od miesznaki to paliwa dostaje wiecej niby? bo ja juz z tym głupieje zupełnie. czy dokrecajac czy wkrecajac daje sie wiecej paliwa ? roztrzygnijmy to moze ostatecznie?:)
jak odkręcasz śrubkę mieszanki, dostaje więcej powietrza